Gå til innhold

Jogge på asfalt

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg kan jogge gode turer i skogen eller gå en hel dag i fjellet uten å få problemer med knærne, men om jeg går meg en liten tur på asfalt så får jeg smerter med en gang. 2,5 times gange på asfalt i overigår -> vondt hele resten av kvelden, natta og morgenen etter. Smertene begynte å komme etter en halvtimes gange.

Lenke til kommentar

Det jeg vil anbefale deg, fuzzy, er å oppsøke en butikk som selger løpesko og hvor de har peiling på det de driver med! Det er uhyre viktig med gode løpesko når man skal trene jogging!

6639629[/snapback]

Bor du i nærheten av Oslo kan du besøke Löplabbet. Der får du teste skoene på tredemølle, og de som jobber der ser på føttene dine og hvordan du springer. Slik kan du få en sko som passer deg!

6640036[/snapback]

Skulle akkurat til å si det samme. Ingen butikker er som Löplabbet. Der sjekker de også om du pronerer, slik at du får skoene som passer beina dine.

Jeg jogger en del på asfalt. Har ikke kjent noe i beina enda. Bruker Asics Gel Kayano som er perfekte til mengdetrening og de tar mye av støyten på asfalt.

6640200[/snapback]

Ahh, skoene som jeg faktisk skal til byn å kjøpe i morgen. Det er viktig med solide sko med mye mengde når man driver med mye mengde. Treneren min sier at det også er veldig lurt å ha 2 par gode sko å bytte mellom.

Lenke til kommentar
Treneren min sier at det også er veldig lurt å ha 2 par gode sko å bytte mellom.

6650890[/snapback]

Det der hørtes faktisk ut som et veldig godt råd :yes:

6650944[/snapback]

Har hørt flere si det samme, men hvem gidder vel det? Jeg ble en gang presset til å kjøpe 2 par sko på samme tidspunkt; det ene er enda ubrukt så nær som til én liten gåtur mens de andre var til vask.

Lenke til kommentar
Treneren min sier at det også er veldig lurt å ha 2 par gode sko å bytte mellom.

6650890[/snapback]

6650944[/snapback]

Grunnen til dette er at dempemembranen i skoen får hvile mellom hver treningsøkt, og dermed vil effekten av dempingen vare lenger, ettersom membranen vil holde lenger! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Apropos asfalt; det er like hardt å løpe på tredemølle, synes nå jeg. Hva sier dere?

6653057[/snapback]

Syns ofte det er verre, og i tillegg veldig mye mindre motiverende.

6658866[/snapback]

Kommer an på. Her i basen har vi tredemøller med innebygd kabel-TV. Jepp, det er konge.

Lenke til kommentar
Apropos asfalt; det er like hardt å løpe på tredemølle, synes nå jeg. Hva sier dere?

6653057[/snapback]

Syns ofte det er verre, og i tillegg veldig mye mindre motiverende.

6658866[/snapback]

Kommer an på. Her i basen har vi tredemøller med innebygd kabel-TV. Jepp, det er konge.

6671359[/snapback]

Det hørtes jo faktisk ganske gøy ut. Dog ville eg heller løpt ute en fin sommersdag en den tredemølla. Og vice versa på en skikkelig kald regndag :)

Lenke til kommentar

6650890[/snapback]

6650944[/snapback]

Har hørt flere si det samme, men hvem gidder vel det? Jeg ble en gang presset til å kjøpe 2 par sko på samme tidspunkt; det ene er enda ubrukt så nær som til én liten gåtur mens de andre var til vask.

6651868[/snapback]

Er liksom meningen å variere mellom dem, og ikke vente til ene paret er til vask eller ødelagt før man begynner å bruke det andre paret. Varierer man skobruket holder både skoene og beina lengre.

Lenke til kommentar
Er liksom meningen å variere mellom dem, og ikke vente til ene paret er til vask eller ødelagt før man begynner å bruke det andre paret. Varierer man skobruket holder både skoene og beina lengre.

6679147[/snapback]

Problemet er å huske på det, og å gidde å gjøre det.. =/

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

6679147[/snapback]

Problemet er å huske på det, og å gidde å gjøre det.. =/

6702995[/snapback]

Og å ha råd til flere par sko til 2k stk.

Lenke til kommentar

2k? :hmm: Det var litt i meste laget, synes jeg. Skoene til ca. 1500 er helt ypperlige, og jeg ser ingen grunn til å kjøpe sko opp i 2k-klassen(ikke vet jeg om det er mange sko som koster så mye heller). Om det er en ødelagt rygg det er snakk om, bør det vel være verdt det?

Selv ser jeg på det som en selvfølge å ha 2 par sko, men det har vel kanskje noe at jeg får 20% avslag hos Löplabbet samtidig som jeg får et stipend av klubben til sko og lignende.

Endret av Deathie
Lenke til kommentar
2k? :hmm: Det var litt i meste laget, synes jeg. Skoene til ca. 1500 er helt ypperlige, og jeg ser ingen grunn til å kjøpe sko opp i 2k-klassen(ikke vet jeg om det er mange sko som koster så mye heller). Om det er en ødelagt rygg det er snakk om, bør det vel være verdt det?

6722994[/snapback]

Jeg ser ingen forskjell p å1500 og 2000.. jeg kjøper aldr durere enn 500, basta.. så jeg er flimk, men får ødeøaga føtter-

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Mine kostet nesten 2k, koster vel 1700,- nå. Heldigvis for meg er det skattepengene deres som betaler for mine sko. :cool:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...