Gå til innhold

Mann slår kvinne

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Mann og kvinne sitter på biblioteket sammen. Mann røyser seg og slår kvinnen som er tildekt med sjal. Kvinnen gråter og de krangler. Enkelt og greit.

Griper man inn?

6635306[/snapback]

de kan jo ikke bråke på biblioteket.. ^^

men for å være seriøs...

Om du ikke gjør det selv, så bør noen gjøre det...

Lenke til kommentar

Jeg jobber i en butikk. Inn kom en mann og hans barn. De var av utenlandsk opprinnelse, men snakket bra norsk. Da de gikk så jeg at de hadde glemt igjen en pose ved kassen, og jeg var på vei bort for å gi de posen. Halvveis fremme ser jeg at gutten hans drar han i ermet og sier noe til han. Så klapper han til gutten med håndbaken over ansiktet, og gutten løper bort til meg og henter posen. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si eller gjøre..

Lenke til kommentar
Jeg jobber i en butikk. Inn kom en mann og hans barn. De var av utenlandsk opprinnelse, men snakket bra norsk. Da de gikk så jeg at de hadde glemt igjen en pose ved kassen, og jeg var på vei bort for å gi de posen. Halvveis fremme ser jeg at gutten hans drar han i ermet og sier noe til han. Så klapper han til gutten med håndbaken over ansiktet, og gutten løper bort til meg og henter posen. Jeg visste ikke helt hva jeg skulle si eller gjøre..

6635348[/snapback]

Gi dem norge lover

Lenke til kommentar

6635348[/snapback]

Gi dem norge lover

6635354[/snapback]

Er det så lurt da? ..jeg mener.. de har jo en kultur og relgion og forholde seg til da.

Lenke til kommentar
Er det så lurt da? ..jeg mener.. de har jo en kultur og relgion og forholde seg til da.

6635402[/snapback]

de må vel først og fremst forholde seg til Norges Lover hvis de skal bo her.

6635415[/snapback]

Greit nok det, men er det mitt ansvar da å bryte inn for å gi dem en moralpreik om norsk lov, kulturen vår eller normer i Norge? Deres oppfatning av dette er vel den samme som når f.eks. du sier til en kompis at han er en skikkelig tulling og det plutselig kommer en kar bort til deg og gir deg en moralpreik!

Lenke til kommentar
Greit nok det, men er det mitt ansvar da å bryte inn for å gi dem en moralpreik om norsk lov, kulturen vår eller normer i Norge? Deres oppfatning av dette er vel den samme som når f.eks. du sier til en kompis at han er en skikkelig tulling og det plutselig kommer en kar bort til deg og gir deg en moralpreik!

6635467[/snapback]

som jeg sa i stad...

Om du ikke gjør det selv, så bør noen gjøre det...

Lenke til kommentar

6635467[/snapback]

I forhold til barnemishandling har alle et ansvar... Alt for mange som snur ryggen til og ikke ønsker å bli involvert...

Lenke til kommentar

6635348[/snapback]

Gi dem norge lover

6635354[/snapback]

6635402[/snapback]

Er det mer akseptabelt å slå mennesker fra andre kulturer og religioner?

Lenke til kommentar

Hei,

Man er pliktet av loven til å anmelde eller levere bekymringsmelding når man ser et barn som lever i slike forhold.

Man er også pliktet til å følge norsk lov, uansett religion og hudfarge.

Jeg hadde nok ikke gjort noe fysisk mot han selv, men jeg tror nok jeg hadde anmeldt forholdet hvis det var svært alvorlig.

Lenke til kommentar

Selvfølgelig griper man inn. Synes ikke det engang er noe spørsmål å stille.

Har selv blitt slått i en så ung alder at jeg ikke visste hvorfor jeg ble slått. Jeg er per idag minst hundre ganger sterkere enn han som slo meg, men likevel sitter frykten for han dypt inn i meg. Per idag lever jeg i samme hus som han også, og ser han hver dag.

Hvis du vet hvem de folka er, bør du levere inn bekymringsmelding.

Lenke til kommentar
Jeg er per idag minst hundre ganger sterkere enn han som slo meg, men likevel sitter frykten for han dypt inn i meg. Per idag lever jeg i samme hus som han også, og ser han hver dag.

6635635[/snapback]

Hvordan klarer du det? Bo sammen med en slik mener jeg?

Jeg har hatt den frykten, ikke fra noen i min familie heldigvis, men nå kan jeg love deg at så redd blir jeg aldri igjen... Det er frykten det hele handler om, og nå banker jeg dem... Jeg er fullstendig over det :)

Bra uansett for deg!

Endret av trn100
Lenke til kommentar

Har selv blitt slått i en så ung alder at jeg ikke visste hvorfor jeg ble slått. Jeg er per idag minst hundre ganger sterkere enn han som slo meg, men likevel sitter frykten for han dypt inn i meg. Per idag lever jeg i samme hus som han også, og ser han hver dag.

6635635[/snapback]

Ja som sagt før her.. Hvordan klarer du å leve i samme hus som han? Det hadde ikke jeg klart :ermm: Har aldri opplevd dette, og håper på å aldri få oppleve det.. Men føler med alle de som har vært uheldige å få oppleve en slik grusomhet :cry:

Lenke til kommentar

Det er et vanskelig spørsmål. I utgangspunktet griper man ikke inn, men observerer.

Grunnen til dette er at den som er forvoldt skade ofte blir tillagt skyld for at du griper inn av den som forvoldte skaden/slo.

At man melder fra til politiet så de sikrer bevis (videokamera, bilder, vitneutsagn) er en selvfølge, fordi du som vitne ikke kan avgjøre alvorlighetsgrad eller varighetsaspekt ut fra situasjonen du var vitne til. Det kan muligens politiet, ettersom de har tilgang til de arkiver og etater som kan utgi slik informasjon.

Les litt om nødrett før du dumper borti en situasjon som er farlig for de som i utgangspunktet ikke er involvert i situasjonen. Be de som er innblandet i situasjonen lære noe om nødverge - helst på forhånd.

Lenke til kommentar

6635635[/snapback]

Ja som sagt før her.. Hvordan klarer du å leve i samme hus som han? Det hadde ikke jeg klart :ermm: Har aldri opplevd dette, og håper på å aldri få oppleve det.. Men føler med alle de som har vært uheldige å få oppleve en slik grusomhet :cry:

6636225[/snapback]

Ganske enkelt fordi han er faren min og hver gang jeg gjør noe går det utover de små barna i huset også. Vi har det dårlig nok som det allerede er, og jeg vil ikke få mange ødelagte søsken på samvittigheten.

Jeg velger med andre ord å leve et helvete for at mine søsken skal få et litt mer normalt liv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...