Mr.Anki Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hei, Jeg har kjøpt meg ny pc og lurer på om jeg skal ta og partisjonere(?) harddisken ? Har en disk på 250 gig, Noen som kan komme med noen forslag på hvor store deler jeg skal dele i? mvh anki Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Regner med du bruker windows. Du kan vel sikkert sette av 25 gb til den og programmer. Etter det kommer det ann på hvor ryddig du er.. Om du liker å ha til adskilt kan du dele opp etter filmer osv. Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Vil anbefale kun 2 partisjoner. Hvor stor C: skal være vil variere etter bruksmåte, en plass fra 20 til 50 GB burde holde. Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 bruker windows ja, Men skal je ha windows og alle programer og spill på samme partisjon eller skal jeg ha windows på en for seg selv.? mvh anki Lenke til kommentar
remi-a Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg bruker å partisjonere i minimum 4 deler til meg selv. 8-10GB for Windows, ca. 10GB til programmer(kommer an på hvor mange programmer du skal ha, til meg holder det med 10GB), 1,5 ganger RAM mengden til SWAP( har delvis erfart at dette er litt lite, men det holder) og resten til å lagre på. Dette er slik jeg formaterer min HD og jeg synes det fungerer ganske greit Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Det går ann og partisjonere under xp installasjon ja ? Eller må man gjøre dette etter innstalasjon? mvh anki Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Om den er helt ny gjør du det under installasjon ja! Lenke til kommentar
Mr.Anki Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 okey, det er lett det eller ? Hvor mange partisjoner kan man ha ? så mange en vill ? mvh anki Lenke til kommentar
Forumforumforum Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Det er lett ja, om man leser så klarer man ikke gjøre feil veit ikke hvor mange man kan ha, men har vel hatt 4-5 på en 250gb selv. Og er vel ikke vits med så veldig mange flere ? (Har 6 partisjoner tilsammen på 2 x 250 gb nå) Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå