Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Hvor er De Lorean?

Anbefalte innlegg

Har lett i hele Norges land i nesten fem måneder etter verdens mest fantastiske bil, DMC De Lorean! Alle kjenner den som tidsmaskinen fra "tilbake fra fremtiden".

Vet noen om det finnes De Loreaner som går på veien i Norge? Er veldig ivrig i å få tak i en! Koste hva det koste vil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har lett i hele Norges land i nesten fem måneder etter verdens mest fantastiske bil, DMC De Lorean! Alle kjenner den som tidsmaskinen fra "tilbake fra fremtiden".

Vet noen om det finnes De Loreaner som går på veien i Norge? Er veldig ivrig i å få tak i en! Koste hva det koste vil.

6636230[/snapback]

ja, husker selv denne bilen fra filmen. Hadde så innmari lyst på en slik når jeg var mindre :) Husker å ha sett en som kjørte i Trondheim da jeg var der, og så å si alle snudde seg etter den :D Har ikke Ari ben også en slik da? synes jeg leste det i se og hør for lenge sia. Men jeg har ikke sett noen til salgs enda jeg iallefall :)

Endret av Brian_N
Lenke til kommentar

Jo Ari skal vist ha en slik, mener jeg har sett en DeLorean i Oslo for lenge siden.

Tror ikke det er særlig mange registrert i verden.

Litt snodig motorvalg i denne.

Volvo V6 2.8 literen med Innsprøytning 130hk, 5 trins manuel eller 3 trins renault automat. Toppfart på 210km/h.

En firedørs utgave ble utviklet i 1981.

Av extrautstyr kunne man få 24K gullbelagt karosseri, tror det er en i verden.:)

Edit fjerne en feil opplysning :)

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

6636230[/snapback]

De finnes på veien i Norge, men det er nok ikke så mange av dem. Jeg så en på Glomdalsmarkedet på Kongsvinger for 2-3 år siden. Du bør jo stikke innom her hvis du er interressert:

http://www.home.no/delorean/

Lenke til kommentar
Det står en til salgs på Ebay autos. :thumbup:

Ebay Autos

6636840[/snapback]

Sett dem ja;) Er den ikke konge!? Men... hmmm bli kanskje en del for shipping over te europa og for ikke å glemme tollkostnader da :thumbdown: vil ikke bruke millioner på den ellr...

men 15.500 USD e jo rundt 100.000, sååå d ekke så umulig da... :D

Lenke til kommentar

Med tanke på dollarkursen kan man få seg et kupp "overthere" :)

Tror ikke det er så dyrt med leie av kontainer og shipping og med tolla blir det sikkert 100000,- mer.

Engangsavgiften for dette kjøretøyet blir som følger:

Avgift for egenvekt: 54 808,00

Avgift for motoreffekt: 26 312,40

Avgift for slagvolum: 102 828,00

Engangsavgift:          183 948,40

Bruksfradrag (80%):     -147 158,72

Vrakpantavgift:              1 300,00

Totalt 38 090,00

MVA (regnes ut av tollverdien): 25 000,00

Engangsavgift + MVA:                   63 090,00

Engangsavgift + MVA + Tollverdi:    163 090,00

Dette vil bilen koste deg pr. idag uten shipping

(1350Kg, 130Hk, 2800ccm og 1982 er brukt i regnestykket)

Endret av Vetlite
Lenke til kommentar

Shipping er rundt 10-15k + eventuelt frakt internt i USA. Når det gjelder disse bilene, så er det skrekkelig viktig å skaffe en som er fri for bulker da det ikke er kjempespennende å banke ut dette på et karosseri av rustfritt stål.

Ta forøvrig en titt på www.delorean.com og skriv deg opp på nyhetsbrevet dems. Får månedlig gode tilbud på topp restaurerte DMC'er (fra dette firmaet i Texas linken går mot), mye fint der. Kan også få dem ombygd med kompressor ++ som gir 200+hk.

Er forøvrig over i USA akkurat nå og ser etter biler å ta hjem. Helt utrolig mye flott å finne, bare man leter de rette stedene. :)

Lenke til kommentar

6636230[/snapback]

Mulig å utdype "verdens mest fantastiske bil" ?

Denne ble skrudd sammen av det vi i Norge kaller arbeidsky ungdom, ett eksempel er den store døra. I flere eksemplarer ble det funnet avispapir som var stappet innenfor den rimelig lange gummipakningen rundt døra i ett tafatt forsøk på å holde den tett.

Endret av JoonGoii
Lenke til kommentar

DMC De Lorean er rimelig undermotorisert, motoren skulle opprinnelig levere 170hk men pga strenge krav til utslipp så ble den strøypa til 130hk noe som gjorde at 0-100km/t tok 10.5sek i stede for 8.8 som den

oppgrinnelig skulle greie, og ikke nok med det de måtte heve det

orginale understellet designet av lotus ganske mye pga nye sikkerhets

krav, forbruket er også heller dårlig, 1.2l på mila på langkjøring...

Disse forandringene ødela i utgangspunktet en spennende bil.

Lenke til kommentar

Jeg har leita etter denne selv. Men det ligger ikke noen ute for salg på det norske markedet dessverre. Du må nok importere. Mener å ha lest at det skal kjøre 8 stykker i Norge. Altså det er et sjeldent syn...

Men du må nok regne med å punge ut med oppimot 200k hvis du skal ha en strøken en :)

Lenke til kommentar

Det som ødela for bilen var De Loreans tro på å selge 30000 biler i året til 25000 dollar stk.(Budsjett)

Selv Chevrolet solgte 40000 corvetter til 6000 dollar mindre pr.år.

Porsche hadde ikke noe tro på å selge 924 eller 928 i slike volum engang.

De lorean kom i fra Chevrolet og var lært opp at volum lønte seg, mannen burde heller brukt filosofien til Datsun(nissan) "mer bil for pengene".

Etter den boka jeg leser i nå, hadde de ikke tid og penger til å utvikle bilen, de håpet kundene ble lokket med det frekke designet, lær og de imponerende instrumentene.

Lenke til kommentar

6636230[/snapback]

Mulig å utdype "verdens mest fantastiske bil" ?

Denne ble skrudd sammen av det vi i Norge kaller arbeidsky ungdom, ett eksempel er den store døra. I flere eksemplarer ble det funnet avispapir som var stappet innenfor den rimelig lange gummipakningen rundt døra i ett tafatt forsøk på å holde den tett.

6639717[/snapback]

Finner kanskje ikke en så unik bil som De Lorean da :cool: men du sier noe ja :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...