Gå til innhold

Nokia N80 i 3 dråper saltvann

Anbefalte innlegg

Hei. Var på stranda i dag, klarte å fikse 3 store dråper på skjermen. De ble fjernet etter 3 sekunder. Mobilen skrudde seg av. Prøvde å sette batteriet inn og ut igjen, uten hell. Dette er ca 4 timer siden. Hva gjør jeg? Har vanlig reiseforsikring og uflaksforsikring om alt håp er ute.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Håper ikke du slo på mobilen på igjen uten å tørke den skikkelig.. Det har jeg gjort en gang ( på fylla.. var på skumparty) Da slo jeg den ikke av (dere skjønner sikkert hvorfor.. var full)

Men til saken.. Dagen etter døde den.. Hadde jeg slått den av, og tatt batteriet ut, så kunne det finnes håp.. men men.. sånn er livet..

Lenke til kommentar
Håper ikke du slo på mobilen på igjen uten å tørke den skikkelig.. Det har jeg gjort en gang ( på fylla.. var på skumparty) Da slo jeg den ikke av (dere skjønner sikkert hvorfor.. var full)

Men til saken.. Dagen etter døde den.. Hadde jeg slått den av, og tatt batteriet ut, så kunne det finnes håp.. men men.. sånn er livet..

6637188[/snapback]

Men hva bør jeg gjøre nå? Ta alt fra hverandre og legge det i en bolle med vann?

Lenke til kommentar
3 dråper vann på skjermen ødelegger ikke telefonen på denne måten. Hvis du forteller hva som faktisk skjedde, er det større sjanse for at vi kan hjelpe deg.

-snubbel

6637667[/snapback]

woot? 3 store dråper dekket skjermen med vann jo. da tenker jeg på ca 1/3 av skjermen.

Lenke til kommentar

Så lenge det kun var skjermen som fekk vatn på seg kunne det ha vore fleire liter for den del. Det som du ser på som "skjermen" er berre eit plastdeksel over LCD-panelet, og som vi alle veit er plast som regel vasstett.

Sansynligvis har du fått vatn inn i skyvemekanismen på telefonen i og med at du skriv at den skrudde seg av.

Lenke til kommentar
Så lenge det kun var skjermen som fekk vatn på seg kunne det ha vore fleire liter for den del. Det som du ser på som "skjermen" er berre eit plastdeksel over LCD-panelet, og som vi alle veit er plast som regel vasstett.

Sansynligvis har du fått vatn inn i skyvemekanismen på telefonen i og med at du skriv at den skrudde seg av.

6638627[/snapback]

Det kan tenkes at det også har skjedd. Har iallefall tatt ut batteriet nå. Hjelper det noe å f.eks sette den på 50c i ovnen? Eller skal jeg bare vente et døgn?

Lenke til kommentar

Hadde aldri tatt sjangsen på å ha N80 i steikeovnen uansett. Det beste du kan gjere er å la den ligge heilt i ro ein tørr og gjerne litt varm plass (unngå våtrom pga. luftfuktighet) eit par dagar, for så å sette i batteri og SIM-kort og prøve å skru den på.

Om den fortsatt er død er vel einaste utvei å ta den med til forhandlar og få den sendt til service. Då vil du iallefall få eit overslag over kva det vil koste deg å få den reparert.

Lenke til kommentar
Hadde aldri tatt sjangsen på å ha N80 i steikeovnen uansett. Det beste du kan gjere er å la den ligge heilt i ro ein tørr og gjerne litt varm plass (unngå våtrom pga. luftfuktighet) eit par dagar, for så å sette i batteri og SIM-kort og prøve å skru den på.

Om den fortsatt er død er vel einaste utvei å ta den med til forhandlar og få den sendt til service. Då vil du iallefall få eit overslag over kva det vil koste deg å få den reparert.

6638705[/snapback]

Har Vesta reiseforsikring og uflaksforsikring da. Reperasjon blir vel svindyrt. Kan kanskje tenkes at jeg går for en N73 da :p

Lenke til kommentar
I så fall kan du jo høyre med forsikringsselskapa dine om kva dei er villige til å dekke.

Reparasjon vil sikkert koste litt ja, alt etter kor omfattande skaden er. Truleg vil ein N73 bli langt dyrare uansett :)

6638723[/snapback]

Vil en N73 bli langt dyrere?

Lenke til kommentar

Kjem jo heilt an på kva som faktisk har skjedd med N80en din. Om det berre er å bytte ut ein enkel del, kan det hende du slepp unna med seks-sju-hundre kroner. Er berre å håpe på det beste :)

Ein ny N73 kostar jo 4000,- og oppover (uten abbonement), så det er jo eit godt prissprang uansett.

Lenke til kommentar
Kjem jo heilt an på kva som faktisk har skjedd med N80en din. Om det berre er å bytte ut ein enkel del, kan det hende du slepp unna med seks-sju-hundre kroner. Er berre å håpe på det beste :)

Ein ny N73 kostar jo 4000,- og oppover (uten abbonement), så det er jo eit godt prissprang uansett.

6638750[/snapback]

Reiseforsikringen skal nok dekke dette.

Men jeg tror telefonen skal sendes inn til reperasjon på deres regning før du eventuelt får noe penger tilbake.

Er iallefall slik hos Europeiske reiseforsikring.

Lenke til kommentar

6638750[/snapback]

Reiseforsikringen skal nok dekke dette.

Men jeg tror telefonen skal sendes inn til reperasjon på deres regning før du eventuelt får noe penger tilbake.

Er iallefall slik hos Europeiske reiseforsikring.

6638930[/snapback]

Kan forklare hendelsen. Et par kamerater skulle kødde med meg, så de kasta med uti vannet. Hadde på meg badeshorts og en t-skjorte. Gikk opp på land, mobilen lå oppå sekken min. Fikk ikke tak i håndkle før det hadde kommet litt vann på toppen av mobilen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...