LtdEdFred Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Lar det seg gjøre eventuelt hvordan må jeg gå fram? Lenke til kommentar
vegge Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Kan du ikke bare boote fra WinXP-plata og velge den partisjonen du vil installere på? Ellers går det vel også an å installere fra Win98. Da må du vel bare kjøre setup-fila. Men dette har jeg derimot aldri gjort, så jeg vil ikke anbefale det når mitt første alternativ er like enkelt. Eller har jeg misforstått noe? Lenke til kommentar
eatshorts Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 det er lettere å boote rett fra cd rom bare pass på og velg fat og ikke ntfs filsystem Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Jeg setter altså bare inn XP plata og velger Boot fra CDROM? Da får jeg valg om hvilken partisjon den skal på hva? Hvis jeg ikke må gidder jeg jo ikke legge inn 98. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Å, jeg trodde du hadde Win98 inne jeg.. Jep, det er bare boote opp fra WinXP-plata. Bare husk at det i bios må være merket av at CD-rom skal boote opp eller noe. Du vil da få valg om hvilken partisjon du vil installere WinXP på. Hvis du ikke har partisjoner, så vil du kunne partisjonere med det samme. Selv bruker jeg bare NTFS, men dette fungerer som sagt bare til Win2000 og WinXP. Skal du installere Win98, så trenger du FAT32.. For at jeg ikke skal få problemer så sier jeg; hvis du har dokumenter, filer, data på harddisken så vær forsiktig med å formatere osv. Ikke formater feil partisjon hvis du allerede har noen. Hvis derimot harddisken er helt tom, så skulle det ikke være noe problem! Lykke til! :smile: Lenke til kommentar
tjuddi Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 dette går smooth men du trenger å holde 98 plata klar slik at du kan putte den inn for å verifisere at du har rettighet til å bruke oppgradering fra win 98 siden dette ikke er inst på hd en. Lenke til kommentar
vegge Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Baltazar: Hva slag WinXP-plate er det snakk om? Noe oppgraderingsgreier? Eller er det en skikkelig versjon, evt. *host* ulovlig/Corp Edition *host*? Lenke til kommentar
LtdEdFred Skrevet 21. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 21. oktober 2002 Tusen takk gutta. Herlig at dere er så hjelpsomme. Da smyger jeg til verks :smile: Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå