Gå til innhold

The Rolling Stones - en albumguide

PelsJakob

Anbefalte innlegg

Har egentlig alltid foretrukket The Beatles, The Kinks, The Who og andre fremfor Rolling Stones. Jffeg liker jo en del sanger som: Sattisfaction, Paint it black, Mothers little helper, Honky tonk women og Angie og Wild horses. Jeg har kun en samlecd som heter "Jump back" elns og kan ikke si at den forbedret mitt inntrykk av bandet. Noen som ut ifra de sangene jeg liker kan anbefale meg et Rolling Stones-album? På forhånd takk!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har egentlig alltid foretrukket The Beatles, The Kinks, The Who og andre fremfor Rolling Stones. Jffeg liker jo en del sanger som: Sattisfaction, Paint it black, Mothers little helper, Honky tonk women og Angie og Wild horses. Jeg har kun en samlecd som heter "Jump back" elns og kan ikke si at den forbedret mitt inntrykk av bandet. Noen som ut ifra de sangene jeg liker kan anbefale meg et Rolling Stones-album? På forhånd takk!

Du kan jo begynne med disse.

- Aftermath (1966)

- Beggars Banquet (1968)

- Let it Bleed (1969)

- Sticky Fingers (1971)

Lenke til kommentar

Jeg støtter TomJ i hans anbefaling, men la meg også legge til Flowers fra 1967, etter mitt syn høydepunktet blant Stones' tidlige utgivelser. Med grunnlag i det du skriver ovenfor, tror jeg dette albumet vil falle i smak.

Jump Back har for øvrig åpenbare mangler som samlealbum, siden den ikke inneholder låter fra før Sticky Fingers. Låter som «Honky Tonk Women», «Jumpin' Jack Flash», «(I Can't Get No) Satisfaction», «Street Fighting Man», «Gimme Shelter» og mange flere er således fraværende på denne utgivelsen. Kjøp heller Forty Licks.

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

Jeg er enig i at det er gode album. Dersom Voodoo Lounge eller A Bigger Bang hadde vært debutalbumet til et nytt og fremadstormende band, ville det definitivt ha blitt skrytt opp i skyene. Men når man sammenlikner opp mot Beggars Banquet og Sticky Fingers, når de ikke helt opp. Rett og slett fordi vi vet hva The Rolling Stones er i stand til.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Så Coming Home nå nylig, som handler om en såret soldat som akkurat har kommet hjem fra Nam. I introen ser vi de menneskelige resultatene av Vietnamkrigen hvor det samtidig spilles Out of time. Sangen hadde absolutt et ømt punkt i sjela mi fra før, men etter den filmen er det min definitive Stones-favoritt.

Se filmen hos Youtube

Endret av tjalla
Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...