Gå til innhold

Regisører og "Comic" forfattere

Kebab GUD

Anbefalte innlegg

I disse dager så kommer det mange filmer basserte på "grafiske-noveler".

og det er bare bra, selv om det rett og slett betyr at hollywood har gått tom for ideer.

men det som slår meg er at INGEN av filmene er laget av noen som faktisk skriver "grafiske-noveler".

og ikke tro det ikke finnes regisører som skriver de.. det gjør det..

Kevin Smith: Regisør av Clerks, Mallrats, Chasing Amy, Dogma, Jay And Silent Bob Strikes Back, Jersey Girl og Clerks II

Har skrevet mange Green Arrow nummer (gjennoplivet figuren), noen Daredevil nummer og noen Spider-man nummer

Joss Whedon: Startet som Manus forfatter og skapte bla Buffy som ble en mega flopp og da tok han sakene i egene hender og regiserte liksegod TVserien og spinnoff serien Angle, samtidig som han lagde Firefly og debuterte som film regisør med filmen Serenity

Han har bla skrevet mange X-men og Spider-man blader + noen bassert på firefly og buffy..

Joss sin neste film er Wonder Woman.. basert på en comic.

Dette er første gang jeg vet at dette skjer

men er det noen som vet om fler?

jeg har sittet en stund nå å sett på div filmer bassert på "comics" men INGEN er laget av noen som skriver de..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
er vel strengt tatt Robert Rodriguez som gjorde all jobben der :p

men jaja .. er jo teknisksett sant..

6638967[/snapback]

Litt uenig...Utifra bakomfilmer osv. ser det faktisk ut som om Miller hadde en like stor rolle som Rodriguez når det gjaldt personregi. Mens Rodriguez nok var den tekniske av de to.

Endret av Dimitrij
Lenke til kommentar

Enki Bilal har vel regissert et par filmer basert på hans egne verk. Det samme har Takashi Ishii.

J. Michael Straczinsky har skrevet manus til et par Marvelserier.

Også må vi ikke glemme Alejandro Jodorowsky. I verdenstoppen både som tegneserieforfatter og filmmaker.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...