Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Chrysler bedre enn ryktet ?

Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe en Chrysler Grand Voyager men hører om både det ene og det andre. At disse bilene står litt lavere i pris gjør at jeg vurderer å kjøpe. Jeg har også hørt at delene til bilen er høye (spesielt til motoren ) er dette riktig ?At registerkjede (eller er det reim ?) ryker er ikke ukjent på 96-97 mod. Men det sies at Chrysler dekker skade hvis regreima ryker,har noen noe erfaring med dette ?

Det jeg vet er at det står en VM-dieselmotor i denne Chryslermodellen er denne motoren bare dritt eller er den brukbar ved godt stell ? Enkelte spørsmål hadde vert moro å få svar på : Hvilken gearboks har denne bilen ? (den manuelle) Er deleprisene høye eller hva ? Har noen noe positivt å si om denne bilen teknisk sett ? Setter pris på seriøse svar ! Hilsen ORN

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har bare hørt godsaker om dieselen (2.5l tror det er Fiat motor) med manuelt gir.

Sterk og grei bil, lettkjørt.

Må nevne at det er den eneste bilen jentungen har blitt bilsjuk i.

5 trins på den manuelle, vet ikke hvem som produserer den.

De hadde en del barnesykdommer med bremser og automatkassene i starten.

Lenke til kommentar

En kompis har en 97 mod. bensin som han måtte bytte automatkasse på i fjor. Den har allerede vært inne til reparasjon så han er ikke spesielt fornøyd.

Den gamle modellen så jeg i en test en gang og da havnet den på 82 plass av totalt 82 testede biler. Ellers så må man skru av hovedlyktene for å bytte lyspærer på den, men det må man vel snart med alle biler.

Lenke til kommentar
En kompis har en 97 mod. bensin som han måtte bytte automatkasse på i fjor. Den har allerede vært inne til reparasjon så han er ikke spesielt fornøyd.

Den gamle modellen så jeg i en test en gang og da havnet den på 82 plass av totalt 82 testede biler. Ellers så må man skru av hovedlyktene for å bytte lyspærer på den, men det må man vel snart med alle biler.

6642597[/snapback]

Well well. Som det blir sagt, lyktefjerning er nok ikke uvanlig nå for tiden. Men det får jeg tåle. Jeg sikter til dieselmotoren spesiellt på 96 og 97 modellene da disse har et mere frynsete rykte. Derfor er kanskje er prisene deretter. Man kan jo se et markert prishopp når modellene etter 99 presenteres, stor forskjell. Dette fordi regiserreimkonstruksjonen (phuu ! ) er bedre her men da er prisen litt drøy etter min smak. Man får hva man betaler for forstsatt. At bilen er komfortabel er det visst ingen tvil om, (med bilsyke på kjøpet ) kanskje derfor at bilen er billig ?

I Opel Frontera står det VM-diesel men en jeg vet om byttet diesel pumpe to ganger på tre år, har vedkommende Opel-eier vert utsatt for sabotasje ? Tilfeldigheter vil jeg tro ! Hilsen ORN.

Lenke til kommentar

Hadde selv en -97 voyager i 3 år. Motoren er en Nysten 2,5 (Østerike tror jeg)turbo d som er veldig sterk og dravillig. Desverre var det ikke plass til dobbelt kjede på kam i voyager, derfor må den byttes før 140`(i jeepen er det dobbelt kjede). Girkassen er svak desverre. Ellers en veldig god bil syntes jeg! :yes:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...