AudiA4 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hei, Har en Toyota Starlet, 1,0 forgasser m/manuell choke... Jeg byttet om cd spilleren til kasett spiller, siden den skal selges... så kom jeg borti spilleren med "memory +" ledningen, og den kortslutta, sjekket alle sikringer i bilen alt var iorden... sikkert bare sikringen i spilleren tenkte jeg.., så skulle jeg ha bilen ut av garasjen, men da bare gikk starteren rundt og rundt og rundt og rundt, og det fortsatte Ga noen mellomrom og prøvde igjen, men samme skjer... Prøvde å dryppe litt bensin dråper inn i forgasseren uten å lyktes... Til informasjon har jeg hatt av både pluss og minus polen på batteriet, og da har bilen vært uten strøm i noen minutter, men det har vel ikke noe å si?... Kan noen være så snill å hjelpe meg, siden bilen må ut av garasjen siden andre bilen skal inn imorgen kveld.... Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Kan nevne at jeg har hatt av slangen som kommer fra bensin filteret og går til bensintrykkregulator? eller hva det nå er.... Men det har vel ikke noe å si? Trenger hjelp,, vær så snill å hjelp meg hvis dere kan.... Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Det første du må gjøre er å se om det er gnist i pluggene og om den får bensin, så vet du om det er tenningssystemet eller bensintilførselen det er noe galt med... Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Det første du må gjøre er å se om det er gnist i pluggene og om den får bensin, så vet du om det er tenningssystemet eller bensintilførselen det er noe galt med... 6641674[/snapback] Har sjekket en del nå, og det var ikke gnist, sjekket videre og den får ikke strøm fram til coilen... Ga + direkte fra batteri til coil da starta den.... Den ledningen som går ved siden av coilen, kanskje motstand eller kondensator, men legger ved bildet, den ledningen gir ikke strøm lenger,,, og den går til tenningslåsen. Skal egentlig komme strøm når tenninga står på ON, men har målt med voltmeter og nå er det ikke noe strøm, kan nevne at jeg klarte å kortslutte memory ledningen til bilstereon på spilleren og da ble spilleren sloknet og etter det starter den heller ikke siden den ikke gir strøm til coil.... Hva kan jeg gjøre?... er det feil med tennigslåsen nå?, kan jeg ta "ON strøm" fra noen andre steder?... Men kanskje jeg burde bytte det som er feil siden kanskje den gir strøm derifra til andre steder også? Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 (endret) Mål om det er brudd i ledningen! Siden startmotoren går rundt, er det nok ikke tenningslåsen. Er det brudd i ledningen, legger du bare inn en ny ledning. Endret 10. august 2006 av LiamH Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 Har sjekket ledninger og alt var iorden, sjekket en av hovedsikringene, (byttet dem om), da virket alt... Får dem bare hos Toyota også... Lenke til kommentar
PerB Skrevet 10. august 2006 Del Skrevet 10. august 2006 ... og den kortslutta, sjekket alle sikringer i bilen alt var iorden... ...sjekket en av hovedsikringene, (byttet dem om), da virket alt... 6650071[/snapback] Sjekket du ikke sikringene allerede før første post? Lenke til kommentar
AudiA4 Skrevet 10. august 2006 Forfatter Del Skrevet 10. august 2006 (endret) ... og den kortslutta, sjekket alle sikringer i bilen alt var iorden... ...sjekket en av hovedsikringene, (byttet dem om), da virket alt... 6650071[/snapback] Sjekket du ikke sikringene allerede før første post? 6650129[/snapback] Ja gjorde det.... Men jeg sjekket dem idag også for sikkerhets skyld, og så ikke noe annet enn fine sikringer,, men etter jeg bytta om sikringene med hverandre som passa, så virket det... da inså jeg hvilken sikrings som var ødelagt, og det så ut som om den var helt fin... Endret 10. august 2006 av AudiA4 Lenke til kommentar
LiamH Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 Har sjekket ledninger og alt var iorden, sjekket en av hovedsikringene, (byttet dem om), da virket alt... Får dem bare hos Toyota også... 6650071[/snapback] OK! Godt å høre at det likevel bare var en sikring og at bilen er i orden! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå