maanemann Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 (endret) Oblivion er så langt bort fra rollespill man kan få en rollespill, til om med FAble er mer rollespill en Oblivion (likte det første oblivion). [klipp] Har spillt rollespill siden Vallhall på spectrum 48k (bare skrift) så jeg har en viss forventing når det blir lovet et godt rollespill. 6644165[/snapback] Ehm, javel? Må meddele at det er nokså store huller i "mr. oldtimer"'s crpg-kunnskap her. 1. Det er viktig at at et rollespill er open-ended. Hvis ikke kan man ikke spille en "rolle" som i rollespill. Fable er lineært = ikke openended. Oblivion kan man gjøre alt i sin egen rekkefølge = open-ended. 2. Det er bare ett Oblivion. Altså ingen grunn til å skille ut dette med "det første". Det du antakelig mener er The Elder Scrolls: Arena . Hvis du liker Arena bedre enn Oblivion er det helt fair. Min favoritt i serien er Daggerfall. cRPG vil aldri matche PnP eller ren tekstbasert crpg. Ei heller vil film matche bok. Til det har de for store forskjeller i styrker og svakheter. Nytter ikke å gå på Peter Jacksons ringenes herre å vente seg det samme som når man leser Tolkiens versjon. Endret 11. august 2006 av maanemann Lenke til kommentar
Hawko Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 F**n! Får ikke installert spillet en gang.Jeg har ikke plass på defaultdisken, så jeg må legge spillet inn på en annen disk. Når jeg forandrer mappa til en annen disk blir jeg nektet å installere det selv om jeg har nok plass. Hadde virkelig lyst til å prøve dette spillet Problemet er at installer'en er så lam i hodet at den forventer at du kommer til å pakke ut spillet på C:\. Faktum er at du trenger 2.8GB på den disken som %TEMP% peker på. Dette kan være hvor som helst, men dessverre så er den idiotiske installer'en hardkoda til å sjekke om du har nok ledig plass på C: og nekter å installere uansett hvis dette ikke er tilfelle. Joda, 99/100 PC-brukere har bare en partisjon per disk, og da er det kanskje lettvindt å bare anta at alt uansett havner på C:\ - drit i at en OS-reinstallasjon dermed også mer eller mindre krever at overskriver hele fordømte disken med 0-bytes og mister alt du hadde av data - men selv herr hvermannsen har kanskje mer enn 1 disk, og da finnes det jo faktisk minst en D: disk likevel. Uansett - lamskallene som har laga installasjonen burde kanskje holdt seg til å lage websider med frontpage, for faktisk er det ikke mulig å installere denne demoen med mindre du har 2.8GB ledig plass på den disken som tilfeldigvis har stasjonsbokstav C: i Windows .. 6643204[/snapback] De som også har vært smarte nok til å dele en disk i partisjoner pleier alltid å være smarte nok til å etterlate 5 - 15 GB på disken der OS ligger. I de fleste tilfeller C:\. Ihvertfall gjør jeg det. Opp til deg å bedømme om jeg har vært smart. Lenke til kommentar
pumpehagle Skrevet 11. august 2006 Del Skrevet 11. august 2006 F**n! Får ikke installert spillet en gang.Jeg har ikke plass på defaultdisken, så jeg må legge spillet inn på en annen disk. Når jeg forandrer mappa til en annen disk blir jeg nektet å installere det selv om jeg har nok plass. Hadde virkelig lyst til å prøve dette spillet Problemet er at installer'en er så lam i hodet at den forventer at du kommer til å pakke ut spillet på C:\. Faktum er at du trenger 2.8GB på den disken som %TEMP% peker på. Dette kan være hvor som helst, men dessverre så er den idiotiske installer'en hardkoda til å sjekke om du har nok ledig plass på C: og nekter å installere uansett hvis dette ikke er tilfelle. Joda, 99/100 PC-brukere har bare en partisjon per disk, og da er det kanskje lettvindt å bare anta at alt uansett havner på C:\ - drit i at en OS-reinstallasjon dermed også mer eller mindre krever at overskriver hele fordømte disken med 0-bytes og mister alt du hadde av data - men selv herr hvermannsen har kanskje mer enn 1 disk, og da finnes det jo faktisk minst en D: disk likevel. Uansett - lamskallene som har laga installasjonen burde kanskje holdt seg til å lage websider med frontpage, for faktisk er det ikke mulig å installere denne demoen med mindre du har 2.8GB ledig plass på den disken som tilfeldigvis har stasjonsbokstav C: i Windows .. 6643204[/snapback] De som også har vært smarte nok til å dele en disk i partisjoner pleier alltid å være smarte nok til å etterlate 5 - 15 GB på disken der OS ligger. I de fleste tilfeller C:\. Ihvertfall gjør jeg det. Opp til deg å bedømme om jeg har vært smart. 6658359[/snapback] Shit :O Du er smart ass! hehe Lenke til kommentar
pumpehagle Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Litt for kort for å være en 1.4GB fil, men det var en av de bedre demoene jeg har prøvd i år. 1680x1050 uten problemer, og finfin ytelse på en aldrende maskin. Det var også flott å få nok skillpoints til å prøve ut de forskjellige spillestilene. 6639230[/snapback] Hvordan fikk du lagt til skillpoints? Vil være trollmann! Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Litt for kort for å være en 1.4GB fil, men det var en av de bedre demoene jeg har prøvd i år. 1680x1050 uten problemer, og finfin ytelse på en aldrende maskin. Det var også flott å få nok skillpoints til å prøve ut de forskjellige spillestilene. 6639230[/snapback] Hvordan fikk du lagt til skillpoints? Vil være trollmann! 6659369[/snapback] Etter den første delen av demoen (det første brettet, rettere sagt), så får du 6 skillpoints. Lenke til kommentar
pumpehagle Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Litt for kort for å være en 1.4GB fil, men det var en av de bedre demoene jeg har prøvd i år. 1680x1050 uten problemer, og finfin ytelse på en aldrende maskin. Det var også flott å få nok skillpoints til å prøve ut de forskjellige spillestilene. 6639230[/snapback] Hvordan fikk du lagt til skillpoints? Vil være trollmann! 6659369[/snapback] Etter den første delen av demoen (det første brettet, rettere sagt), så får du 6 skillpoints. 6659377[/snapback] Så etter å ha gått gjennom treningsbrettet som du sier, hvordan får jeg lagt til skillpoints? Lenke til kommentar
akristina92 Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Litt for kort for å være en 1.4GB fil, men det var en av de bedre demoene jeg har prøvd i år. 1680x1050 uten problemer, og finfin ytelse på en aldrende maskin. Det var også flott å få nok skillpoints til å prøve ut de forskjellige spillestilene. 6639230[/snapback] Hvordan fikk du lagt til skillpoints? Vil være trollmann! 6659369[/snapback] Etter den første delen av demoen (det første brettet, rettere sagt), så får du 6 skillpoints. 6659377[/snapback] Så etter å ha gått gjennom treningsbrettet som du sier, hvordan får jeg lagt til skillpoints? 6659412[/snapback] Da klikker du TAB, og så plasserer du skillpoints der du vil ved å dobbeltklikke på den "magien" du vil ha. Lenke til kommentar
pumpehagle Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Da klikker du TAB, og så plasserer du skillpoints der du vil ved å dobbeltklikke på den "magien" du vil ha. 6659421[/snapback] Danke! Endret 12. august 2006 av pumpehagle Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) maanemann Dette er jo allerdet ferdig diskutert. Og ja jeg mener seff "the elder scrolls". Oblivion kan man gjøre alt i sin egen rekkefølge = open-ended. Mulig har aldrig giddet å teste det mer en ca 3 timer så det hjelper ikke hvor open minded det er. Gå inn i porter med total likt scenanrio for å gjøre nøyaktig det samme er ikke en kose kveld for meg. NÅr du på toppen av dette kan gå inn når som helst pga verden rundt deg lvl med deg blir det poengløst. (var egentlig ferdig men denne diskusjonen på denne tråden men du setter fyr på den igjen) Uansett ikke heng deg så mye opp i hva du oppfatter som "et virkelig" rolle spill. Hoved poenget mitt var at Oblivon - Fable er dårlige mens Mesiah ser ut til å få det til, virker som det kan bli knall morsomt Endret 12. august 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Harmony Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Her er en gigantisk demo av det lovende actionspillet Dark Messiah of Might & Magic, som utnytter Source-motoren fra Valve. Les mer 6635676[/snapback] Jaja, HELT sykt kult spill, Men jeg får crash når jeg får den videon av det STORE trollet... etter man har fada ut av scenen... Må Resette hver gang:( Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Demoen er ferdig etter den videoen, så du går ikke glipp av så mye. Lenke til kommentar
CAT-scan Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Det er vel egentlig utelukkende positivt at spillet krasjer der, for da slipper man å se på reklame-jippoet som kommer i etterkant. Lenke til kommentar
FuJJi Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Har prøvd det nå og må si jeg gleder meg utrolig til full versonen. Var like magisk å spille som Oblivion! og det sier sitt! Endret 12. august 2006 av FuJJi Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) maanemann Dette er jo allerdet ferdig diskutert. Og ja jeg mener seff "the elder scrolls". Oblivion kan man gjøre alt i sin egen rekkefølge = open-ended. Mulig har aldrig giddet å teste det mer en ca 3 timer så det hjelper ikke hvor open minded det er. Gå inn i porter med total likt scenanrio for å gjøre nøyaktig det samme er ikke en kose kveld for meg. NÅr du på toppen av dette kan gå inn når som helst pga verden rundt deg lvl med deg blir det poengløst. (var egentlig ferdig men denne diskusjonen på denne tråden men du setter fyr på den igjen) Uansett ikke heng deg så mye opp i hva du oppfatter som "et virkelig" rolle spill. Hoved poenget mitt var at Oblivon - Fable er dårlige mens Mesiah ser ut til å få det til, virker som det kan bli knall morsomt 6660122[/snapback] HERREGUD! Ja, selvsagt ser verdenen bak alle Oblivion-portene lik ut! Det er jo samme sted! Hvordan har Helvete blitt beskrevet? Sist jeg leste bibelen, var Helvete et flammeinferno fullt av smerte. Det har ikke gressgrønne sletter og nakne damer som valser rundt og fniser. "Oblivion" er helvete i dette spillet. Ja, Oblivion ER ensformig, men for fanken, det er jo fortsatt open-ended! Du kan gå hvor som helt fra starten av, og du kan gjøre akkurat hva du vil! Skal du sammenligne Dark Messiah og Oblivion i hvor åpne de begge er, blir Dark Messiah gruset av Oblivion. Jeg tror og håper også Dark Messiah blir et mye bedre spill, da Oblivion var langt ifra så bra som anmelderne skal ha det til, men så blir det igjen absurd å si at Oblivion ikke er et rollespill. Jeg tror du har byttet om på navnene. Det er Dark Messiah som ikke er et rollespill. Det er et FPS med sverd istedet for rifler, og orker istedet for marinesoldater. Jo, Dark Messiah vil få et mye dypere og mer festlig kampsystem, men så er det ikke kampsystemet som definerer et rollespill. Oblivion er fortsatt et rollespill, og Dark Messiah er ikke det. Det har elementer fra rollespill, ja, men det gjør det ikke mye mer til et fullverdig rollespill. Når utviklerne selv beskriver det som et actionspill med RPG-elementer, heller enn et rollespill, tror jeg at vi skal tro dem på det. At du sier at Oblivion ikke er et "ekte" rollespill, sjokkerer meg. Nei, man kaster ikke en terning på et brett, men det gjør man ikke i noen andre rollespill som spilles på skjermen. Hvis du holder fast på at Oblivion ikke er et RPG, bør du ikke kalle deg en lærd mann innen rollespill-verdenen. Endret 12. august 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Bertelsen Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Du tar feil Hr.Jenssen. Dark Messiah er et RPG fordi det inneholder sverd og folk! Hoho. Uansett, av det vi har sett i demoen nå, så virker det ikke som et RPG. nå har ikke jeg lest så mye om spillet, men jeg har hvertfall kommet frem til at dette IKKE er et RPG, utifra det jeg har sett i demoen. Oblivion, er et open-ended RPG som Hr.Jenssen sier, selvom det er et kjedelig og uengasjerende spill i mitt syn. Endret 12. august 2006 av Bertelsen Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Ja, Oblivion ER ensformig, men for fanken, det er jo fortsatt open-ended! Du kan gå hvor som helt fra starten av, og du kan gjøre akkurat hva du vil! Skal du sammenligne Dark Messiah og Oblivion i hvor åpne de begge er, blir Dark Messiah gruset av Oblivion Nå diskutere du faktiskt iritabelt med deg selv av en eller annen grunn. Eneste jeg har sagt når det gjelder open-ened og OBlivon er at jeg kun prøvd det i ca 3 timer og driter i hvor open ended det er da jeg synes spillet er driiit kjedelig. Tipper at du vet like lite som alle andre på områder hvor Oblivon skal gruse Mesiah, da spillet ikke er sluppet enda. Edit Og hvor i all verden for alle fra at jeg sier at Oblivion ikke er et rpg spill?. Det er jo på mange måter det, men de har gjort så j.. mange dårlige valg at når jeg spiller det synes jeg det føles som et dårlig action spill med god grafikk. Uansett ikke heng deg så mye opp i hva du oppfatter som "et virkelig" rolle spill. Hoved poenget mitt var at Oblivon - Fable er dårlige mens Mesiah ser ut til å få det til, virker som det kan bli knall morsomt thumbup.gif Endret 12. august 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Mesiah vil jo være mye mer likt et FPS spill enn et open ended RPG eller andre rpg'r for den saks skyld. du vil kanskje få 1-2 veier å gå inne i et slått eller en hule men ellers er det rett frem alt samma Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 Tja jeg har ikke noe imot å få et nytt Severance . Haddet ingen vanskligheter med å leve meg inn i Mesiah, lvl og kamp systemet så ut til å funke greit også. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) ...Og hvor i all verden for alle fra at jeg sier at Oblivion ikke er et rpg spill?. Det er jo på mange måter det, men de har gjort så j.. mange dårlige valg at når jeg spiller det synes jeg det føles som et dårlig action spill med god grafikk. 6661398[/snapback] Hvor har jeg fått det fra at du har sagt at Oblivion ikke er et rollespill? Jeg har fått det fra DEG! Du sa det selv, tidligere i tråden! ...Oblivion er så langt bort fra rollespill man kan få en rollespill, til om med FAble er mer rollespill en Oblivion... 6644165[/snapback] Der har du det, svart på hvitt. Du sier at Oblivion er så langt ifra et rollespill som man kan få det; Ergo, det er ikke et rollespill. Ja, Oblivion ER ensformig, men for fanken, det er jo fortsatt open-ended! Du kan gå hvor som helt fra starten av, og du kan gjøre akkurat hva du vil! Skal du sammenligne Dark Messiah og Oblivion i hvor åpne de begge er, blir Dark Messiah gruset av Oblivion Nå diskutere du faktiskt iritabelt med deg selv av en eller annen grunn. Fordi om et rollespill er ensformig, så betyr da ikke det at det ikke er open-ended! Det er jo to helt forskjellige ting! Tipper at du vet like lite som alle andre på områder hvor Oblivon skal gruse Mesiah, da spillet ikke er sluppet enda. Du ser og hører tydeligvis kun det du selv har lyst til. Les igjen, vær så snill, før jeg begynner å gråte. Jeg sier at når du begynner å sammenligne Dark Messiah med Oblivion angående åpenhet, noe som er helt tullete å gjøre i det hele tatt, så sier jeg at Oblivion vil gruse Dark Messiah akkurat på dette punktet. Dette vet jeg. utviklerne har selv sagt at det ikke blir noe open-ended rollespill med massevis av muligheter. De satser mer på heftig kamp og en god historie som man følger på samme vis som i f.eks. half-Life 2. Eneste jeg har sagt når det gjelder open-ened og OBlivon er at jeg kun prøvd det i ca 3 timer og driter i hvor open ended det er da jeg synes spillet er driiit kjedelig. Dette har jo ikke noe å gjøre med diskusjonen som du startet selv. Du sier det er kjedelig - jeg sier ikke mot deg på det (om du selv synes det er kjedelig) - men det var ikke det vi diskuterte. Det var åpenheten, og hvor mye til rollespill Oblivion og Dark Messiah er. At Oblivion er kjedelig gjør det ikke mindre til et rollespill. Jeg mener ikke det på noen negativ måte, men jeg forstår meg bare mindre og mindre på deg når det gjelder denne diskusjonen. Uansett hvor dårlig Oblivion måtte være, så er det et rollespill. uansett hvor bra Dark Messiah måtte være, så er det ikke et rollespill. Jeg kan gå så langt som å kalle det et Semi-rollespill, da det inneholder håndfull elementer fra rollespill, men mer er det ikke til det. Endret 12. august 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
simalarion Skrevet 12. august 2006 Del Skrevet 12. august 2006 (endret) Nå plukker du ut og setter sammen som du selv ønsker. jeg skrev også svart på hvitt etter det du quoter at jeg skjønner hvordan du tenker (gidder ikke quote mer, det her blir jo bare helt idioti), og at det ikke var slik jeg mente det. Teknisk sett er Oblivion et rollespill, ingen tvil om det. Hva det føltes som for meg er en helt annen sak, dette har jeg forklart for deg å kun deg fler ganger. (egen tråd om Oblivoin å skuffelsene, orker ikke starte hele den mølla igjen ) Håper du IKKE ønsker å bruke tiden på å qoute, klippe å lime og kan godta den enkle tingen jeg prøvdet å si før kværulanten deluxe våknet i deg. Dette blir nokk et plaster på såret for skuffelsen Oblivion gav meg (håper du kan godta dette å falle til ro) edit oi og angåndet åpenhet, så vet jeg ingenting da jeg bare har prøvd en demo av Mesiah foreløpig. Hvor åpent Oblivion er driter jeg i (spiller det jo ikke) pga fast travel , lvl systemet og en utrolig kjedelig storry og hoved plott. Endret 12. august 2006 av simalarion Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg