Evleos Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 At dere fortsatt kan anbefale 9x kjernen til noe.. Hmm.. lagt merke til at, lengre du spiller, jo tregere går det når det gjelder Win9x? jeje.. Lenke til kommentar
ripset Skrevet 19. desember 2001 Del Skrevet 19. desember 2001 Må si meg enig med Toa. Jeg kjører Win ME, og hos meg er dette systemet 100% stabilt. Har ikke opplevd en eneste krasj, og jeg gjør MYE på maskinen min. Har prøvd win2000pro, og dette var bra, men hos meg gir ME bedre score i 3DMark, og bedre framerate i spill ( Har Matrox G-400 skjermkort ). Venter på cd med Win XP, og vil selvsagt prøve ut om dette gir bedre resultater for meg. Gir det bedre resultater, så skifter jeg selvsagt "hoved-operativsystemet" mitt. Men til dags dato er det ME som har fungert best på mitt system, både det gamle og det nye ( XP 1600+, K7T266 pro2, 256 MB DDR, IBM 40 GB, Matrox G-400 ). Så dessverre kjære nerdevenner, jeg kan ikke stille meg bak deres unisone slakt av ME, da jeg faktisk er godt fornøyd med mitt ME-system. GOD JUL :smile: :smile: Lenke til kommentar
Maggish Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Vel jeg har nylig installert WinXP og var veldig tvilsom til det nye OSet etter all den slakten jeg har hørt om det... Men etter all forventning så har jeg aldri vert mer fornøyd!!! :smile: Alle drivere funker helt bra. Installasjon var lett som en plett... Og stabiliteten er ikke til å klage på, vel nå har ikke jeg hatt XP så lenge enda men har hittils overasket meg stort. F.eks. kan jeg nevne at jeg ikke fikk Porshe Unlimited til å funke i XP. Det hang seg, jeg prøvde alt mellom himmel og jord for å få det til å funke, nye og gamle drivere til Geforce kortet mitt... Ingenting hjalp... men.... og et stort MEN... så oppdaget jeg at du kan velge compatibilitet til programmet!!! Noe så genialt!!! :smile: Jeg satte den til Windows 98. Kjørte spillet og det funka 100%! Alle som har XP burde sjekke ut dette! Når det gjelder ytelse så er det mye bedre enn det jeg har hatt i Win2k SP2.... :wink:) Lenke til kommentar
olemart Skrevet 20. desember 2001 Del Skrevet 20. desember 2001 Du har flaks, Win ME er noe av det mest ustabile som har eksistert. Klikker på svært mange maskiner... Bruker selv XP pro, men 98 SE er og relativt greit Lenke til kommentar
Senitel Skrevet 23. desember 2001 Del Skrevet 23. desember 2001 hei jeg bruker 98se og er storfornøyd.... funker glittrende.... anbefales Lenke til kommentar
nesquik Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Selv bruker jeg Windows 98SE da jeg er SVÆRT skeptisk til Microsoft produkter og dette fungerer på en tilfredstillende måte. Et lite sammendrag slik jeg ser det. Win 95: Greit hvis du ikke trenger maskina til noe annet enn kalkulator og word. Win 98: For mye bugs. Win 98se: Relativt stabilt i forhold til de andre 9x/me windowsene, raskt på spill. Alt er støttet. Win ME: 80% av de som bruker me oppdager at det er vanvittig ustabilt. Selv har jeg holdt meg unna etter å ha sett hvor bra det "fungerte" på fatterns maskin. En ting jeg mistenker men ikke kan si sikkert er at det er en bug som med noen lydkort fører til at lyden forsvinner uten forvarsel i en stund og kommer tilbake igjenn. (2 av 2 jeg kjenner som har brukt/bruker me har opplevd det. Noen fler?) dette er sansynligvis feil, men en mistanke er en mistanke :wink: Win NT: Spill? Nei. Win 2000: Stabilt og godt, dessverre ganske treigt. Win XP: For nytt. Masse stress med å finne drivere og sånt. 90% av brukerne man HØRER er stor-fornøyd, ofte etter mange timer med driver leting. Ellers er XP raskere enn 2000, og i bunn og grunn det beste ms oset, men som nevnt tidligere i tråde: uferdig. Skal du ha det bra må du sansynligvis legge en del arbeid i å finne drivere ol. Slik jeg oppfatter xp er det veldig mange storfornøyde, men dessverre kjenner jeg folk som har oppdaget at det rett og slett har vært for ustabilt og gått tiblake til andre os. Dette er ikke flertallet, men det betyr at du bør sjekke om hardwaren din er støttet nøye :smile: Håper dette bragte vei i vellinga :smile: Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Windows XP er tingen, stabilt, raskt, bred kompatiblitet osv. Mye bedre en Win2k når det gjelder spill. XP kan og spille spil som ikkje er skreve med tanke på NT core (Emulator/ Compatiblitets Modus :wink: Forskjellene mellom HOME og PRO er ikke så alt for store, PRO versjonen inneholder mer godteri, that's it. (Støtte for Dual Oppsett o.l) Lenke til kommentar
tja||anal Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Til alle dere som har XP på maskinen nå: Hvilket OS hadde dere før? Og til dere som sier at XP er så stabilt så er det ikke helt riktig. 2K med service pack 2 er det mest stabile OS'et, væffal når det gjelder Windows-OS. Lenke til kommentar
MailMan13 Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Jeg opplevde aldri problemer med ME på min nåværende pc... ikke mer enn normalt for andre 9x ihvertfall. Men den forrige pc'en min var alergisk mot det, fikk rare feilmeldinger og gikk tom for minne etter 10min og sånn (så mye for i440BX). Nei her er det nok AMD og VIA som er tingen :smile: Lenke til kommentar
Evleos Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Jeg hadde WinME før (har aldri opplevd at XP har kresja, men noe programmvare har nok kjørt seg fast.. men det er programmvaren sin feil :wink: Lenke til kommentar
myrvang1 Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 diskusjonen om hvilket os som er best er en endeløs en. jeg liker win2k med sp1 og sp2 best.. har heller ikkeno imot 98 se. jeg syntes at win2k utnytter systemet mitt bedre enn 98, og er mer stabilt. hvordan folk får et win ME system stabilt er meg en gåte, og jeg bøyer meg i støvet, for det får jeg ganske enkelt ikke til.. kan ha noe med hardware å gjøre thou.. :smile: win Xp kommer til å rewle gata om noen måneder, når alle hardware produsenter får ut kvalifiserte drivere.. :smile: Lenke til kommentar
the_ruthless Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Har prøvd OG brukt Win3, Win3.xx, Win95, Win95Plus!, Win95IE, Win98, Win98SE, WinMe, Win2kPro, og WinXPProEvaluation... (Og endel andre, funky systemer...) Kjører nå Win2kPro: Fordi det er så uhyre genialt til spilling og alt mulig anna (men ISDN-kortet mitt funke ikkje der. Kjipere drivere). Kjører også WinMe, som også er uhyre stabilt... ISDN-kortet mitt funker også med WinMe... Slik at jeg kan bruke det... Har vel aldri prøvd å ha WinMe kjørende mer enn tyve timer... (Slår av PC'en når jeg legger meg.) Men for noen kan faktisk WinMe være tingen! På en og anna genial hardware-konfigg, fryder det seg... Win98SE på denne maskina, har vært sånn: - spill et spill - kræsj, eller vær nødt til å reboote pga. sløvhet - Vær på nett & spill mp3 samtidig, og opplev at alt blir til sirup etter en-fire timer... - sleng mer RAM i kassa (til sammen 640MB SDRAM), og opplev at Win98SE ikke blir sirup, men heller genererer kræsj, bare for dets egen underholdning... Dere som kjører Win98SE... Prøv Win2kPro med SP2 i ei uke... Aktivt. Dere vil elske det. Antageligvis. Eller vent på en eventuell Second Edition eller.no av Windows XP... Lenke til kommentar
Murty Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 Jeg kjører ME og det går berre lekkert. Det er stabilt(i hvertfall sånn halvveis) Det er raskt(Ja det blir jo bare treigere og treigere med tiden) Det funker fett i spill(vel de fleste spilla mine hakker i 1024x768) Men smaken er som baken (delt i begge ender). JEg er faktisk så fornøyd med Win ME at jeg nå ska instalere Win2000Pro.. heheheh Lenke til kommentar
pizzabud Skrevet 27. januar 2002 Del Skrevet 27. januar 2002 min fetter hadde winME, hehehe, som gøy jeg hadde det når jeg så på når han spilte cs. lyden gikk av uten grunn, noen ganger kom han plutselig ut i windows og mast lyden, noen ganger restartet maskinen osv. nå har han installert XP, det virker skambra, ikke et klikk, det går fortere og det er rett og slett ikke så rævva som ME. jeg går over fra win98se til XP idag/imorgen! Lenke til kommentar
Sindre Skrevet 28. januar 2002 Del Skrevet 28. januar 2002 Quote: On 2001-12-19 12:11, Toa skrev:Skjønner ikke hvorfor folk mener WinMe ikke duger. Jeg kjører Me, og det krasjer aldri. Spiller alle mulige spill (mest UT da) og det krasjer aldri aldri aldri aldri aldri... Da har du ganske flaks, har aldri brukt ME sjølv.., men har sett en kamerater bruke det, det beste OS vil jeg si er det som aldri henger seg eller lager andre krøller. Mange her har sakkt at win2k er det beste, har du en bra maskin med masse ram, kan jeg være enig, men du burde ha i så fall 256mb ram da, har sjøl en data med 128mb ram, det er alt for lite til win2k, men på MIN maskin har jeg 512mb ram da går det mye bedre. XP begyner å bli bedre å bedre og det er nesten like bra som win 2k. men har dui ikke en veldig bra maskin er 98SE det beste jeg kan anbefalle, den er som regel ganske stabill. Jeg sitter sjøl med win2k pro, og Win 98SE på maskina mi, og jeg brukker 98 SE, fordi det foreløpig er like stabilt som 2k, og jeg får bedre fps i 98. Glømte å legge til det viktigste i diskusjonen her: IF IT AINT BROKE, DONT FIKS IT... (ble det riktig skrevet? _________________ Sindre -et helt vanlig datanerd!:-) [ Denne Melding var redigert av: Sindre på 2002-01-28 01:13 ] Lenke til kommentar
UnoPiedra Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2001-12-12 13:51, GalFisk skrev:Har også brukt w98 i alle år (ikke før det kom da). Spiller en del gamle spill (DN3D, stunts, div. pinball o.l.), åssen er win2k på dette i forhold til RAM, hastighet, lyd/nettverk og sånn? Helt #@$€£#¤%#! Du kommer til å ha store problemer med å kjøre mange dos spill i windows 2000. Vil du være sikker på å kunne kjøre dos spill så behold 98, evt ha begge. Mitt tips til operativsystem er: Behold det du har, hvis det virker greit med spillene dine. Du vil alltid få problemer med å få alle spillene dine til å virke med nytt operativsystem fra geniale Microsoft. Lenke til kommentar
kaifas Skrevet 3. februar 2002 Del Skrevet 3. februar 2002 Quote: On 2002-01-27 21:36, the_ruthless skrev:Har prøvd OG brukt Win3, Win3.xx, Win95, Win95Plus!, Win95IE, Win98, Win98SE, WinMe, Win2kPro, og WinXPProEvaluation... (Og endel andre, funky systemer...)Kjører nå Win2kPro: Fordi det er så uhyre genialt til spilling og alt mulig anna (men ISDN-kortet mitt funke ikkje der. Kjipere drivere). Kjører også WinMe, som også er uhyre stabilt... ISDN-kortet mitt funker også med WinMe... Slik at jeg kan bruke det...Har vel aldri prøvd å ha WinMe kjørende mer enn tyve timer... (Slår av PC'en når jeg legger meg.) Men for noen kan faktisk WinMe være tingen! På en og anna genial hardware-konfigg, fryder det seg...Win98SE på denne maskina, har vært sånn:- spill et spill- kræsj, eller vær nødt til å reboote pga. sløvhet- Vær på nett & spill mp3 samtidig, og opplev at alt blir til sirup etter en-fire timer... - sleng mer RAM i kassa (til sammen 640MB SDRAM), og opplev at Win98SE ikke blir sirup, men heller genererer kræsj, bare for dets egen underholdning...Dere som kjører Win98SE... Prøv Win2kPro med SP2 i ei uke... Aktivt. Dere vil elske det. Antageligvis.Eller vent på en eventuell Second Edition eller.no av Windows XP... win95-98SE støtter KUN 512 mb ram..mere en det og systemet går nedom og hjem,men du kan selfølgelig begrense det til 512 i max file catche.Uansett etter 512 genererer den feil ja [ Denne Melding var redigert av: kaifas på 2002-02-04 00:08 ] Lenke til kommentar
norpheus Skrevet 4. februar 2002 Del Skrevet 4. februar 2002 Jeg synes WinME er best jeg!! Win98 (også SE) = ustabilt, men forholdsvis raskt Win2k = Stabilt, men tregt når det gjelder spill WinXP= Har jeg ikke prøvd WinME= Ganske stabilt, og veldig raskt og bra til spill Mulig WinXP er bedre enn WinME, det skal jeg ikek uttale meg om, men WinME er bedre enne wim2k og Win98 (kjører stabilt WinME med AMD system!!!) Lenke til kommentar
SintBrus Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 Kan ikke skjønne at folk i det hele tatt bruker WinME! Det er ikke uten grunn at det er kåret til årets flopp. JEg vill enabefalt folk å bruke enten W2k eller WXP. Men hvis det funker, så trenger ikke man skifte. Lenke til kommentar
Ronnyb Skrevet 5. februar 2002 Del Skrevet 5. februar 2002 De som ikke ønsker seg vekk fra den ustabile win 9x verdenen kan for meg bare ha det så godt. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå