knugern Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Skal kjøpe meg arbeidsstasjon for bruk av 3dsmax/Modo/Autocad, men kan svært lite om hardware. Polygonbasert modellering og rendring. Er det noen som har tips til hva jeg bør velge? Lenke til kommentar
Silvester Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Opteron-CPU(er) og nvidia quadro-skjermkort Endret 8. august 2006 av Nichotin Lenke til kommentar
knugern Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Er AMD opteron bedre en Intel Xeon? Lenke til kommentar
lohelle Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Er AMD opteron bedre en Intel Xeon? 6636114[/snapback] opteron er bedre enn Intel Xeon, mens Intel Core 2 (tror ikke den er tilgjengelig i Norge enda) er hakket vassere enn det igjen. Core2 er en dobbeltkjerne CPU. Om du skal ha veldig kraftige saker og kjører MYE 3d-studio (denne har VELDIG god utnyttelse av mange cpu-er/kjerner) så er en Dual Opteron workstation med 2 stk dualcore opteron tingen (totalt 4 prosessorkjerner). Lenke til kommentar
knugern Skrevet 9. august 2006 Forfatter Del Skrevet 9. august 2006 Takk så langt Har sjekket litt hos Dell og HP, de leverer begge med Intel® Xeon® 5100 Dual-Core Processor, som iflg dem er ny. Er denne prosessoren = Intel Core2 Duo? Noen som har erfaring med disse leverandørene? Kan de levere skreddersydde maskiner for 3dsmax og tilsvarende applikasjoner? Lenke til kommentar
Solarstone Skrevet 6. september 2006 Del Skrevet 6. september 2006 (endret) Om jeg var deg ville jeg tatt turen innom http://www.boxxtech.com/ Der får du maskiner akkurat til ditt formål. + servicen en pro bruker trenger om noe skulle krasje! Denne: http://www.boxxtech.com/applications/autodesk_3ds_max.asp Endret 6. september 2006 av darapa Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå