Gå til innhold

Venninne blir misshandlet av far. Hva gjør jeg?

Anbefalte innlegg

Veit ikke om samfunn er riktig sted å poste.. men prøver. (Hvis ikke kan moderator flytte til annet mer passende sted)

Ei venninne blir misshandlet (På den måten slått og sparket) av faren sin..

Her en dag så sov hun hos en gutt som er 16 år elns. Hun er selv 13, blir 14 snart.

- Da fikk hun en skikkelig moralpreken av sin far + at han slo hun i ansiktet..

Dette skjer gjentatte ganger opptil flere ganger i mnd. Hun hater familien sin. Ofte drar hun ikke på håndballtrening fordi hun er redd for å vise alle blåmerkene hun har på kroppen. Hun har også stått med kniven mot strupen sin foran faren sin for at han ikke skulle slå hun.. Da bare gikk han.

Hun sier det til slutt til meg (som en av de eneste hun har sagt det til).

Hva gjør jeg?

Ringer jeg politi/barnevern for å anmelde det? Da vil faren finne ut at jenta sladra og kommer til å slå igjen og hate hun. - Ja, faren er slik.

Hvordan burde jeg reagere og hva bør jeg gjøre? :dontgetit:

Stor takk til all hjelp! :)

Endret av DE1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Situasjonen mellom jenta og faren hørtes ikke bra ut..

Hvordan kom du inn i denne saken? typen?

Du kan jo ringe barnevernet og spørre om råd og tips, ikke noe i veien for det.. Kanskje de blir kallt inn til et familie møte.

Kan ikke denne stakarslig jenta bo hos mor? :hmm:

Er mor- og faren skillt?

Lenke til kommentar
Du forteller det til foreldrene dine og så kontakter dere barnevernet i kveld. Grunnen til at hun fortalte det til deg er for at du skal kunne gjøre det hun ikke er i stand til selv.

Så vis at du er hennes venn og gjør det nå

6635775[/snapback]

Dette hørtes bra ut..!

Men hvorfor slår han?

-Agresjon?

-Noe han ikke klarer og utrykke?

Lenke til kommentar

Gud hjelpe meg,håper det ordner seg....

Hvordan kan faren drive på slik!?

Hva type er han?

Eg trur eg ville diskutert dette med foreldrene dine,kanskje di kunne tatt en alvorsprat med han.?

Du kan jo tenke,viss du ikke gjør noe,kommer det til å forsette?

Og hvordan vill vennina di reagere på dette,snakk med hu så du vett hva hun synes om det,men det er jo ikke gøy å diskutere slikt.Men hva føler vennina di då?

Ein ting som er sikkert,det kan ikke fortsette!! :mad:

Og vondt blir værre...

Endret av terhi
Lenke til kommentar
Du forteller det til foreldrene dine og så kontakter dere barnevernet i kveld. Grunnen til at hun fortalte det til deg er for at du skal kunne gjøre det hun ikke er i stand til selv.

Så vis at du er hennes venn og gjør det nå

6635775[/snapback]

Dette hørtes bra ut..!

Men hvorfor slår han?

-Agresjon?

-Noe han ikke klarer og utrykke?

6635856[/snapback]

Antakelig agressjon ja.. hvorfor veit jeg ikke. Hun driver med en den eldre typer, kan være bitte litt av grunnen. Da han fant det ut tok han fra denne jenta mobilen i 2 mnd. også.. Ikke det at det var så ille da.

Begynnte faren med denne hersingen før eller etter at hun begynnte å overnatte hos en type som er like gammel som deg?

6635930[/snapback]

Nei, dette har gått sakte, men sikkert over lengre tid så vidt jeg har skjønt.

Det skal også sies at dette var noe som skjedde for ca 1 mnd. siden. Så dette er ikke heeelt ferskt

Lenke til kommentar

Jeg synes monzilla er inne på rette tingen. Dette er et ansvar som burde hvile på voksne mennesker. Snakk med foreldrene dine. Barnevernet må nok kontaktes. De vil også forhåpentligvis hindre at han banker henne om han finner ut at hun har sagt noe.

Lykke til... gi gjerne tilbakemelding også, skulle likt å høre at det gikk bra.

Lenke til kommentar

Heh.. gikk bedre nå, heldigvis :)

- Men det var fordi de ikke hadde kranglet siden.

Hva gjør jeg hvis det skulle skje igjen? Altså at faren slår ungen sin fordi hun gjør noe faren ikke liker..?

- Ringer politi/barnevernet uten å spørre henne om det er greit..?

Lenke til kommentar
Ringer politi/barnevernet uten å spørre henne om det er greit..?

Ja. Kanskje hun vil bli innmari sur på deg. Men tro meg... det er lettere å leve med det enn å la han fortsette å skade henne. Slike folk slutter ikke plutselig en dag å banke ungene sine. Sansyneligheten er stor for at han også banker hennes søsken og moren også.

PS snakk også med barnevernet før du eventuellt går til politiet.

Endret av guardianpegasus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...