sdf123 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 hei lurte på om det var noe program til debian hvor man kan lese av tempraturene og styre viftene som er i kabinettet? mitt oppsette er: mini itx, via m10000 hovedkort takker for svar Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 jeg bruker iallefall et prog som heter "sensors" Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Merk - dette gjelder kun temp. avlesning. Viftene mine styrer seg selv (fedora) - både på laptop og stasjonær, uten at jeg har behøvd å løfte en finger. Lenke til kommentar
sdf123 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Merk - dette gjelder kun temp. avlesning. Viftene mine styrer seg selv (fedora) - både på laptop og stasjonær, uten at jeg har behøvd å løfte en finger. 6641668[/snapback] hei ok, jeg merker at mine går for fult, men når jeg kjenner på kabinettet og temp tur rundt er det kaldt, så tviler på at debian styrer mine vifter. skal se på det programmet du nevnte Lenke til kommentar
kyrsjo Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 sensors er vel strengt tatt bare for å lese av temp. Måtte kjøre noe "sensors detect" og knappe inn noe greier (ala "neste neste neste øøøh... sikkert den neste neste neste") Kjerna styrer viftene (siden fc3 eller noe slikt har det funka "reliable" - før det måtte jeg starte manuelt ved å echoe noe til /proc/acpi/fans/etlelleranna - starta den med en middels hastighet ved boot da) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå