sonic boy Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 hei alle linux brukere.. jeg installerte redhat 8 på maskinen min i går og det gikk helt feilfritt (en god start på noe jeg håper blir et langt forhold ) men saken er at jeg har all min mp3 og divX liggende på en annen maskin som kjører Xp... jeg har kikket litt rundt på noen "hvordan sette opp samba" sider, men jeg forstår pent lite.. (fant blant annet ikke /etc/inetd.conf . jeg har kikket spesielt på http://www.icelabs.demon.co.uk/tutorial/re...redhat61-8.html men dette blir for "gresk" for meg foreløpig..) derfor lurer jeg på om noen av dere rutinerte brukere kunne være så vennlig å skrive en detaljert beskrivelse av hvordan man kobler linux opp mot en maskin som kjører Xp.(ntfs) maskinene er koblet sammen gjennom en switch/hub (400 kr på clas ohlson) kort summert: hvordan få linux maskinen i workgroupen så jeg kan lese fra maskin i nettverket som kjører Xp. på forhånd takk SoniXurfer (har installert samba fra install cd'ene) Lenke til kommentar
Ronin Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Tror ikke RH 8.0 bruker inetd men en sikrere xinetd. Følger du bare den README filen i samba mappen så skal den fungere med en gang du har innstallert den. Har du innstallert den selv eller bruker du den som kom med RH? Lenke til kommentar
sonic boy Skrevet 22. oktober 2002 Forfatter Del Skrevet 22. oktober 2002 jeg bruker bare den som fulgte med RH8 diskene jeg får prøve å følge det som står i readme-fila, så får vi se hvordan det går :smile: er HELT blank i linux, men jeg skal lære meg det. noen som forresten kan anbefale en GOD introduksjonsside til linux/redhat for newbies? Lenke til kommentar
Stim Skrevet 22. oktober 2002 Del Skrevet 22. oktober 2002 Disse skal følge med CD'ene også: http://www.redhat.com/docs/manuals/linux/R...RHL-8.0-Manual/ Lenke til kommentar
gp500 Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Det første du bør gjøre er å sette netscape til localhost:901. Du kan da logge inn som root, og konfigurere Samba. Sett inn navn på workgroup og netbios navn, sett security til Share, sett eth0 i interface, allow guest. Lag så shares. chkconfig --list viser også om smb er on/off Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå