Gå til innhold

Bærbar Til Gaming(wow,cs)

spot_

Anbefalte innlegg

Hei

Jeg vet det er mange poster om dette her men, jeg ser egentlig ingen skikkelige svar der folket på forumet blir enig. Så jeg lurte på om vi kan prøve dette her en gang.

Jeg ser etter en bærbar med disse spesifikasjoner som minimum.

17" skjerm(wide)

1GB Minne

256ram på skjermkort

80-120GB harddisk

DVD brenner

Minnekort Leser

Intel Core Duo 2GHz (rundt der eller bedre)

Til en pris for 13-15Tusen.

Jeg hadde fra før av en HP Pavilion ZD8369 den funker som faen til spill, men den ble desverre ødelagt og er ikke i produksjon lenger. Jeg spiller for det meste wow og CS , av og til litt skole.

Tusen takk for alle svar

Mva Eqip

Endret av eqip
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Dobbelkjerne prosessorer er vel ikke så gode til gaming? Men til programmer som støtter det........

6643950[/snapback]

Foreslår nesten at du ikke gir mere tips når du tørr komme med en slik uttalelse :realmad: Hvorfor skal dobbelkjærner være noe dårligere enn andre cpu'er? Ånei, dualcore er AKKURAT like bra i spill, om ikke bedre :)

Lenke til kommentar
Dobbelkjerne prosessorer er vel ikke så gode til gaming? Men til programmer som støtter det........

6643950[/snapback]

Foreslår nesten at du ikke gir mere tips når du tørr komme med en slik uttalelse :realmad: Hvorfor skal dobbelkjærner være noe dårligere enn andre cpu'er? Ånei, dualcore er AKKURAT like bra i spill, om ikke bedre :)

6644038[/snapback]

Poenget er at for de aller fleste spill så vil dobbeltkjerne og enkeltkjerne med samme frekvens gi akkurat samme ytelse +/- et ensifret antall prosent

F.eks så vil en AMD X2 3800 yte som ca en AMD 3200 og ikke som en AMD 3800

Når det er sagt så har jeg spilt både WOW og CS på en flere år gammel bærbar med et Geforce 5200 kort... og det gikk jo det... selv om det ikke var imponerende, så de fleste nye maskiner burde klare begge deler helt uten problemer, det er ikke de spillene som krever mest idag.

Lenke til kommentar
Foreslår nesten at du ikke gir mere tips når du tørr komme med en slik uttalelse  Hvorfor skal dobbelkjærner være noe dårligere enn andre cpu'er? Ånei, dualcore er AKKURAT like bra i spill, om ikke bedre

Var det en trussel? Herre min, poenge mitt var

Poenget er at for de aller fleste spill så vil dobbeltkjerne og enkeltkjerne med samme frekvens gi akkurat samme ytelse +/- et ensifret antall prosent    F.eks så vil en AMD X2 3800 yte som ca en AMD 3200 og ikke som en AMD 3800    Når det er sagt så har jeg spilt både WOW og CS på en flere år gammel bærbar med et Geforce 5200 kort... og det gikk jo det... selv om det ikke var imponerende, så de fleste nye maskiner burde klare begge deler helt uten problemer, det er ikke de spillene som krever mest idag.

Veit du hva dobbelkjerne er? "Ehh, jo den har det er en cpu med 2 cpuer så DEN OWNZ! HAX0R CPU MED 2X POWAH" kokkos......

Men tilbake til emnet, har han bruk for det?

Dobbelkjerne betyr at det er to prosessorkjerner i én CPU, altså det samme som at systemet ditt har to virkelige prosessorer. Dette øker ytelsen ved multitasking betraktelig (ca. 80%), dvs når du gjør flere CPU-krevende ting samtidig (som å encode en MP3-fil samtidig som du rendrer en film). Spill vil i dag ikke få noen merkbar ytelsesøkning ved bruk av dobbelkjerneprosessor, det samme gjelder programmer som ikke er skrevet for bruk av flere prosessorer. Så hvis du vet at du driver på med masse tunge ting samtidig og synes det går utrolig tregt, kan det være et alternativ å oppgradere til dobbelkjerne.

Endret av vjhn90
Lenke til kommentar

Er fult klar over at et ikke gir noen ytelsesøkning i spill, men jeg tolka det du skrev først som at Dualcore var var DÅRLIGERE enn andre cpu'er (f.eks Pentium M) :hmm: Var heller ikke en trussel, tror kanskje jeg missforstod deg littegrann :whistle: Men nok offtopic fra min side..

Lenke til kommentar

Dell Inspiron 9400 er superb for deg :) Husk å velge med det beste skjermkortet. Selv plukker jeg bestandig bort alt det service griene de tilbyr når jeg vurderer å kjøpe PC fra Dell. Dell.no Jeg anbefaler deg å gå for 1,83 GHz core duoen... et tillegg på kr 2612,50 er vell kanskje litt væll mykje for for den lille forskjellen.

Kr 12783,75 kom jeg fram til med dine krav... (1,83GHz Core Duo, 80gb 5400rpm, 1GB 533 MHz RAM, 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900, 17" WXGA+(1440x900)

Så kan du dilledalle fram og tilbake med konfigurasjonene som du vil :) Det lønner seg med både større og raskere HD, muligens raskere og mere minne. Menne dette er det jo alltid noen som akter å diskutere.

ps: det skjermkortet der er en råtass. :thumbup:

Endret av kehax
Lenke til kommentar
Dell Inspiron 9400 er superb for deg  :) Husk å velge med det beste skjermkortet. Selv plukker jeg bestandig bort alt det service griene de tilbyr når jeg vurderer å kjøpe PC fra Dell. Dell.no Jeg anbefaler deg å gå for 1,83 GHz core duoen... et tillegg på kr 2612,50 er vell kanskje litt væll mykje for for den lille forskjellen.

Kr 12783,75 kom jeg fram til med dine krav... (1,83GHz Core Duo, 80gb 5400rpm, 1GB 533 MHz RAM, 256MB NVIDIA® GeForce™Go 7900, 17" WXGA+(1440x900)

Så kan du dilledalle fram og tilbake med konfigurasjonene som du vil :) Det lønner seg med både større og raskere HD, muligens raskere og mere minne. Menne dette er det jo alltid noen som akter å diskutere.

ps: det skjermkortet der er en råtass. :thumbup:

6645520[/snapback]

jeg har tenkt på den, men de hadde et mye bedre tilbud før i måneden før det gikk ut. Dobbel ram(2gb) samme skjermkort osv. 120gb harddisk. for 14000kr angrer jeg ikke kjøpte den mens det tilbudet gjaldt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...