trn100 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg velger med andre ord å leve et helvete for at mine søsken skal få et litt mer normalt liv. 6636347[/snapback] Jeg vet du tar feil angående dette Salah.... Ingenting normalt med et helvete, og du bare utsetter det som før eller siden må skje.... Den eneste som tjener på dette er den drittsekken... Beklager, men sånn er det... Ikke gjør det! Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Bør man gjøre noe? Helt klart. Er det lurt å gjøre noe? Sansyneligvis ikke. Dersom du ikke får bank eller blir drapstruet, så vanker det kanskje litt på deg siden. Hvis ikke og det er snakk om innvandrere, så blir du garantert anklagd for å være rasist og alle rundt deg på gata vil riste på hodet og mer eller mindre tro det automatisk. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Det har du rett i guardianpegasus... Er du redd for å få juling er det lurt å ikke gjøre noe... Er det imidlertid andre ting som er mer viktig, gjør man noe.... Jeg forstår på en måte en slik holdning, men den imponerer meg ikke.... Edit! Igjen.... Frykt er slike menneskers eneste forsvar... Ta det i fra dem og de er ingenting.... Endret 8. august 2006 av trn100 Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 For 20 år siden kunne man bryte inn i en slosskamp og skille partene uten store problemer. Etter ombefolkningen av Oslokjernen er standard prosedyre at du blir kalt rasist, slått ned, skutt eller stukket ned, og sparka mens du ligger der og blør, til stor jubel fra andre innvandrere og blitzere og whatnot rundt som tror at alle som sloss med innvandrere, uavhengig av hvem som startet det eller angrep hvem, er rasister. Skal du gjøre noe i en slik situasjon bør du vite hva du driver med, ikke ha særlig mye å leve for, og aller helst være væpnet til tennene. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Joda. enig i nesten alt det.... Bortsett fra at om du ikke gjør noe i en slik situasjon... Hva lever du for da? Snakker ikke om å løpe inn i det med hevet kølle, men å gjøre "noe"... Man snur ikke ryggen til om en person faller om gaten heller? Vel, noen gjør det... Endret 8. august 2006 av trn100 Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Joda. enig i nesten alt det.... Bortsett fra at om du ikke gjør noe i en slik situasjon... Hva lever du for da? Jeg er forsåvidt enig, og jeg har de samme impulsene som deg. Problemet er at det ikke alltid er verdt å risikere livet for folk som mer eller mindre har valgt sin egen bane. Må nesten bruke sunn fornuft. Hvis det er en stor gjeng f.eks kan du ikke bare gå bort og forsøke å stanse det, det blir som regel sett som ren provokasjon. Personlig er jeg aldri i byen på kveldstid uten pepperspray og teleskopbatong. Begge deler helt lovlige. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg er forsåvidt enig, og jeg har de samme impulsene som deg. Problemet er at det ikke alltid er verdt å risikere livet for folk som mer eller mindre har valgt sin egen bane.6636671[/snapback] Og hvordan vet man det før det er for sent? Kvinne eller barn får juling, og vi skal i løpet av sekunder vurdere om det er selvforskyldt før vi gjør noe? Men vi har nok ulike oppfatninger om livet også Lenke til kommentar
salah Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 For 20 år siden kunne man bryte inn i en slosskamp og skille partene uten store problemer. Etter ombefolkningen av Oslokjernen er standard prosedyre at du blir kalt rasist, slått ned, skutt eller stukket ned, og sparka mens du ligger der og blør, til stor jubel fra andre innvandrere og blitzere og whatnot rundt som tror at alle som sloss med innvandrere, uavhengig av hvem som startet det eller angrep hvem, er rasister. Skal du gjøre noe i en slik situasjon bør du vite hva du driver med, ikke ha særlig mye å leve for, og aller helst være væpnet til tennene. 6636609[/snapback] Og de som klarer å få tre hjerneceller til å fungere sammen i hodet vet at det er idiotisk å ta seg nær av dumme folk som ønsker å provosere med å kalle folk for "rasister". Man vet nordmenn tar seg nær av det. Forsåvidt, trn100, saken er at jeg fylte 17 for noen dager siden, og jeg er snart 18, som betyr jeg flytter ut snart. Derfor lar jeg ting gå sakte fra seg istedet for å ta en opprør og ødelegge ting mer enn det allerede er gjort. Det hele er nesten som om du får et spørsmål: "Enten slår jeg deg og lar familien være, ellers slår jeg familien og deg", det er ganske enkelt hva man velger der, og ikke minst hva jeg velger. Det er nemlig bare ikke å kaste ut pappa helt uten videre. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Forsåvidt, trn100, saken er at jeg fylte 17 for noen dager siden, og jeg er snart 18, som betyr jeg flytter ut snart. Derfor lar jeg ting gå sakte fra seg istedet for å ta en opprør og ødelegge ting mer enn det allerede er gjort. Det hele er nesten som om du får et spørsmål: "Enten slår jeg deg og lar familien være, ellers slår jeg familien og deg", det er ganske enkelt hva man velger der, og ikke minst hva jeg velger. Det er nemlig bare ikke å kaste ut pappa helt uten videre. 6636966[/snapback] Høres bra ut, for deg å flytte ut mener jeg... Kan love deg at det vil gjøre godt og få det på litt avstand, uten at det betyr at du ikke vil involvere deg igjen.... For det vil du, men på en helt annen måte, og på dine premisser! Lykke til! Endret 8. august 2006 av trn100 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg ville snakket til vedkommende. Det var en periode etter at jeg ble far at jeg ofte funderte på om det var verdt å gå imellom eller blande seg inn når noen blir utsatt for vold, fordi jeg har lite ønske om at det skulle hende meg noe og at ungene mine da skulle risikere å vokse opp uten sin far. Men etter litt brainstorming så er det nå slik at jeg ikke ønsker at ungene mine skal vokse opp med en far som ser vekk når noen blir utsatt for urett. Så i utganspunktet ville jeg snakke til vedkommende i en rolig tone. Men vurderes situasjonen som høyst risikofylt bør mennesker som ikke er vant til å håndtere slike situasjoner tilkalle hjelp fra andre, eksempelvis politiet eller en vekter. Lenke til kommentar
trn100 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Men etter litt brainstorming så er det nå slik at jeg ikke ønsker at ungene mine skal vokse opp med en far som ser vekk når noen blir utsatt for urett.6637173[/snapback] Istemmes, og det står det respekt av! Er som jeg har sagt før alt for mange som løper hver gang det blir alvor, uansett hva unnskyldningen måtte være... Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Man bør behandle folk fra andre kulturer akkurat som nordmenn. På den måten blir de en del av den norske kulturen. Tror neppe du blir drapstruet for å gripe inn overfor en dust av en familiefar. Lenke til kommentar
Danko Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Desverre tror jeg flertallet ikke ville foretatt seg noe. Husker jo godt forsatt Kjetil på bussen som ble slått ned mens andre bare satt å så på.. Lenke til kommentar
Aiven Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Desverre tror jeg flertallet ikke ville foretatt seg noe.Husker jo godt forsatt Kjetil på bussen som ble slått ned mens andre bare satt å så på.. 6639187[/snapback] Altfor godt ja. Vi trenger flere hverdagshelter. Personlig skal jeg manne meg opp neste gang jeg ser noe. Har noen episoder jeg angrer på at jeg ikke grep inn, mobbing f.eks. Lenke til kommentar
Heilage Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Desverre tror jeg flertallet ikke ville foretatt seg noe.Husker jo godt forsatt Kjetil på bussen som ble slått ned mens andre bare satt å så på.. 6639187[/snapback] Altfor godt ja. Vi trenger flere hverdagshelter. Personlig skal jeg manne meg opp neste gang jeg ser noe. Har noen episoder jeg angrer på at jeg ikke grep inn, mobbing f.eks. 6639319[/snapback] Jeg tror at om man bevitner noen utøve vold mot andre, vil man ubevisst ønske å trekke seg unna i frykt for selv å få utøvd vold mot seg selv. Ingen har jo lyst til det. Veldig kort fortalt dette da. Selv er jeg stolt av pappa. Han klarte å stoppe en fyr fra å grisebanke kjæresten sin utenfor huset vårt. Lenke til kommentar
b0nna Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Typisk utlendinger. Vekk meg når de nærmer seg middelalderen. Lenke til kommentar
Republic3D Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Det som er det store spørsmålet er når man skal gripe inn. Hvor alvorlig må det bli før man går bort og sier ifra at dette var over streken? Jeg skjønner forøvrig b0nna's lille kommentar "Typisk utlendinger. Vekk meg når de nærmer seg middelalderen." fordi det er et faktum at det foregår mye mishandling i mange hjem. Både etniske norske og andre. Men det er visstnok forbudt å påpeke det når det skjer i muslimske hjem, da er man en rasist med en gang. Lenke til kommentar
salah Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Typisk utlendinger. Vekk meg når de nærmer seg middelalderen. 6641228[/snapback] Hadde du sagt muslimer, hadde jeg vært enig. Men utlendinger? Mange er i en mer moderne verden enn du er. Lenke til kommentar
guardianpegasus Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Jeg tror rett og slett man må utvise litt skjønn. Det er jaggu ikke alltid det er lurt å blande seg inn. Man er ikke feig fordi man ikke vil blande seg inn med gærninger som sloss fordi de er fulle idioter eller bare idioter. Eller om en kjerring som får bank av en mann og de er isammen. Politiet er jo livredde for slike sitausjoner, for det er nettopp slike situasjoner som tar liv. Du går i mellom for å prøve å hindre slossing, kanskje for å stoppe en mann fra å banke kjerringa si. Plutselig er det kjerringa som slår deg i huet med en flaske eller stikker deg ned. Vi trenger fler som går imellom og statuerer et eksempel. Vi trenger ikke døde helter. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå