schwenkis Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Nå plukker du ut og setter sammen som du selv ønsker Kjempebra argument Har fulgt litt med på denne diskusjonen, du har selfølgelig helt rett Hr.Jenssen Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Nøyaktig hva har han rett i? AT Oblivon ikke gir meg rpg følelsen, skal han få rett slik at jeg gjør det?. edit Når du ser øverst på det jenssen qoutet meg på, forklarer jeg jo det igjen. Men på måten han svarte på virker det ikke som han ønsker å få det med seg. Endret 12. august 2006 av simalarion Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) At du får ikke får en spesifikk følelse av 'TES4: Oblivion' er egentlig irrellevant, siden du angrep spillet på et objektivt grunnlag. Nemlig at det er i mindre grad et rollespill enn f.eks. Fable (debatten trenger jo ikke å være helt objektiv selvsagt, men i utgangspunktet bør den være det, siden et rollespill er en ganske klart definert sak). Jeg har sett litt på debatten selv (og var med tidlig, jeg skrev ganske så nøyaktig akkurat det samme som «maanemann»), og du kommer med argumenter som ikke holder mål simalarion. Det er tydelig at du ikke har fått med deg hva som faktisk gjør et rollespill til et rollespill. Denne diskusjonen er egentlig ikke noe poeng i å ta videre, for det hele står nå på en subjektiv oppfattelse av hva 'Oblivion' er, og det innebærer relative størrelser, noe man egentlig ikke kan krangle om. Det opprinnelige var dog noe jeg mener er en misforståelse om hva et rollespill egentlig er. Det går det jo an å diskutere. For å være helt ærlig skjønner jeg ikke helt kritikken mot 'Oblivion'. At man kan gjøre hva man vil er jo essensielt. Det, samt det adaptive skill-systemet er jo det som gjør spillet til et bra rollespill. Man kan spille akkurat den rollen man vil. Spør en hvilken som helst rollespillfantast om hva som er favorittrollespillet hans, så skal jeg nesten garantere deg at han liker spill med løse regler. Han lager kanskje noen spill selv. Poenget er en god historie, og gode game-mechanics, som ikke står i veien for spillerne, og hva disse kunne finne på. Endret 12. august 2006 av CAT-scan Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Det opprinnelig var dog noe jeg mener er en misforståelse om hva et rollespill egentlig er. Det går det jo an å diskutere. Det er akkurat her det har gått galt, noe jeg har prøvd å forklarer flere ganger. Oblivion ga meg ikke rpg følelsen jeg forventet, faktisk ingenting. At til og med Fable var mer rollespill en Oblivion var kun et utsagn for å sette saken på spissen, og ikke hva som teknisk sett er kjennetegner et rollespil , nøyaktig dette har blitt missforstått og jeg har prøvd å forklare det fler ganger med mindre hell. Blant mine favoritter har jeg Gothic og eye of the beholder (når man tar hensyn til når spillene kom ut) Gleder meg til å få prøvd mer av mesiah, så får jeg håpe det ikke er så linært som mange tror. Nå skal jeg på fest, så nå blir det pause i diskusjonen Endret 12. august 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Nei, vi kan egentlig bare stoppe den slik som den er nå. Du mente tydeligvis noe annet enn det du skrev. Mitt råd til deg for fremtiden er da at du formurerer deg bedre, slik at du ikke havner opp i slike lange misforståelsesdiskusjoner igjen. Lenke til kommentar
Juke Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Min favoritt i serien er Daggerfall.6658029[/snapback] Min også! Forøvrig har jeg spilt gjennom demoen av Dark Messiah-demoen ca 8 ganger nå, og er fortsatt ikke lei. Ser nok ut til at kommer til å kjøpe meg fullversjonen når den kommer ja. Lenke til kommentar
empatiy Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Ah, deilig opplevelse! Var så digg når man kommer ut av hulen mot det store "fortet" hvor man møter orcer. Skikkelig cinematic følelse.. Fikk selv litt sjokk hvor kort demoen var til tross for at jeg leste mange "klager" på det her, men utviklerne klarte det oppgaven deres var, å få publikum til å bestemme seg fort; "Dette spillet skal jeg ikke gå glipp av!".. Skal nærmest stå i kø for dette spillet. Genialt! En annen veldig positiv ting, det krever ikke mye, som andre her også nevner. Stort pluss! Jeg vil nesten drar den så langt at jeg kaller dette spillet "en liten revolusjon", med tanke på både fotorealismen (selv om hl2/doom3 var først ute) og de realistiske mulighetene innen fysikk.. Her har utviklerne dratt valve motoren et hakk videre! Og noe av det mest morsomme som jeg sjelden ser (siden Tribes) er at man faktisk ser kroppen sin.. sier som en hr.Jenssen, det første jeg gjorde var å se ned på kroppen min, meget fascinerende.. hehe. Endret 12. august 2006 av empatiy Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Empatiy, det finnes mange små tweaks du kan gjøre med demoen, som å spawne NPC'er. Da blir den på en måte mye lengre. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Du mente tydeligvis noe annet enn det du skrev. Nei jeg mener nøyaktig det jeg skrev, men det er dårlig formulert slik at det ble missforstått med hva et rollespill teknisk sett skal være. Men hele poenget fra min side hvar å fortelle hva Oblivon føltes som for min del. Prøvd å forklare det flere ganger til deg gjennom tråden men har ikke lykkes med det. Endret 13. august 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Half-Life er et bra spill, Half-Life er et bedre spill enn Oblivion. Jeg tror det var et Half-Life spill Bethesda prøvd å lage når de lagde Oblivion, for det er mye gøyere. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 (endret) Ekstrem sarkasme? Forøvrig er jeg ikke helt enig, simalarion. Jeg kan ikke finne et eneste sted hvor du har prvd å forklare meg, bortsett fra på slutten. Når så mange (omtrent alle som leste i tråden) "misforsto" deg, er det vel heller formuleringen din som bør endres litt. For oss hørtes det klart og tydelig ut som om at du påsto at Oblivion ikke kunne kalles et rollespill, på objektivt grunnlag - og at Dark Messiah ville bli et mye bedre rollespill. Endret 13. august 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Mr.SS Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Virkelig bra demo. Herlig maate og slaa sverd paa o.l. Minner meg om Jedi Academy. Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Half-Life er et bra spill, Half-Life er et bedre spill enn Oblivion.Jeg tror det var et Half-Life spill Bethesda prøvd å lage når de lagde Oblivion, for det er mye gøyere. 6666966[/snapback] LOL? Lenke til kommentar
Jokko88 Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Half-Life er et bra spill, Half-Life er et bedre spill enn Oblivion.Jeg tror det var et Half-Life spill Bethesda prøvd å lage når de lagde Oblivion, for det er mye gøyere. 6666966[/snapback] LOL? 6668675[/snapback] Han var sikkert seriøs ja... Lenke til kommentar
Sponis Skrevet 13. august 2006 Del Skrevet 13. august 2006 Det var nok litt sarkastisk ja, for å vise for idiotisk det er å si at bethesda prøvde å lage et spill som Dark Messiah når det lagde Oblivion, det blir som å si at Stabburet prøvde å lage fiskesuppe når de lagde Grandiosa. Oblivion og Dark Messiah er ikke en gang i samme sjanger og kan under ingen omstendigheter sammenlignes. Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Slik jeg opplevdet Oblivion, burdet være klart for de fleste nå. Har blitt et lam i en ulveflokk nå, mer forklaring rundt dette burdet være unødvendig. Endret 14. august 2006 av simalarion Lenke til kommentar
maanemann Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Det var nok litt sarkastisk ja, for å vise for idiotisk det er å si at bethesda prøvde å lage et spill som Dark Messiah når det lagde Oblivion, det blir som å si at Stabburet prøvde å lage fiskesuppe når de lagde Grandiosa. Oblivion og Dark Messiah er ikke en gang i samme sjanger og kan under ingen omstendigheter sammenlignes. 6670019[/snapback] Phew!... ble et øyeblikk usikker om en kar som deg selv hadde sånne meninger Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 (endret) Ja helt fantastiske sammenligninger han kommer med der Endret 14. august 2006 av simalarion Lenke til kommentar
ImmortalTechnique Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Det var nok litt sarkastisk ja, for å vise for idiotisk det er å si at bethesda prøvde å lage et spill som Dark Messiah når det lagde Oblivion, det blir som å si at Stabburet prøvde å lage fiskesuppe når de lagde Grandiosa. Oblivion og Dark Messiah er ikke en gang i samme sjanger og kan under ingen omstendigheter sammenlignes. 6670019[/snapback] Word^^ Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 14. august 2006 Del Skrevet 14. august 2006 Igjen, Simalarion, folk har fått det med seg at du på en objektiv måte sa at Oblivion ikke kvalifiserte seg til å være et rollespill, og dermed blir sammenligningen hans ganske bra. Jeg tviler på at Bethesda, da de lagde sitt spill, tenkte "vi lager et spill som er kjempescriptet, med et jævlig kult fightesystem", og feilet med det. "Oops, faen, dette ble jo kjempeåpent, det var jo ikke meningen!". Det var aldri meningen for Oblivion å være noe scriptet action-semi-rollespill, og det var aldri meningen at Dark Messiah skulle (skal) bli noe rollespill. Dark Messiah er ikke et spill som Bethesda prøvde å lage da de lagde Oblivion. Forskjellene er gigantiske. Det kan godt hende at du mente noe annet, men siden alle vi andre oppfattet det på akkurat den måten du skrev det, må du ha skrevet noe feil - jeg tviler på at så mange klarer å mistolke et innlegg med mindre det er noe med innlegget selv. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg