TK_CC Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 80 tallet er tilbake For alle som brukte Turbo Pascal eller bruker Delphi, Net, C++, C# TurboExplorer by DevCo - Det ny Borland Int. Kan lese mere her Google Borland Public Group Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 80 tallet er tilbake Så er vel spørsmålet om det egentlig er så bra? Lenke til kommentar
j000rn Skrevet 16. oktober 2006 Del Skrevet 16. oktober 2006 80 tallet er tilbake Så er vel spørsmålet om det egentlig er så bra? 7084772[/snapback] Turbo Pascal var jo genialt på den tiden Men hva har Turbo Explorer som ikke Visual Studio C# Express har? Dessuten føler jeg at jeg har vokst fra Pascal-syntaxen og liker C# mye bedre... Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 17. oktober 2006 Del Skrevet 17. oktober 2006 hvis c# fortsat brukker alle disse klammene for å markere "blokker" så virker det rotete. da er det bedre med begin og end som i pascal. jeg er også i den ofralsen at C# er så nert maskinkode at det blir vanskeligere å ha oversikten. desuten så kan du gjøre akurat det samme med pascal språket som du kam md c# sprøket. man har bl.a. databasemulighter på en enkel måte med turbo Delphi. Lenke til kommentar
Jaffe Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Jeg vil da si at klammer (med dette mener du { og }, eller?) markerer blokker bedre enn begin og end. Lenke til kommentar
john_h Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 Hva slags syntax man foretrekker får vel være opp til hver og én (og har forsåvidt ingenting med Turbo Explorer å gjøre). Personlig er det ikke så farlig for meg, så lenge koden indenteres ordentlig (det er uansett tricky å se hvilke blokker som slutter hvor når det nestes i 5+ levels og koden ikke er dokumentert). Det er dog ikke optimalt at klammeparenteser her i landet er plassert på tastaturet der de er (engelske tastaturer har dem rett til venstre for enter-tasten, uten bruk av shift/alt/ctrl/whatever). Lenke til kommentar
sinnaelgen Skrevet 18. oktober 2006 Del Skrevet 18. oktober 2006 hva gir best oversikt ? begin { --------- --------------- begin { begin { ---- ------------- --- ------------ --- ------------------- --- end } end } end } en klamme parantes kan bety mere en at et blokk begynner og slutter for en del år siden brute borand pascal ( het det da) noen som ble kalt Turbo vision . man kunne lage en slags viduer med menyer og det hele i dos . for hert element eller nivå måtte men begynne med ( og av slutte med ). når man avslutet med 9-10 paranteser så var det vanskelig å hode oversikten . det er dette som jeg synes sitter i gjen i C# språket Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå