Gå til innhold

Ukens tilbud på Komplett.no dårligst i test, - komplett, - e

Anbefalte innlegg

LarsC hevder jeg har påstått noe og spør hva jeg vrøvler om.

Jeg har vel ikke gjort påstander eller vrøvlet, - hvertfall ikke i denne tråden,

så når jeg spør LarsC om han er tett i Pappen , - får han svare på det, - eller på om hva som er grunnen til at han omtaler mine utsagn løgnaktig og falskt ...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Quote:

Den 2002-10-21 23:12, skrev enry:

LarsC: Err'u tett i pappen?

Det får andre bedømme. Personlig begynner jeg å tro det om deg.

Quote:

Jeg bare spør. Om jeg har påstått noe er jeg helt uvitende nå, - hva mener du jeg har påstått?

Hva var påstanden sa du?

Beklager, jeg har bommet litt på ordvalget. Spørsmålene du stiller impliserer ting som høres fullstendig urimelige ut.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 22:46, skrev enry:

Det jeg spør om er om komplett.no sluttselger dritprodukter på "Ukens Tilbud" før noen tester dritproduktene.

På ukens tilbud fra komplett så har jeg sett veldig mange bra komponeneter!

Bla. asus geforce kort, WD disker med 8mb cash, Asus hk osv...

Ett enkelt tilfelle og du friker helt ut...lol

Det er ikke så mange dritt produkter der, du prater i blinde!

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 23:30, skrev enry:

Jeg har vel ikke gjort påstander eller vrøvlet, - hvertfall ikke i denne tråden,

Jeg synes du vrøvler når du insinuerer at Komplett setter drittprodukter på ukens tilbud-liste og på den måte prakker disse på folk.

Quote:

så når jeg spør LarsC om han er tett i Pappen , - får han svare på det, - eller på om hva som er grunnen til at han omtaler mine utsagn løgnaktig og falskt ...

Kan du først og fremst slutte å -e 90% av det du skriver?

Løgnaktig og falskt, det må du nesten utbrodere for meg.

Er det noe personlig du vil ta opp med meg har jeg mailadresse.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 22:21, skrev KriFos:

SKJERM!!! S K J E R M!

S

K

J

E

R

M

Skjerm!

Det var det eneste jeg også fikk med meg av dette innlegget :smile:

PCWN kan vel knapt brukes som noe sannhetsvitne i denne saken. Ukens tilbud betyr ikke nødvendigvis at det er et bra produkt? Og som en annen sa; du får hva du betaler for. Dessuten har man alltid angrefristen.

Lenke til kommentar

LarsC

Når du i dine svar mener jeg vrøvler, - ligger det vel noe du mener er urett der, - løgnaktig eller falskt, - eller?

Eller?

Har du ikke hevdet jeg kom med påstander? Hva er påstandene?

Jeg mener jeg kom med kritiske spørsmål som kunne fortjene ordentlige svar, - ikke spamaktige utsagn om vrøvl og påstander som aldri hav vært utsatt.

LarsC err'u tett i pappen eller? er det spørsmålet mindre saklig enn trådens opphav?

Er det ikke LarsC som sporer av og kaller saklige spørsmål for "vrøvl" og spørsmål for påstander?

Gud bevare meg selv og noen andre, - noen duster møter man uansett på sin veg ... P:

Lenke til kommentar

enry er bare ute etter å rakke ned på komplett.no

Og plz slutt å bruk UTHEVET skrift, når du skriver sånn så virker du som en usaklig fjortissunge. (mest sannsyneligvis så er du vel det og)

Hold kjeft du til du har sett skjermen selv.. og som andre har sagt.. det skrives SKJERM ikke SJERM som du skriver.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 23:54, skrev TettSpaden:

tilbake til komplett....................ja... sånn går det, spyttslikkere i hue&rxxx, jeg har fortsatt aldri sett ett bra produkt, i ett bra tilbud på komplett, har du?

Seagate'n denne uken

Asus GF4 Ti4200 til 1295

WD 80GB med 8MB cache (kr 995, husker ikke når)

48x Sony brenner for 650? Ikke dumt. Asus sin 48x koster 786 hos Komplett, og etter min mening er Sony og Asus likestilte når det gjelder kvalitet på brennere.

Asus GF4 Ti4600 for 2195 (Uke 38)

Og endel andre, men jeg gidder ikke tråle mailboksen min etter fler :razz:

Skal man først begynne slik, får man da iallfall undersøke andre webbutikkers tilbud samtidig. Og hvis WD, Seagate, Asus og Sony er dårlige greier? Ja, da er det sannelig ikke mange igjen som selger kvalitet.

Forøvrig, for å komme litt tilbake til den delen av topicen som omhandlet skjerm spesielt:

Nå vet ikke jeg hva slags forhold PCWN og Komplett har til hverandre, men såvidt jeg har skjønt la Komplett den ut for salg uka FØR PCWN-nummeret med aktuell test kom ut. Med mindre Komplett har ansatt en gjeng flinke spåkoner ELLER fått tilgang til PCWN en uke før det kom ut (forsåvidt en mulighet, men dog), ville jeg kalle det hele et sammentreff.

Og som noen andre sa - hva ellers skulle de ha gjort hvis det har seg slik at de visste om testen? Satt opp prisene? Det er da klart at de vil kvitte seg med endel av skjermene hvis de VET at skjermene har gjort det dårlig i en test. De vil jo ikke selge noe som helst av dem etterpå.

Lenke til kommentar

Quote:

Den 2002-10-21 22:18, skrev enry:

Kjære knutivarr, - det du skriver er dessverre lite i overensstemmelse med den virkelige verden i dagens Norge (dagens verden).

Jeg fikk forsikringstilbud for båten min fra Gjensidige til kr 50.000 i året, - fra If til 30.000 i året og fra min leverandør til 8.000.
Ingen ting er bedre hos det to førstnevnte.

Uten at jeg aner hvilken båt du har, eller for såvidt alderen din, så kan jeg jo tenke meg at både Gjensidige og If tenkte som så: " Hmmm, nei denne gutten er i risikosonen for at vi taper penger... vi gir han et tilbud han MÅ avslå!

Quote:

En snekker kan kreve kr 100.000 for en jobb en annen krever kr 40.000 for.
Ingen ting behøver å være bedre hos den dyreste.
Forskjellene er ikke skjelden større også.

Etter 10 år i bygningsbransjen avstår jeg fra å kommentere det der. Du kan si det sånn at jeg støtter ikke påstanden din.

En annen kommenterte også mitt lille innlegg om sammenhengen pris/kvalitet. Til deg må jeg si at det også er en sammenheng mellom prisnivå og lønnsnivå i Norge. Derfor er det helt på trynet å sammenlikne hva vi må betale for en vare i Norge sammenliknet med andre land. At Norge ligger på toppen i verden når det gjelder generelle levevilkår er jo et alldeles utmerket eksempel på akkurat dette. Eksemplet med avgifter på biler er svært lite relevant sammenliknet med datautstyr (jeg er forøvrig enig i at avgiftspolitikken på spesielle varer er latterlig, f. eks bil, alkohol). På elektronikk ligger ikke Norge spesielt høyt imot andre land vi liker å sammenlikne oss med.

Hele kommentaren min om "å få hva man betaler for" er rett og slett at dersom du kjøper en av markedets billigste LCD-skjermer, så kan du overhodet ikke forvente at den skal ha samme kvalitet som langt dyrere konkurrenter. Hadde den hatt samme kvalitet, så ville den også vært langt dyrere. Konkurrentene hadde kommet til å skru ned prisene i frykt for å tape markedsandeler ganske kjapt dersom Hansol leverte en like god skjerm til en langt rimeligere pris. Et godt eksempel på dette i databransjen er AMD/Intel-priskrigen som har pågått i en del år nå. De som har vunnet på dette er jo som kjent vi forbrukere. Regnet med at dette var ganske elementært for de som har den fjerneste anelse om hvordan tilbud/etterspørsel og generell markedsøkonomi fungerer.

Og til deg enry: noen har allerede kommentert bruken din av . Jeg oppfatter det som en uhøflig tone på linje med store bokstaver, altså roping. Det skulle være helt unødvendig. Forøvrig synes jeg spekulasjonene om komplett er... ja nettopp spekulasjoner. Du må nok underbygge dette med noen fakta før jeg skal kjøpe teorien din. På den andre siden, så er jo komplett i sin fulle rett til å sette ned prisen på et produkt de vil tømme lageret for. Det er en velkjent måte å bli kvitt produkter på. Vi ser det daglig hos elektroforretninger, dagligvarebutikker osv.

Dette ble forøvrig ganske langt.... Puh!

Edit: bare en liten skriveflei...

Ellers er jeg like blid! :grin:

[ Denne Melding var redigert av: knutivarr på 2002-10-24 15:13 ]

Lenke til kommentar

må bare si d:

enry: er du veldi gla i å klage? var d ikke du som klagde sånn over de ibm-diskene og? :roll:

har bare skumlest igjennom d hele, men så at d var en som sa at ukens tilbud ikke nødvendigvis må være sinnsykt bra eller no sånt. d er jeg helt enig i.

Lykke til me videre klaging :smile:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...