Slk Skrevet 21. oktober 2002 Del Skrevet 21. oktober 2002 Har bestilt ADSL fra NGT og fikk denne meldingen :/ Fullt i linjenettet , etter det jeg har forstått så manger de et ledig kobberpar i telesentralen til Telenor, kan nevne at jeg har stoppet min tlf fra Telenor for ca 2mnd siden så det er ingen av de 4 trådene fra telefonkabelen i bruk, Er det noen tips/triks som kan jeg kan gjøre slik at jeg får et ledig trådpar i telesentralen ? er vel Telenor som sitter med all makt her ? finnes det tlf nr til Telenor/Bravida jeg kan benytte for å få vite mer om status i telefonsentralen ? takk for all info Lenke til kommentar
LIA Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Det du må gjøre er å bestille ISDN fra Telenor. Det hjelper ikke med en vanlig analog linje for det kan du få hjem til deg uten en EGEN linje fra sentralen. Etter at ISDN linja er på plass, bestiller du ADSL fra NGT, og så sier du opp ISDN`n. Dette koster jo litt, men det er det verdt!! Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Dette er ingen garanti for å få ADSL.... I strøk det telenettet er en tanke underdimensjonert er det ofte flere telefonabbonenter som må dele på noen linjer mellom en fordelingsboks og sentral. Dvs. normalt sett har alle husstander et eget kobberpar fra huset til en fordelingsboks ute i gaten. Fra denne fordelingsboksen er det ikke alltid nok kobberpar til at hver abbonent kan ha et eget par helt til sentralen. Derfor brukes det utstyr som deler ut en linje til den abbonent som skal bruke telefonen. Eksempel: 150 abbonenter -->|koblingsskap|-- 100 kobberpar -->|Sentral| Nettet er dermed ikke laget slik at alle kan ringe samtidlig. Dette er akkurat det samme som ISP'er gjør med båndbredden, siden det er veldig skjelden at alle abbonenter bruker full båndbredde likt. Derfor vil det sansynlig vis ikke hjelpe å bestille ISDN abb fra telenor. Lenke til kommentar
mascot Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Et ISDN-abn vil GARANTERT gi deg et eget dedikert par rett til tlf-sentralen. ISDN blir ikke kjørt på multiplexing for å ha f.eks to ISDN-linjer på ett kobberpar, dette skjer kun på analog. Så kjør på, bestill ISDN, for så å bestille ADSL'n og eventuellt si opp ISDN'n etter det. Lenke til kommentar
John_^ Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Ok. Det viste jeg ikke :smile: Lenke til kommentar
LIA Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Takker for støtten der ja! Jeg har jobbet i Bravida i fem år, og trodde jeg visste det her. Men ble usikker på om det har kommet nytt multiplexing utstyr som også tok ISDN. Men en kamerat av meg har gjort dette på Hamar nå forrige uke og det gikk veldig fint. Bestill ISDN du! Lenke til kommentar
mascot Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Ja, forresten, det har kommet en DigiMux, denne lurer jeg faktisk på om ikke kan kjøre 13 ISDN'r eller no sånt. TROR jeg har hørt om no sånt no.. De blir brukt i oslo/akershus. Lenke til kommentar
Gandie Skrevet 24. oktober 2002 Del Skrevet 24. oktober 2002 Jeg fikk samme svar(dvs fullt), men jeg kunne få mot å betale 998 for å legge opp mer kapasitet. Det gjorde jeg, og er godt fornøyd med det:) Lenke til kommentar
mascot Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Ja, dette gjøre de dersom det er fullt i mot slutten av linjeføringa. F.eks inntakskabel i luftspenn til hus. Lenke til kommentar
Champ Skrevet 25. oktober 2002 Del Skrevet 25. oktober 2002 Fikk samme beskjed da jeg bestilte fra NGT, da bestilte jeg fra Telenor, fikk ikke noen slik beskjed da, heller ikke noen ekstra kostnader. regner med at det er NGT som roter [ Denne Melding var redigert av: Champ på 2002-10-25 09:26 ] Lenke til kommentar
noende Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Champ: kan det hende at Telenor fikset linjen din? Telenor eier jo Bravida, så dem kan vel gjøre som dem vil. Jeg fikk svaret fullt på linjekapasiteten med Tiscali, og arrrgh, f***... jeg må ha adsl. Jeg kunne jo prøvd å bestille linje fra stjelehor, men er ikke særlig lysten på å ha abb hos dem : Hva vil det koste å opprette og legge ned et ISDN abb? Og igjen, vil dette garantere ADSL mulighet? Jeg har ikke råd til å kaste vekk penger. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Bare klag , mas og plag dem . Ring til telenor og spørr om du kan få isdn , få det skriftelig . Gi dette til NGT og si at telenor har linjer . Telenor kan ikke nekte det og få ADSL på hovedkobberet til huset. Plag livet av telenor og si at di må gi deg en linje si at du sitter og ser på ledningen og snart kobler den i stikkontakten. Jeg jobbet lenge og iherdig i mange måneder med NGT og Telenor . Jeg klarte det til slutt (de ga meg vel bare linjen fordi de var lei av meg) Lenke til kommentar
prolixin Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Det hender jo faktisk at det er DSLAMen som er full og ikke linjer ut til abn. Og da nytter det ikke å bestille ISDN. Lenke til kommentar
noende Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Prisene for å få ISDN er jo skrekkelige... : (Telenor) Etablering i bolig uten tilkoblet ISDN-linje * kr 1490,- Abonnement pr. mnd kr 239,- Alternativt kan jeg prøve å bestille med telenor og slite med dem i 12 måneder... siden det er mulig dem tilrettelegger koblinga. Står ikke noe om forbehold om linjekapasitet på deres bestilling, som med hos andre. Lenke til kommentar
BBernes Skrevet 28. mars 2003 Del Skrevet 28. mars 2003 Bare stå på det finnes altid en utvei. Lenke til kommentar
Slk Skrevet 28. mars 2003 Forfatter Del Skrevet 28. mars 2003 gammel topic dette,alt i orden nå fikk NGT i desember 02 , ingen nedetid til nå og alltid full speed Delta (aldri mer upc ) Måtte bare vente litt mer en vanlig (ca2-3mnd fra jeg bestilte) pga telesentralen til telenor ikke hadde ledig kobberpar (ifølge telenor ) sentralen var en stor sentral i Oslo Lenke til kommentar
aloo Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 jeg fikk samme svar fra NTG :o( Fikk til svar at jeg muligens får linjen i uke 26, men de kan ikke garantere noe.. bullshit! så det hjelper å klage?? og mase på dem? hjeeelp Lenke til kommentar
uberboss Skrevet 31. mars 2003 Del Skrevet 31. mars 2003 Et ISDN-abn vil GARANTERT gi deg et eget dedikert par rett til tlf-sentralen. ISDN blir ikke kjørt på multiplexing for å ha f.eks to ISDN-linjer på ett kobberpar, dette skjer kun på analog. BULLSHIT!! Har du hørt om en RSU????Er du riktig uheldig så blir du tilknyttet en Rsu(utskutt enhet av modersentralen)der er det fullt mulig å kople opp isdn,men IKKE adsl.Ikke vær så j*vlig påstålig om ting du ikke kan(alt om) Lenke til kommentar
aloo Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Bare klag , mas og plag dem .Ring til telenor og spørr om du kan få isdn , få det skriftelig . Gi dette til NGT og si at telenor har linjer . Telenor kan ikke nekte det og få ADSL på hovedkobberet til huset. Plag livet av telenor og si at di må gi deg en linje si at du sitter og ser på ledningen og snart kobler den i stikkontakten. Jeg jobbet lenge og iherdig i mange måneder med NGT og Telenor . Jeg klarte det til slutt (de ga meg vel bare linjen fordi de var lei av meg) hvordan klagde du? ringte du hver dag?? Lenke til kommentar
joebush Skrevet 1. april 2003 Del Skrevet 1. april 2003 Det går faktisk an å komme med videre informasjon til andre uten å måtte oppføre deg som en bortkjemt fjortis. Slapp av. Alle her setter alltid pris på å få vite ting de ikke visste fra før, men da er det opp til deg å gjøre det til en positiv opplevelse. Da kan vi jo ha det fint sammen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå