Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Noen som har forslag på hvordan man kan effektivisere installasjon Windows update på arbeidstasjoner i større nettverk? Min erfaring er at ikke alle oppdatering er blir installert selv om automatisk oppdatering står på.

Finnes det alternativer til Windows Server Update Services?

Endret av Phaselock
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Noen som har forslag på hvordan man kan effektivisere installasjon Windows update på arbeidstasjoner i større nettverk? Min erfaring er at ikke alle oppdatering er blir installert selv om automatisk oppdatering står på.

Finnes det alternativer til Windows Server Update Services?

6635120[/snapback]

Hvorfor spør du om alternativer til WSUS? Gjør ikke wsus jobben bra nok?

Ved hjelp av rapporter kan man fort se hva maskiner som mangler hva oppdateringer i wsus, og når en installasjon feiler kan man gå inn og sjekke i logfilen hvorfor den feiler.
Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Min erfaring er at det hender ganske ofte at det oppstår en feil som hindrer automatisk Windowsoppdatering!

Sjekk i oppdateringsloggen etter feil, du kan f.eks se den hvis du går inn på www.windowsupdate.com.

Microsoft har ikke lagt ut noen informasjon om dette som jeg har funnet, men jeg har informasjonen fra Microsofts Windows støtte i forbindelse med en oppgradering til Windows XP SP2:

Det kan hjelpe å slette (kopiér først) eller gi nytt navn til mappen \WINDOWS\SoftwareDistribution

Det kan tenkes at noen oppdateringer installeres på nytt, men det skader neppe.

Uansett, ta sikkerhetskopi før du begynner., f.eks i NTbackup, Systemstate.

Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...