Dan Hansen Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hei. Jeg trenger å "friske" opp websidene mine litt, men begynner å forstå at mine html-kunnskaper ikke lenger er hva de var, og nå er det php og hva det nå heter alt sammen som regjerer nettet. Derfor lurer jeg på om det finnes noen maler man kan bruke hvor man kan legge til og trekke fra sider uten å måtte redigere menyer og lignende på alle sidene? Tenker da på noe ala gode gamle frames-funksjoner - uten å være det. Siden må kunne ha alminnelige sider med tekst, filarkiv, fotoalbum og gjerne en bloggfunskjon om mulig. En slags swiss armyknife online. Har så vidt kikket på WordPress - kanskje det kan brukes? Eller finnes det andre og/eller bedre alternativer? Mvh Dan Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Wordpress passer nok utmerket til ditt behov ja. Jeg bruker imidlertid halvbroren, Textpattern, til å styre nettsidene jeg lager, og anbefaler applikasjonen på det varmeste. Vær obs på at du må gjennom en innkjøringsperiode før du klarer å mestre alle funksjonene ordentlig, men det gjelder vel det meste Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Det var kjapt svart. Har du noen referansesider jeg kan myse litt nærmere på? Mvh Dan Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Det var kjapt svart. Har du noen referansesider jeg kan myse litt nærmere på? Mvh Dan 6637054[/snapback] Er ikke helt sikker på hva du er ute etter, men jeg har iallfall implentert textpattern på http://comart.no/ og http://1814s.no/, to nettsteder med komplisert sidestruktur. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Jepp, noe sånt ja ... Ser ellers at både WordPress og TextPattern har norske språkmoduler. Er det noen kjente fordeler/ulemper med noen av disse? Mvh Dan Lenke til kommentar
haugsand Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Ikke som jeg vet av. Det er naturlig nok skrivefeil her og der, men det er intet problem å bytte tilbake til engelsk i etterkant. Lenke til kommentar
Dan Hansen Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Da har jeg grovtestet WordPress og det ble et salig sammensurium av norsk og engelsk med mindre jeg bandt meg opp til standardutseende. Er det mulig å bytte utseende på TextPattern og fortsatt beholde det norske språket? Mvh Dan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå