kloppen Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Har noen vært borti Lcd skjerm som flimrer. MIN GJØR det!! Ved å bruke maks oppløsning og deretter vise et bilde som inneholder svarte og gråe linjer som er akkurat 1 pixel bred så flimrer skjermen, akkurat som en gammel billedrørskjerm. Er dette normalt, og hva kommer det av. Bør jeg klage!? Kan det forekomme med gamle lcd skjermer? Endret 8. august 2006 av kloppen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Ofte er det oppgitt to verdier . Max oppløsning for bruk av VGA xxx * xxx med 75hz DVI xxx * xxx med 60hz Pass på og ikke blande sammen de to avhengig av connection du bruker. Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Det er snakk om skjermen på min bærbare datamaskin. Ingenting galt med noen andre skjermer som kobles til pc-en. Hz har vel ingenting å si for lcd skjermer da de har en oppdatering ved en gitt frekvens? Endret 8. august 2006 av kloppen Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Vel , var ikke nevnt noe om maskin og at det var en laptop ... Mulig det er vakkel i kontakene mellom lokket og base enheten til laptopen. For å feilsøke videre bør du starte windows (antar at du bruker win xp) med F8 under boot for å velge 'Safemode VGA' da kjører operativ systemet med native microsoft grafikk drivere . Grei måte å ekskludere driverproblemer med. Lenke til kommentar
Wraith Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Har sett det før, da har det ofte vært skjermkabelen inne i laptopen som har løsna. Den ligger vanligvis under panelet som er mellom tastaturet og skjermen. Løft det av og trykk kabelen på plass :-) Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Har sett det før, da har det ofte vært skjermkabelen inne i laptopen som har løsna. Den ligger vanligvis under panelet som er mellom tastaturet og skjermen. Løft det av og trykk kabelen på plass :-) 6636090[/snapback] Samme som jeg mente , den der tynne film basere saken/kabelen mellom hovedenheten og flipp lokket er en skjør sak. Lenke til kommentar
TEE Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Vel , var ikke nevnt noe om maskin og at det var en laptop ... 6636023[/snapback] Pssssssssssst.... Du leser for øyeblikket i Forum > Hardware > Komplette systemer > Bærbare datamaskiner Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Det er ikke noe galt med kablene, trur jeg har fått en gammel, brukt skjerm. Når jeg feks skriver i word kan jeg liksom se linjene over hele skjermen når jeg scroller. Dvs. teksten er midt på siden, men det er mørke linjer som kommer over hele skermen, som en forlengelse av linjene. Disse er ganske svake men kan sees ved å studere bildet. Det vises akkurat som bildet på veldig gamle billedrørskjermer. Fikk nemlig byttet skjerm på pcen pga reklamasjon og har da fått en såkalt refirbished skjerm nå. Tviler sterkt på at det er noe med kablene da dette ser ut som et "analogt" bilde, dvs slitt skjerm... hvis det går an. Ingen forstyrrelser i bildet ellers... Lenke til kommentar
Syar-2003 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Vel , var ikke nevnt noe om maskin og at det var en laptop ... 6636023[/snapback] Pssssssssssst.... Du leser for øyeblikket i Forum > Hardware > Komplette systemer > Bærbare datamaskiner 6636189[/snapback] Tja , sånn går det noen ganger når man hovedsaklig benytter seg av hw.no's 'vis nye poster' . Uansett , det er for dårlig trend her med å poste system spec når man poster om et visst problem man har . Lenke til kommentar
kloppen Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Selve flimringen forekommer KUN når jeg har et bilde med streker i svart og mørk grå farge med tykkelsen lik EN pixel. som ligger med en pixels mellomrom horisontalt. Når jeg da kjører true oppløsning flimrer bildet. Det som ellers kan merkes er feks når jeg fører musepekeren over skjermen så kan jeg se vertikal- og horisontal-bevegelsene av pekeren ved å se på på svake vertikale og horisontale streker som beveger seg over skjermen i den høyde og horisontal posisjon som musepekeren er i. Dette vises best med mørk farge på pekeren ved lys farge blir det vanskeligere å se. Og "gjennskinnet" over skjermen hvises best på mørk grå bakgrunn. (alle kabler sitter godt) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå