Cyberfrog Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 http://www.casavaria.com/sentido/science/2...ew-universe.htm Skal ikke late som om jeg forstår stort av dette, men det høres unektelig litt "småtøft" ut. Noen fysikkgenier her som har noen tanker om dette prosjektet? Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Skal ikke late som jeg forsto det jeg heller, men det var utrolig interresant! Ganske sykt hvis de skulle få det til. Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Ser ikke helt åssen de skal få til det uten de eksterne påvirkningene fra vårt univers. Uansett hvor de plasserer det miniuniverset vil det være påvirket av gravitasjonskrefter fra vårt univers og mulighens andre faktorer som temperatur. Velger å være skeptisk til de faktisk greier noe... ser ut til at de fremdeles er i planlegging og "hva hvis..." prosessen. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Synes dette høres ut som "kvaseforskning", men for all del. Jeg lever da også i mitt lille univers.. Lenke til kommentar
eivind lunder Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Tull og tøys. 14 6640359[/snapback] Dette har blitt sagt før også: Jeg tror det finnes galakser, og stjerner lik vår sol der ute. - Tull og tøys. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Ok, det hjelper jo diskusjonen. Hvis en ting faller utenfor de "forskende" rammer, kalles det pseudovitenskap eller kvasivitenskap. Det kan være at dette prosjektet har så mange feil og mangler at man ikke gidder å ta det seriøs. For at en ting skal bli tatt seriøst, må man ha en teori som funker og ikke har for mange feil og mangler. Jeg kjenner ikke til denne teorien, men det høres litt absurd ut (i forhold til hva jeg kjenner til av slike ting) Lenke til kommentar
eivind lunder Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Ok, det hjelper jo diskusjonen. Hvis en ting faller utenfor de "forskende" rammer, kalles det pseudovitenskap eller kvasivitenskap. Det kan være at dette prosjektet har så mange feil og mangler at man ikke gidder å ta det seriøs. For at en ting skal bli tatt seriøst, må man ha en teori som funker og ikke har for mange feil og mangler. Jeg kjenner ikke til denne teorien, men det høres litt absurd ut (i forhold til hva jeg kjenner til av slike ting) 6640624[/snapback] Selvfølgelig høres det absurd ut, men jeg synes ikke man kan avblåse hele prosjektet for det. Det er ikke sikkert teorrien har noe for seg i det hele tatt, men det er verdt et forsøk teoretisk. Funker den teoretisk, funker den kanskje praktisk. Lenke til kommentar
Snusi Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Klart det.. Naturlig skepsis Lenke til kommentar
ChrML Skrevet 9. august 2006 Del Skrevet 9. august 2006 Ok, det hjelper jo diskusjonen. Hvis en ting faller utenfor de "forskende" rammer, kalles det pseudovitenskap eller kvasivitenskap. Det kan være at dette prosjektet har så mange feil og mangler at man ikke gidder å ta det seriøs. For at en ting skal bli tatt seriøst, må man ha en teori som funker og ikke har for mange feil og mangler. Jeg kjenner ikke til denne teorien, men det høres litt absurd ut (i forhold til hva jeg kjenner til av slike ting) 6640624[/snapback] Selvfølgelig høres det absurd ut, men jeg synes ikke man kan avblåse hele prosjektet for det. Det er ikke sikkert teorrien har noe for seg i det hele tatt, men det er verdt et forsøk teoretisk. Funker den teoretisk, funker den kanskje praktisk. 6640703[/snapback] Så sant, så sant. Den som intet våger intet vinner. Det er verdt forsøket, men jeg sier bare at jeg ikke har noen tro på det inntill det motsatte er bevist. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå