Gå til innhold

Hva er det optimale OS for spill?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Quote:

Hva er da det optimale OS, foruten XP?

Med nesten all sikkerhet er må det bli Win2000 med service pack 2 - veldig stabilt. XP burde du vente med, for ikke alle spill har drivere som er optimalisert for XP. (selv om Detonator xp har hjulpet mange)

Lenke til kommentar

fat32 er ett filsystem, "deler" du en disk i to, kalles det å partisjonere, noe du bruker PM til ja. Når du partisjonerer kan du velge om du skal lage en fat, fat32 eller ntfs partisjon. Det er vel her du har missforstått.

Lenke til kommentar

Jeg har ikke misforstått. Jeg har ikke forstått :smile:

Men dette er interessant å lære litt om, og jeg kan sikkert bruke det til å få bedre ytelse. Men da er spørsmålet: Hvordan blir det bedre ytelse av å dele harddisken. Og hvordan fordeles OS, drivere, prgramvare etc...

Lenke til kommentar

Jeg har til nå brukt Win xp i to uker og må si meg så fornøyd man kan bli over et microsoft produkt. Har også brukt veldig mye tid på å finne riktige drivere for at tingene skulle fungere tilnærmet perfekt. Per i dag er det vel Win2K med service pack 2 som er det mest stabile, men når service pack 1 for xp kommer, så kan vel ting begynner å bli veldig bra. Hva som er best til spill, avhenger stort sett av hva slags produkter du har inne i maskinene og hvordan oppsettet ditt fungere, men Win2k og Win xp er basert på stort sett den samme kjernen. Bruk NTFS system, mye mer stabilt og windows "sløser" ikke med disk plassen din:=)

Lenke til kommentar

Jeg får min del har prøvd alle "standard" OSene :smile:

win 98/SE Win Millenium/Win 2000/WIN XP

og mine erfaringer er att Win98se er best til spill :smile:

Det mest stabile OS jeg har prøvd er win2000 men spillene min ble en god del tregere så jeg kjører win98se nå :smile:

Millenium vil jeg ikke prate om en gang :sad:

XP er litt uferdig ennå så jeg fikk problemer med enkelte ting , men fikk en positiv overraskelse da faktisk kingpin funka like raskt der som i win98se :smile:

men jeg venter med XP til det er litt mere "ferdig"

Jeg har XP 1500+ og Kyro II¨+ 256 mn ram.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...