Jtand Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Har et problem med den elektriske vindusheisen min. Den går opp, men ikke ned. Har målt +12V når jeg trykker OPP og -12V når jeg trykker NED. Whats the problem? Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 kan vere alt fra en gaaen motor (utslitte tannhjul) til en waier/et stag som er knekt. det beste tipset er vell og ta av dorkledningen og se etter om du ser noe galt Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 kan vere alt fra en gaaen motor (utslitte tannhjul)til en waier/et stag som er knekt. det beste tipset er vell og ta av dorkledningen og se etter om du ser noe galt 6636342[/snapback] Holder på å skifte motor nå. Trodde jeg skulle få det fixet, men var akkurat samme problemet når jeg putta inn den nye motoren, så er nok ikke selve motoren. Lenke til kommentar
nokiakiller Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) har du sjekka stag/waiere? kan vere noe saa enkelt som at en vaier som har hoppa litt ut av sporet eller et stag som ikke sitter helt rigtigt Endret 8. august 2006 av nokiakiller Lenke til kommentar
Peter_B Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Du skriver ikke hvordan du måler.Husk at når en måler skal man måle på begge ledningene samtidig.Du skal aldri flytte på måten du måler når du veksler mellom opp og ned på bryteren.Du kobler den ene ledningen på multimeteret/prøvelampen på den ene ledningen til motoren og den andre ledningen fra multimeteret/prøvelampen(spissen) til den andre ledningen på motoren.Deretter trykker du på bryteren da skal multimeteret/prøvelampen slå ut enten du trykker opp eller ned.Slår den ut en vei ,men ikke den andre veien er bryteren defekt. Lenke til kommentar
kremt Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Hvis motoren funker så skal du jo høre at den går? Isåfall, hvis du hører at motor går men rute ikke beveger seg da har du trøbbel med wire, hvis motor ikke går har du et annet problem.... Lenke til kommentar
danfuruvarp Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 kan være en dårlig brytyer du har att den gir kontakt opp men ikke ned. bare et tips eller det kan være at vinduet eller mekanismen i seg selv er under press og derfor for tung for motoren å dra ned?? Lenke til kommentar
fwsotern Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 er du sikker på at motoren motar -12 når du trykker ned? om den gjør det og ikke viser noe respons så er det den det er noe galt med... Lenke til kommentar
Jtand Skrevet 20. august 2006 Forfatter Del Skrevet 20. august 2006 er du sikker på at motoren motar -12 når du trykker ned? om den gjør det og ikke viser noe respons så er det den det er noe galt med... 6664054[/snapback] Nei, fant ut det varierte med 5 til 7 V Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå