ChrML Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Derbi Senda R X-Race 06! Kosta meg 21 000 kr og er verdt hver krone . Har ikke lappen enda (får den ikke før litt før September), så har ikke kjørt andre steder enn rundt akkurat der jeg bor. Er så digg å kjøre den , trekker bra gjør den og! Wohoo! Endret 8. august 2006 av chrml Lenke til kommentar
Chris_lox Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Grattis med ny sykkel! Lenke til kommentar
Lightningwolf Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Gz med ny sykkel ser utrolig nice ut da. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Ikke glem at du må kjøre den inn først. "Trekke bra" er noe du først skal finne ut av senere.. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 12. august 2006 Forfatter Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Takker! Ikke glem at du må kjøre den inn først. "Trekke bra" er noe du først skal finne ut av senere.. 6663156[/snapback] Hehe, skal gi på litt iblandt når motoren er varmet opp sies det. Variert kjøring hvor man tar det veeeldig rolig til motoren har kjørt seg god å varm for å så gi på litt etterfulgt av pauser med liten belastning/turtall er den beste innkjøringsmetoden sies det. Værste man kan gjøre er lavt turtall og mye gass. Forøvrig så er jeg litt overasket over hvor lite manualen sier om innkjøring. Alt de sier er ikke mer enn 3/4 gass over lengre perioder og at man skal kjøre smooth. Sier ikkeno om turtall . Jeg bruker somregel bare litt gass 1/5 til 1/4 og trekker den heller litt lengre på gira. Noen ganger når jeg føler for det 1/2 gass, og en sjelden gang bånn . Endret 12. august 2006 av chrml Lenke til kommentar
Patience Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Det høres bra ut :-) Lykke til med en flott moped. Fortsetter du å bruke hodet sånn der - har du fremkomstmiddel i lang tid fremover :-) Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Er vel nicasil-belegg i sylinderen der. Da bør den kjøres inn litt hardt, men husk at den blir varm først. Kjør hardt, bytt stempel etter rundt 50-60 timer. Så er du good to go. Lenke til kommentar
Patience Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Er vel nicasil-belegg i sylinderen der. Da bør den kjøres inn litt hardt, men husk at den blir varm først. Kjør hardt, bytt stempel etter rundt 50-60 timer. Så er du good to go. 6671625[/snapback] Nåja, det er mer enn bare en sylinder i en motor. Det er flere deler som skal slite seg til ;-) Lenke til kommentar
Jarbra Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 (endret) Han har jo kjørt rolig og fint hittil, burde være nok for at lager og drev skal få gått seg til litt. Bare viktig å huske på at man har driftstemperatur i motoren før man kjører den hardt. PS: Jeg tvinger ingen til å gjøre det på "min" måte. Han må selvfølgelig velge selv hvordan han velger å gjøre det. Jeg personlig har hatt god erfaring med metoden jeg bruker. Hilsen aktiv crosskjører Endret 15. august 2006 av Jarbra Lenke til kommentar
razh0r Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Smett på et MK2 Thrower-effektanlegg, og opplev et sinnsykt til drag! =) Lenke til kommentar
RIP Skrevet 15. august 2006 Del Skrevet 15. august 2006 Du kan jo også ta turen innom mopedportalen.com for å flere tips om innkjøring og tuning. Å si at en org. moped trekker bra er å overdrive hihi Lenke til kommentar
Leaf Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 Gratulerer med ny moped! Blir det noe trim da? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 16. august 2006 Forfatter Del Skrevet 16. august 2006 Du kan jo også ta turen innom mopedportalen.com for å flere tips om innkjøring og tuning. Å si at en org. moped trekker bra er å overdrive hihi 6680836[/snapback] Trekker bra til å være original . Ikke alle originale mopeder som går i 45 i bratte oppoverbakker og 55 på flata. Kjenner noen som har prøvd en original RMX og den gikk 5 km/h i en ganske bratt oppoverbakke med slurring på clutch. Har kjørt inn 16 mil nå med metoden jeg har beskrevet . Gratulerer med ny moped! Blir det noe trim da? 6685315[/snapback] Blir kanskje det, men mulig jeg kjøper et ekstra original anlegg og fjerner plomba på det. Vil helst ikke miste bunndraget mitt da jeg liker å kjøre økonomisk på middels turtall og vil ha noe som ikke tiltrekker purk og som høres ganske originalt ut. Må vel også dreve om og til 50 bak eller noe. Er det pizzadrevet på 65 tagger eller var det 70 som sitter på originalt. Lenke til kommentar
Deleted__- Skrevet 16. august 2006 Del Skrevet 16. august 2006 RMX'er som stopper nesten i oppoverbakker trenger ikke bare en seriøst overhaling, men også en ny sjåfør. Lenke til kommentar
Sensurert Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Fin moped det der, tatt plombene eller? Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 24. august 2006 Forfatter Del Skrevet 24. august 2006 Fin moped det der, tatt plombene eller? 6735156[/snapback] Nope, har ikke planer om det eller. Tar man plombene er man passe fucked hvis den må på visning eller man av en annen grunn skal få den original igjen. Beste løsningen er et effektanlegg. Seinest i dag ble en kamerat av meg stoppa for trim og fikk 4200 sure kroner å betale i tillegg til avskilting. Han hadde bare hatt det i 2 uker . Tror ikke det blir noe trim på meg, nei. Lenke til kommentar
Sluven Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Grattis. Kan ikke akkuratt si at den ikke så ut jeg heller Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147 Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 Gratulerer, sykkelen se jo fanden skjære ut som en Gepard jo, nesten synd det bare er en moped, men uannsett så håper jeg du får megakos. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 24. august 2006 Del Skrevet 24. august 2006 gratiss, Rå sykkel mvh anki Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå