forum1234 Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Jeg sitter med en "pc" nr 3. som jeg tenkte jeg skulle sette opp fierawall... dhcp... mailserver .... og litt sånne nytteting på. Da har det seg slik at det er 1 pentium 150 Mhz... noe som for den del skulle holde.... men litt oveklokking skader aldri.... så jeg gikk inn i biosne med godt mot og skulle til og clokke... der fikk jeg ikke stille clokke frekvensen :sad: Er det noen som hvet om 1 tips om hva jeg kan gjøre ? bdw. Energy star bios (eller var det avarde... husker ikke helt...) Jeg tviler og på at det er temp måler så ... hvor høy temp vil ein pentium 150 mhz tåle på ribba ?? med extern temperatur måler? Lenke til kommentar
Yoshy Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 Sånne gamle maskiner har som oftest eller aldri noe Bios innstillinger på Volt, FSB og multiplier. Dette er innstillinger du må gjøre via jumpere på hovedkortet og det står anvist i manualen hvordan du skal sette disse. Lenke til kommentar
forum1234 Skrevet 11. desember 2001 Forfatter Del Skrevet 11. desember 2001 Siden hk et har komt med atx standar tror jeg det må gå ann og clokke i software bios-....... Lenke til kommentar
house Skrevet 11. desember 2001 Del Skrevet 11. desember 2001 se etter på HK om det er en liten farget plast klump med masse små brytere.. dette er en dipswitch, eller så kan du jo ha noen jumpers ett sted på HK, som det står anntall mhz den skal kjøre på ... Housey Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå