Gå til innhold

Mann slår kvinne

Anbefalte innlegg

Typisk utlendinger. Vekk meg når de nærmer seg middelalderen.

6641228[/snapback]

Hadde du sagt muslimer, hadde jeg vært enig. Men utlendinger? Mange er i en mer moderne verden enn du er.

6641766[/snapback]

Tror ikke b0nna tenker på at utlendinger også er svensker, dansker osv. En vanlig feil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

6641228[/snapback]

Hadde du sagt muslimer, hadde jeg vært enig. Men utlendinger? Mange er i en mer moderne verden enn du er.

6641766[/snapback]

Tror ikke b0nna tenker på at utlendinger også er svensker, dansker osv. En vanlig feil.

6643270[/snapback]

Det stemmer nok. Men de som skiller seg ut i utseende skiller seg ofte også ut i kultur og generell oppførsel.

Lenke til kommentar
Det er ikke akseptabelt å slå hverken kona si eller barna. Noen må gjøre noe.

6635579[/snapback]

Litt artig ting jeg kom på nå. I ferien snakket jeg med noen fra Australia, Sør-Afrika og Dubai. Av en eller annen grunn snakket vi om barneoppdragelse, for de andre var det helt naturlig å slå barna sine. For oss nordmenn så er dette helt virklighetsfjernt, men selv andre vestlige kulturer så er dette en naturlig del av barneoppdragelsen.

Vet dette var en avsporing. Når det gjelder trådstarters spørsmål så syntes jeg det er naturlig å gripe inn. Vanligvis så skal man helst holde seg unna andre personers problemer, men når det går over en viss grense så syntes jeg det er greit å gripe inn. Om jeg ville/hadde klart å gripe inn er en annen sak ...

Lenke til kommentar

6641228[/snapback]

6641766[/snapback]

6643270[/snapback]

Det stemmer nok. Men de som skiller seg ut i utseende skiller seg ofte også ut i kultur og generell oppførsel.

6643345[/snapback]

Jeg vet at du tenker på de med mørkere hudfarge eller generelt fra ikke-vestlige land. Men ja, jeg står på mitt, mange er mer moderne enn deg.

Lenke til kommentar
Gripe inn..kan noen definere det...hva ville de som ville gripe inn gjort?

6643579[/snapback]

Rett før ett slag eller i en kraftig basketag skriker man: "Hei!" med en kraftig mandig stemme slik at oppmerksomheten blir trekt vekk fra offeret og mot deg.

6643605[/snapback]

Selv om det høres litt komisk ut, så tror jeg at det der vil funke i de fleste tilfeller.

Hva som skjer i ettertid er en annen sak, men bare at du påpeker situasjonen ved å si f.eks. "Hei!" høyt tror jeg har mye å si. Spesielt da for offeret i situasjonen.

Lenke til kommentar
Mann og kvinne sitter på biblioteket sammen. Mann røyser seg og slår kvinnen som er tildekt med sjal. Kvinnen gråter og de krangler. Enkelt og greit.

Griper man inn?

6635306[/snapback]

Vet forsåvidt om titall kvinner uten sjal som blir slått av menn hvis du henviser til etniske grupper.

Lenke til kommentar
Kvinner har blitt undertrykt av menn i årevis, og når en mann slår en kvinne sees det på som diskriminering, og mannen fremstår som en mannsgris. Dama synes alle synd på.

Dersom dama slår mannen, er det likevel ofte mannen som er drittsekken.

6676261[/snapback]

Og dette tar du fra, la meg gjette. Løse lufta kanskje?
Lenke til kommentar

Jeg mener man skal gripe inn i slike situasjoner. Er forferdelig at barn/kvinner blir mishandlet enten det er nordmenn eller muslimer men forsøk på å hjelpe ved å bruk av vold uansett hvor mye man kan ha lyst vil bare gjøre vondt værre. Et "Hey!" rop og kanskje et forsøk på å moralisere ved hjelp av blikk eller kroppsspråk er nok det beste men jeg har liten tro på at det vil gjøre mishandleren noe bedre.

Er begrenset hvor mye politiet kan gjøre uten bevis og dessverre, men jeg ville rapportert det uansett. Trådstarters eksempel var på utsiden av en butikk. I en slik situasjon tror jeg at jeg ville skrevet ned skiltnummeret til bilen dems og anmeldt forholdet, men ikke få dårlig samvittighet for at du ikke gjorde det. Man kan ikke forandre fortiden.

Lenke til kommentar

De fleste muslimske foreldre i klassen har brukt vold i oppdragelsen av guttene. Jentene blir aldri slått (eller forteller aldri om det), men guttene forteller om det. F.eks. "Faen, ass, fikk 3- på mattetentamen, da blir det juling, hehehe..."

De har utviklet en slags selvironi over det hele og synes det er rart om jeg sier at pappa aldri i verden har slått eller skadet meg på noen måte. Noen ganger bruker de også dette mot meg. "Jævla pingle, aldri slått av faren sin.."

Dette er helt sykt, det kan jo ikke være sånn.

Lenke til kommentar

Er det en mulig grunn til at andregenerasjons innvandrere er de som utfører terrorangrep? Foreldrene gjør ikke så mye vesen av seg i samfunnet, men banker barna. Barna føler seg revet mellom to verdener, og blir kanskje litt misunnelige på de norske barna som generelt ikke blir banket og herjet med? Det kan kanskje utvikle seg til et slags hat mot samfunnet som lar innvandrerbarna bli banket av foreldrene uten å gjøre noe med det?

Lenke til kommentar
Er det en mulig grunn til at andregenerasjons innvandrere er de som utfører terrorangrep? Foreldrene gjør ikke så mye vesen av seg i samfunnet, men banker barna. Barna føler seg revet mellom to verdener, og blir kanskje litt misunnelige på de norske barna som generelt ikke blir banket og herjet med? Det kan kanskje utvikle seg til et slags hat mot samfunnet som lar innvandrerbarna bli banket av foreldrene uten å gjøre noe med det?

6683941[/snapback]

Godt mulig, men vil ikke tro det er så direkte. Ville i så fall vært mer traumatisk og psykotisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...