Chubakabra Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Lurer på å skaffe meg en Xbox istedenforr den møkka av en dvdspiller og pc jeg likevel har. Men lurer på et par ting. Er det mulig å gjøre den sonefri (for DVD)? Er den sonefri? Viktigst av alt: Kan en spille av NTSC titler uten NTSC-kompatibel TV? Det med sonene er egentlig så viktig - er bare å kjøpe "rett" sone. Har imidlertid en del konsert-DVD'er kjøpt i USA som ikke er sonespesifikke, men i NTSCformat. Spilleren jeg har nå har en eller annen omformer i seg slik at jeg likevel kan se disse på min PAL-TV, er det slike muligheter for Xbox som DVD-spiller? Mvh Chubakabra Lenke til kommentar
Lajdden Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Med en modchip vil X-Boxen bli fullstendig sonefri. Utgangssignalet vil være PAL uansett hva slags media du bruker, så lenge boksen er europeisk. Finnes vel en utility for å skifte utgangssignalet til NTSC og visa versa, men det er vel ikke så interessant. Bottom line: så lenge du har modchip vil det funke. Lenke til kommentar
b-duvaland Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Så lenge tv'en din støtter NTSC signaler, er det ikke noe problem. Selv om XBox'en er chippet, vil jo selvfølgelig NTSC spillene sende NTSC signal og filmene sende NTSC signal. De blir jo ikke gjort om til PAL selv om man har chip. Chippen muligjør bare avspilling. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå