Gå til innhold

Lite kontornettverk, oppsett av klienter og server

Anbefalte innlegg

Heisann!

Fra https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=598153&hl= er jeg nå kommet noe lengere, serveren er ferdigbygget og alle pcene er nå koblet sammen via switch.

Oppsett lyder som følger: Modem>Ruter>Switch<

>PC (med flere)

>PC

>PC

>Server

Målet er å få alle pcene til å kommunisere med hverandre, og selvsagt server. Slik at server kan fungere som back-up og lagringsplass for alle pcene. Pr i dag kjører alle maskinene med Windows XP Pro (inkl. server). Jeg har sålangt prøvd å sette maskinene i arbeidsgruppe, uten særlig suksess. Bare noen maskiner fant hverandre, samt at noen ikke fikk tilgang. Ideelt sett skal server fungere administratorpc, slik at man kan "styre" deler av nettverket fra den (skrivere, faks ol.)

Burde jeg prøve en annen løsning med hensyn til OS på server - og - evt prøve å sette opp et domene?

Håper noen kan komme med en fin detaljert løsning :mrgreen:

Tusen takk for alle svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det kan være en god idé å bytte til et Server-OS på serveren i hvert fall, hvis ikke kan du neppe forvente å komme i havn med en løsning som dekker alle dine ønsker/behov. Windows Server 2003 Standard Edition og Windows Server 2003 Small Business Server er to alternativer du bør se nærmere på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...