Joachim Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Har kjørt 3 maskiner i nettverk, med 5 meters ferigkabler.Det fungerte. Har nå prøvd å lage en kabel på ca. 12 m , men får det ikke til å funke. Har hørt at kabelen skal termineres likt i begge ender. Er det her noe har gått galt? Det er ikke brudd i noen av lederne, men jeg har ikke sjekket om det er kortsluttning. Deler med router (D-link DI-804). Noen forslag? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Du må huske å terminere skikkelig, dvs bruke riktig pin-out og stappe ytterkappen "inni" pluggen. Lenke til kommentar
Joachim Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg har prøvd ca. 3 ganger i hver ende, og mer nøyaktig for hver gang.Ser bra ut. Ser ut som om det er kontakt(router/n.v-kort), men kommer ikke på nett og får ikke delt filer:-( Den skal egentlig ha IP 192.168.0.103, men lager en helt annen IP. Eh..hva er pin-out? Lenke til kommentar
muffe Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Kutt av begge pluggene og sett på nye. Hvis det ikke er brudd i noen av lederene, og du har terminert kabelen riktig, er det pluggene som er prblemet. Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Quote: Den 2002-10-21 21:21, skrev Joachim:Jeg har prøvd ca. 3 ganger i hver ende, og mer nøyaktig for hver gang.Ser bra ut. Ser ut som om det er kontakt(router/n.v-kort), men kommer ikke på nett og får ikke delt filer:-(Den skal egentlig ha IP 192.168.0.103, men lager en helt annen IP. Lager? Må du ikke sette statisk IP i OS da? Hvis det er kontaktlys i begge ender, er det vel ikke kabelen som er problemet. Quote: Eh..hva er pin-out? Layouten/mappingen for pinnene, dvs lederene. http://yoda.uvi.edu/InfoTech/rj45.htm Lenke til kommentar
Joachim Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Er de en spesiell type plugger som må brukes? Har plugger fra 3 forskjellig butikker, men de er like... Som sagt så har jeg terminert på nytt 3 ganger. Stemmer det at de skal være like i begge ender da? Lenke til kommentar
Lch Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Jo, de skal være like i begge ender for vanlig LAB-bruk. Men det er en fordel å bruke standard pin-out. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå