les_paul92 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg og en venn skal bygge en "olabil" hver med motor i. vi vil gjerne ha noen ideer og tegninger på enkle konstruksjoner i metall. har ikke bestemt oss hvilken motor vi skal ha heller. alt fra små motorsager til store bilmotorer. vi kan litt om motor og saker og ting. skal begynne sveisinga så fort som mulig. Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hey En venn av meg bruker " stående grass klipper motorer " de finnes på sånn " skyve" grass klippere med motor ... hvis dere vet hva jeg mener, og de " gokartene " hannes går ganske bra MvH TiNuSsS Lenke til kommentar
Hondaen Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Går for en mc motor. Gir, clutch, sterke, enkle, små. De har alt. Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hey En venn av meg bruker " stående grass klipper motorer " de finnes på sånn " skyve" grass klippere med motor ... hvis dere vet hva jeg mener, og de " gokartene " hannes går ganske bra MvH TiNuSsS 6638030[/snapback] helt enig grass klipper motor er ganske bra og bruke. har brukt det sjøl engang når jeg og en kamerat lagde en gokart Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 har sånn gressklippermotor med kraftuttak på siden. men den blir i svakeste laget syns jeg. kanskje litt trimming men. Lenke til kommentar
TiNuSsS Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Prøv med snø scuter motor da ... det funker MvH TiNuSsS Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 ja for det for det er det jo strødd rundt med overalt. tenk realistisk Lenke til kommentar
Grievdus Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 ta gress klipper motor du, hadde jeg tatt Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 noen som har bra ideer til kbling mello motor og hjul? gressklippermotor, bilmotor, motorsykkel, moped, motorsag. mm. mc og moped er ganske grei da. men resten. vil jo helst ha clutch og gir. kanskje girkasse fra snøfreser eller plentraktor? Lenke til kommentar
eab Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Ser for meg at en motor fra enten moped eller gammel lettsykkel vil være det enkleste. Da får man somsagt gir og clutch. Samtidig er det ganske enkelt å bruke kjede til å drive rundt bakakslingen Lenke til kommentar
12Anonym12 Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 noen som har bra ideer til kbling mello motor og hjul? bilmotor, 6638343[/snapback] ja da får du jo en ganske stor olabil.. Lenke til kommentar
les_paul92 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 ja. blir vel mer en slags jordebil jeg skal lage. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå