Howard Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Asus og Gigabyte skal samarbeide om å produsere hovedkort og skjermkort med Gigabyte-navnet. Et nytt selskap vil se dagens lys. Les mer Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Gigabais? syns det klang så fint Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Gigabais? syns det klang så fint 6635299[/snapback] Hehe.. Jeg er for det navnet der ja. Lenke til kommentar
theck1 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg kan ikke helt forstå hvorfor asus vil gjøre dette. Trodde asus klarte seg helt fint selv, og hadde en markedsposisjon som få andre har. I tillegg hadde jeg heller håpet at asus var de med 51% andel, mye på grunn av min forkjærlighet for asus, men også på grunn av markedsposisjonen dems i forhold til spesielt hovedkort. Andres tanker om dette? Lenke til kommentar
Tøffe-Tetra Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Det har vel noe med å tjene mer penger. Fjerne en konkurent og få tilgang på teknologi. Det er nok ganske mang ekroner å tjene på å være større enn alle andre. Lenke til kommentar
cynosure Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 bare de fortsetter med å lage gode hovedkort kan det hete shallabais for meg Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 bare de fortsetter med å lage gode hovedkort kan det hete shallabais for meg 6635829[/snapback] Personlig synes jeg det godt kunne vært vanligere med litt mer spesielle hovedkort, litt usikker på om slike store selskap er bra for det. AtW Lenke til kommentar
Håkki Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Når ASUS er den største produsenten av HK idag hvorfor har de da "bare" 49% av selskapet da? Lenke til kommentar
eXa Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 kommer dette til å påvirke asrock? asusbyte btw... Lenke til kommentar
noenmoen Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 huff og jeg som er asus (hovedkort) "fan" syns heller d "nye" selskapet kunne hete asus og ikke gigabyte... Lenke til kommentar
majcrofi Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Gigasus er jo mye fetere! :-P Lenke til kommentar
Løve Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Gasus? Blir interessant å se hvilke high-end kort vi vil få nå med dette samarbeidet. Begge lager jo flotte kort, må jo bli minst dobbelt så bra... ser fram til hovedkort med enda mer ekstra nips, dilldall og flotte ekstrating. Lenke til kommentar
Singh tha king Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 dette blir spennende! Kan hende jeg kjøper ny datamaskin med ett hovedkort fra dem..en eller annen gang i 07. Lenke til kommentar
Big SturL Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg mistenker at Asus forblir et eget merke, med sine egne produkt, bortsett fra skjermkort- og hovedkortsegmentet, hvilket de vil produsere i samarbeid med Gigabyte. Lenke til kommentar
NoWiSee Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Ja, så lenge det ikke blir forrandringer til det værre. Asus har vært favoritt merket mitt nå i mange år. Og det er liten tvil om at de lager noen av de aller beste hovedkortene der ute. Så jeg håper de klarer å slå sammen alle de kloke hodene og at de ikke ender opp med for mange kokker og masse søl. Lenke til kommentar
Ampy Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 jøss.. Jeg har i motsetning til dere andre alltid vært fan av Gigabyte.. har brukt mange av toppmodellene og alltid vært fornøyd. Blir spennede å se hva slags kort dette vil lede til. Noe dårligere vil dem nok hvertfall ikke bli, da asus også har hatt mye spennende Lenke til kommentar
Judaz Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 (endret) Personlig synes jeg det godt kunne vært vanligere med litt mer spesielle hovedkort, litt usikker på om slike store selskap er bra for det. Gigabyte er jo kjent for å ha litt spesielle modeller og uvanlige "features". Det har alltid vært deres styrke og jeg tror ikke dette kommer til å påvirke den gode kvaliteten Gigabyte er kjent for å holde. Hvis du leser denne artikkelen på pcstats.com får du hvertfall et inntrykk av hvordan produksjonen foregår i dag. Ganske imponerende spør du meg. Endret 9. august 2006 av Judaz Lenke til kommentar
Tor-K-El Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Først AMD og ATI, nå Asus og Gigabyte. Spennende dette her. Har lest at kilder i Taiwan mener det er kun et tidspørsmål før MSI eller andre blir tvunget til å alliere seg også. Snart er det ikke flere merker igjen, valget til en ordinær dataentusiast blir vel Intel m/kompani eller AMD m/kompani. Lenke til kommentar
Sean M. Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Dette blir jo VELDIG spennende! Sisste to (med det jeg har nå) HK har vært GB kort. Første jeg hadde (K8NXP-SLI) var et herk, kunne nesten ikke klokkes i det heletatt. Greit det hadde alle de riktige finessene, men hjalp jo ikke så mye når man omtrent ikke fikk noe som helst ut av det. Det kortet jeg har nå derimot er et overklollings under! Har hat cpu oppe i 4.02GHz (268*15) på stock cooler, og oppe i 4.2GHz (280*15) på vann. Nå kjører jeg den helt stabil på 3.7GHz (247*15) (luft) og den holder seg på 37C. Det går jo veldig mye på cpu, men jeg tror faktisk "Turbo jet ®" viftene på hk hjelper en del der også (selv om de bråker ut av en annen verden). Så jeg kan si jeg har blannede meninger om GB, men de har alltid en bra bundle med kortene sine. Håper dette fortsetter med det "nye" firma også. Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Nå var jo Ati og AMd et oppkjøp der Ati forsvant. Asus og Gigabyte har jo bare inledet et sammarbeid der dem starta et 3dje selskap som ingen enda vet hva skal gjøre. For alt vi vet kan det jo være dem skal lage komfyrer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå