Gå til innhold

Flere og flere pixelfeil

Kontorstol

Anbefalte innlegg

Jeg kjøpte en 17" videoseven fra komplett for et par månder siden.

Når jeg fekk den var det et par pixelfeil men det kunne jeg leve med, mne nå har det dukket opp enda flere og så er det en plass på skjermen der det er maaange døde fixler etter hverandre (ca. 0.5cm) og det er ikke gøy :cry:

er det noen mulighet å få byttet skjermen da?

La med et bilde, men det er veldig uklart siden det er tatt med webcam..men dere ser sånn ca hvor stor den er hvis dere sameligner med start-knappen :dontgetit:

Endret av ingebrigtz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg kjøpte en 17" videoseven fra komplett for et par månder siden.

Når jeg fekk den var det et par pixelfeil men det kunne jeg leve med, mne nå har det dukket opp enda flere og så er det en plass på skjermen der det er maaange døde fixler etter hverandre (ca. 0.5cm) og det er ikke gøy  :cry:

er det noen mulighet å få byttet skjermen da?

La med et bilde, men det er veldig uklart siden det er tatt med webcam..men dere ser sånn ca hvor stor den er hvis dere sameligner med start-knappen  :dontgetit:

6638285[/snapback]

Det der er ikke en pixelfeil.. men du har vært så uheldig å få deg støv i bakgrunnsbelysningen :(

Jeg har sett det før på andre skjermer og kan si at det ligner svært mye på støv, hadde du et litt skarpere bilde (macro) kunne jeg ha sett det bedre..

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Det var slik når jeg fikk skjermen da, men så har det bare blitt mer og mer tydelig :dontgetit:

6643132[/snapback]

Kanskje det ikke var døde pixler men støv på baklyset når du fikk den? For det der ligner voldsomt mye på støv! Hvis det dreier seg om støv ville jeg reklamert på skjermen.

Ta et marco-bilde, så skal jeg med sikkerhet fastslå om det er støv eller pixelfeil.

Tips! Vær bestandig forsiktig med å gjøre ren flatskjermer med trykkluft eller støvsuger. Jeg vet selv at dette kan tvinge støv inn i baklyset :ermm:

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Ja, men jeg har aldri rengjort den med noe siden jeg fikk den (det er vel snart ganke nøyktig 2 månder siden)

Og nå er jeg gankse lei av det som er under skjermen :cry: (som bare blir mer og mer tydlig) :dontgetit:

Jeg skal prøve å ta et bedre bilde...

Edit: La inn et litt bedre bilde..men siden jeg har verden mest sugne kamera så :thumbdown:

Endret av ingebrigtz
Lenke til kommentar
Ja, men jeg har aldri rengjort den med noe siden jeg fikk den (det er vel snart ganke nøyktig 2 månder siden)

Og nå er jeg gankse lei av det som er under skjermen :cry:  (som bare blir mer og mer tydlig) :dontgetit:

Jeg skal prøve å ta et bedre bilde...

6643442[/snapback]

Støv i baklyset kan komme etter transport fra fabrikken også, lenge før du fikk den!

Lenke til kommentar

Har studert det nye bildet du la ut og konkluderer med at det der ikke dreier seg om pixelfeil

Det ser ut som noe rusk som ligger mellom LCD-panel og baklys..

En pixel er bygget opp av tre sub-pixler i fargene blå, rød og grønn. På bildet du la ut ser du at de pixlene det dreier seg om fyller et helt område med sub-pixler med fargen rosa. Dette er en type "pixelfeil" jeg aldri har vært borti før.

Jeg tror det kan dreie seg om noe støv eller "rusk". Men uansett så skulle det der fint gå ann å reklamere på da det ødelegger for flere pixler enn det man trenger for å reklamere!

Studer bildet jeg legger ved dette innlegget og du vil se hvordan de tre fargene (sub-pixlene) skal utgjøre en hel pixel. Området utenfor bokstaven V er hvit, selve V`en er sort.

post-15715-1155242375_thumb.png

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar
Har studert det nye bildet du la ut og konkluderer med at det der ikke dreier seg om pixelfeil

En pixel er bygget opp av tre sub-pixler i fargene blå, rød og grønn. På bildet du la ut ser du at de pixlene det dreier seg om fyller et helt område med sub-pixler med fargen rosa. Dette er en type "pixelfeil" jeg aldri har vært borti før.

Jeg tror det kan dreie seg om noe støv eller "rusk". Men uansett så skulle det der fint gå ann å reklamere på da det ødelegger for flere pixler enn det man trenger for å reklamere!

Studer bildet jeg legger ved dette inlegget og du vil se hvordan de tre fargene (sub-pixlene) skal utgjøre en hel pixel. Området utenfor bokstaven V er hvit, selve V`en er sort.

6651037[/snapback]

Ok, men har jeg noen rett til å bytte den da? (Det er veldig irriterende å se på når jeg spiller,ser fil, og i det hale tatt bruket PCen :dontgetit:

Lenke til kommentar

Studer bildet jeg legger ved dette inlegget og du vil se hvordan de tre fargene (sub-pixlene) skal utgjøre en hel pixel. Området utenfor bokstaven V er hvit, selve V`en er sort.

6651037[/snapback]

Ok, men har jeg noen rett til å bytte den da? (Det er veldig irriterende å se på når jeg spiller,ser fil, og i det hale tatt bruket PCen :dontgetit:

6651061[/snapback]

Jeg hadde iallefall reklamert på skjermen, bare send en link til denne tråden til komplett.no

Justerte kontrast og lystyrke på et område fra bildet ditt, men det ser enda ut som en ganske "mystisk" pixelfeil ja :hmm:

post-15715-1155243132_thumb.jpg

Endret av ArcticOC
Lenke til kommentar

Sånn skal det helst ikke se ut, gjenkjenner noe liknende (dog mye mindre) av hva du har ;) Fikk det ikke på garanti (LaCie photon20visionII skjerm), men support syntes veldig synd på meg når jeg forhørte meg så fyr løs og gi det et realt forsøk!

post-15998-1155245820_thumb.jpg

post-15998-1155245833_thumb.jpg

post-15998-1155245851_thumb.jpg

post-15998-1155245869_thumb.jpg

post-15998-1155245911_thumb.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...