Gå til innhold

mobil uten abb. vs. mobil med abb.


Anbefalte innlegg

Hei

Skal kjøpe meg ny mobil og har funnet den jeg vil ha(nokia N73 :love: )

MEN, de4n er ganske dyr, ca 4000 uten abb. og ca 2500 med et eller annet abb.

Har lest at flere mener man sparer penger på å jkøpe mobilen uten abb, og heller ha det billigste abbonementet. JEg har chess knockout, og er fornøyd med det. MEn om jeg kjøper mobilen med f.eks fri-enellerannensum eller hva det heter der du betaler for ringeminutter så får du mobilen billigere OG ringeminutter.... Bruker ikke ringe så mye men.. noen som har noen innspill om dette?

 

takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må nok sette deg ned og rekne litt på forbruket ditt for å få eit godt svar på dette. Ta for deg ein gjennomsnittleg faktura, og bruk data frå den på ulike abbonement du vurderer. Samanlikne så med pris på telefonen uten kontra med abbonement.

 

For mange lønner det seg å kjøpe dyre abbonement med mykje sponsing på i forhold til å ha dyr telefon og billig abbonement. For andre igjen blir det stikk motsatt.

 

Hugs gjerne på at dei aller billigste abbonementa får du sjeldan noko særlig sponsing på, så forbruket i seg sjølv vil bli dyrare med ein subsidiert telefon.

Lenke til kommentar

NetCom SmartTalk og operatørlåst telefon kan være en gunstig løsning.

 

SmartTalk ligner veldig på Chess Knockout - marginalt dyrere, men NetCom sponser relativt bra endel telefoner slik at en totalt sett kommer rimeligere ut enn Chess & ulåst telefon.

 

En tanke ;)

 

EDIT: N73 med NetCom-lås? Hmm ... Den var vel verre. For lite kaffe på morgenkvisten ...

Endret av jpuma76
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...