Jon-H Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Skal sette sammen PC'en min, og leste i en oppskrift at jeg måtte huske å bruke "Thermal Compound" når jeg setter in CPU'en. Er det noe jeg virkelig trenger når jeg ikke skal overklokke? Dette er prosessoren jeg har kjøpt: https://prisguiden.no/product.php?productId=44803 Lenke til kommentar
magnulf Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Thermal Compound=kjølepasta? Kjølepasta blir brukt for å gi bedre kontakt mellom cpu og cpu kjøler slik at varmen blir overført bedre fra cpu til kjøleren og vekk. Lenke til kommentar
Jon-H Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Thermal Compound=kjølepasta? Kjølepasta blir brukt for å gi bedre kontakt mellom cpu og cpu kjøler slik at varmen blir overført bedre fra cpu til kjøleren og vekk. 6635609[/snapback] Ja, det er kjølepasta. Spørsmålet mitt er om dette er noe jeg trenger å kjøpe separat med den CPU'en jeg har kjøpt. Om jeg trenger det i det hele tatt rett og slett med tanke på at jeg ikke skal overklokke, eller om jeg bare kan sette CPU'en rett ned på hovedkortet som den kom i fra boksen. Prøver bare å sikre meg mot alle mulige feil her (første gang jeg bygger PC fra bunn av). Lenke til kommentar
PerB Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Du bør bruke kjølepasta uavhengig av om du skal overklokke eller ikke. Artic silver 5 bli ofte anbefalt. Lenke til kommentar
nahojdat Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Om du har kjøpt "boxed" versjon av CPUen så er kjøler med kjølepasta inkludert.. Lenke til kommentar
Jon-H Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Om du har kjøpt "boxed" versjon av CPUen så er kjøler med kjølepasta inkludert.. 6636182[/snapback] Ok. Har kjøpt boxed. Takk for all hjelp. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå