Gå til innhold

Mistet norsk språk W810i

Anbefalte innlegg

Tok i bruk min nye W810i i går, og det første jeg gjorde var å oppdatere firmware gjennom UpdateService. Dette ser ut til å ha medført at engelsk menyspråk er det eneste jeg får valgt ("Writing language" er ok, der får jeg fortsatt valgt norsk (T9 etc)). Noen som har en løsning på dette? Må jeg tilbake til gammel FW (hvordan gjøres i tilfelle dette?)?

Er vel ikke helt umulig at dette har skjedd andre også...

Takk for alle innspill!

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Tok i bruk min nye W810i i går, og det første jeg gjorde var å oppdatere firmware gjennom UpdateService. Dette ser ut til å ha medført at engelsk menyspråk er det eneste jeg får valgt ("Writing language" er ok, der får jeg fortsatt valgt norsk (T9 etc)). Noen som har en løsning på dette? Må jeg tilbake til gammel FW (hvordan gjøres i tilfelle dette?)?

Er vel ikke helt umulig at dette har skjedd andre også...

Takk for alle innspill!

6634590[/snapback]

du må nok flashe telefonen med riktig language pack for å få tilbake norsk.

du kan enten bruke davinciteam (davinciteam.com) eller wotanserver (wotanserver.com) sin klient, begge fungerer og er enkle å bruke.

huske å velge riktig language pack (eu#04) og cda (generic - nordic (norway)).

hvis du velger å bruke wotanserver, så kan du kjøpe en 'credit' av meg (7€ - originalpris), fikk aldri bruk for den da jeg fikset moben min med davinciklienten. (kjøpte på en av hver i tilfelle den ene var lettere å bruke enn den andre).

Lenke til kommentar
Resett telefonen, men da mister du kontakt lista(overfør den til en annen mobil)

6635118[/snapback]

Har samme problem med min K750i, lasta ned siste firmware fra SE , men bare engelsk språk. Har også tatt en master reset uten suksess

noen som har tips?

Lenke til kommentar
Bruk davinci og flash den tilbake.

6651821[/snapback]

Er det seriøst ikke mulig å få det til med FW fra SE??

Var inne på davinci, må man betale der? var nå passordgreier etterhva jeg kan huske. Noen som har en idiotsikker guide? :-)

Lenke til kommentar
Bruk davinci og flash den tilbake.

6651821[/snapback]

Er det seriøst ikke mulig å få det til med FW fra SE??

Var inne på davinci, må man betale der? var nå passordgreier etterhva jeg kan huske. Noen som har en idiotsikker guide? :-)

6651842[/snapback]

Ikke mulig fra SE, kanskje når en ny fw kommer?

Bare følg den guiden overfor her.

en 50 lapp på davinci, koster noe på wotan også.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar

Gjerrig som jeg er beholder jeg den med engelsk språk :)

Vil jo sikkert oppdatere i framtida også, så da er den 50-lappen ute av vinduet. Men utrolig dårlig av SE å kun tilby disse oppdateringene med engelsk språk.

Lenke til kommentar

Vil jo sikkert oppdatere i framtida også, så da er den 50-lappen ute av vinduet. Men utrolig dårlig av SE å kun tilby disse oppdateringene med engelsk språk.

6655710[/snapback]

Har oppdaret FW minst 3 ganger tidligere, alltid vært med norsk språk

er dette noe de har begynt med nylig?

Lenke til kommentar

6655710[/snapback]

Har oppdaret FW minst 3 ganger tidligere, alltid vært med norsk språk

er dette noe de har begynt med nylig?

6655779[/snapback]

maaange på forumet som klager på at de får bare english, inkludert meg.

Endret av Bundy
Lenke til kommentar
Dere som kun har fått engelsk: Hadde telefonen deres tilfeldigvis branding fra netcom/telenor?

6662045[/snapback]

Ja.

6662458[/snapback]

Min teori er da: Dersom SEUS starter en oppgradering på en brandet telefon (dvs ikke generic CDA), blir språkene slettet.

Dette testet jeg i går med en W810i med netcom, og resultatet ble ikke uventet at språkene forsvant.

Lenke til kommentar
Dere som kun har fått engelsk: Hadde telefonen deres tilfeldigvis branding fra netcom/telenor?

6662045[/snapback]

Ja.

6662458[/snapback]

Min teori er da: Dersom SEUS starter en oppgradering på en brandet telefon (dvs ikke generic CDA), blir språkene slettet.

Dette testet jeg i går med en W810i med netcom, og resultatet ble ikke uventet at språkene forsvant.

6663651[/snapback]

Det tror jeg godt..

Telefonen min er treig, står jeg har siste firmware, men den er litt treig, sikkert på grunn av netcom faenskapet.

Jeg skulle flashe den i kveld med davinci, men finner ikke visa kortet mitt :(

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...