Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæresten min (igjen)

Anbefalte innlegg

Gi henne et ultimatum og bit i deg svaret hvis det er negativt, er det beste svaret jeg kan gi. Å leve med sjalusi og mistanker er et helvete. Å bli bedre kjent med "Jørgen" vil kanskje hjelpe på den tunge sjalusien, men det er som sagt veldig vanskelig å se han uten å tenke på andre uting. Jeg vet hvordan du har det, og å få en rask løsning på det er etter min mening det beste. Ikke dra det ut og slit ut psyken din. Hvor gamle er dere forresten?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Har dere sex? Hvis ikke vil hun sikkert ha sex, men føler ikke at du vil, hun flørter med andre i håp om å ha sex. Instinktet hennes driver henne til andre gutter hun tror hun kan ha sex med, av en eller annen grunn vil hun ikke ha sex med deg, kanskje fordi hun kjenner deg for godt, noe sånt.. lalalalala

Er trøtt, og vet ikke hvorfor jeg poster dette :)

6634392[/snapback]

De har vært sammen i 1 år og 11 måneder. Svar nok? :)

Lenke til kommentar
Gi henne et ultimatum og bit i deg svaret hvis det er negativt, er det beste svaret jeg kan gi. Å leve med sjalusi og mistanker er et helvete. Å bli bedre kjent med "Jørgen" vil kanskje hjelpe på den tunge sjalusien, men det er som sagt veldig vanskelig å se han uten å tenke på andre uting. Jeg vet hvordan du har det, og å få en rask løsning på det er etter min mening det beste. Ikke dra det ut og slit ut psyken din. Hvor gamle er dere forresten?

6634385[/snapback]

Ultimatum? Tror det ville vært bedre å snakke om det først, og etter at han får høre hennes "versjon", så kan han finne ut om det faktisk er nødvendig å gi henne ett ultimatum.

Lenke til kommentar

TeggY: Det var det jeg mente. Hvis hun viser tvil og kanskje føler seg tiltrukket av denne "Jørgen" så får hun vær så god å bestemme seg. Men er hun 14-15 år så vil jeg kalle det lost case uansett. Beklager. Fast forhold med fjortiser nytter sjeldent. Spørs hvor alvorlig det har vært disse 23 månedene.

Lenke til kommentar
TeggY: Det var det jeg mente. Hvis hun viser tvil og kanskje føler seg tiltrukket av denne "Jørgen" så får hun vær så god å bestemme seg. Men er hun 14-15 år så vil jeg kalle det lost case uansett. Beklager. Fast forhold med fjortiser nytter sjeldent. Spørs hvor alvorlig det har vært disse 23 månedene.

6634447[/snapback]

Ja, hvis hun føler seg tiltrukket av noen andre kan ett ultimatum være på sin plass, det er jeg enig i. Snakke med henne først, og hvis hun er usikker, da er det enten bare å dumpe henne, eller la henne bestemme seg. Er hun bare 15 år, tror jeg uansett ikke det er altfor mye å satse på, men, jeg kan ta feil.. :)

Lenke til kommentar

Bli venn med Jørgen: Dålig idè..Hvis du blir ordentlig god venn med Jørgen og han tar dama di, så føles det nok værre. Det kan være veldig lurt å snakke med din bedre halvdel og fortelle hvordan det føles. Dama di er kjip hvis hun dumper en avtalt jubileumsmiddag for å se på bilder.. What the hell? Se på bilder? :thumbdown:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Noen mennesker er flørtere, sånn er det bare. Jeg kan godt innrømme at jeg flørtet over min kvote når jeg var i forhold sist, men det er bare på gøy. Hun trenger ikke smake på varene, selv om hun kikker på dem. Jeg hadde også et problem med å stole på dama, men etter at hun knuste hjertet mitt, så ble jeg robust som faen og nå er jeg herdet, håper jeg. Du må egentlig bare stole på henne, men passe på at hvis det skjer noe mellom dem så må hun si i fra til deg slik at du kan dumpe henne fort som faen.

Lenke til kommentar

Nå skal terapeuten svare litt her :-)

1. Hvis du satser seriøst på et varig forhold med den dama, så for all del ikke gjør det til en konflikt. Da har du tapt. så stryk alle "begynn å henge med ekser" ideer og "det hadde jeg aldri tolerert" utsagn.

2. Du sier at hun ikke tar kritikk så elegant. Det tror jeg gjelder for de fleste av oss, uansett kjønn. Derfor er det viktig å ikke legge frem problemet som kritikk. For dette handler ikke om henne, det handler om deg. Så: Fortell hva du føler når dette skjer. ikke hva hun har gjort galt. Feks. " Jeg blir veldig såret når du drar og ser på bilder sammen med Jørgen i stedet for å spise middag med meg som vi hadde planlagt". For all del ikke si " Du gjør meg såra......"

Den geniale forskjellen her er at utsagn som handler om følelsene dine, kan ingen nekte på. De er det du og bare du som har kunnskaper om. De er hun nødt til å forholde seg til hvis hun er interessert i å ha et noenlunde oppegående forhold til deg. Utsagn som handler om at andre gjør feil VIL bli møtt med nektelse og fører direkte til konflikt. Husk at kamp mot problemer i forholdet er en kamp mot en felles fiende. Ikke en kamp mot hverandre.

3. Det er viktig å legge premisser for hva som skal skje neste gang det samme problemet dukker opp. Avtal foreksempel at du skal si fra tydelig hva du mener med en gang, og i ikke-kritiserende ordelag, hva du mener om saken. Slik at man kan unngå å bli såret.

Da kan man etter hvert risikere at man lærer å forstå hva man ikke skal gjøre.

4. Husk å si at du er glad i henne, ville solgt sjela di for å redde manikyren hennes. Og for all del. Ha make up sex.

Edit: Leif

Endret av celebra
Lenke til kommentar

Hun må da få lov til å ha guttevenner? ;)

Bit i det sure eplet å la henne være med Jørgen da..

Virk litt nedenfor å deppet om hun sender melding, og om det fortsetter, så er du med "Stine" neste uke. Noe i den duren. Det funket fint for meg og.. Eh, eksen!

Lenke til kommentar

Slenger meg bare på bølgen som sier at du må snakke med henne om det. Hvis du tar det opp på en nøytral og skikkelig måte uten at du gir noen "skylda" for noe, så burde hun klare å forstå hvordan ting er for deg, hvis ikke er hu ikke noe å spare på ;) .

Stol på meg, prat med hu, det er det eneste som funker ;)

Det greiene med å gjøre hverandre misunnelige og sånt blir bare til at det blir mer avstand mellom dere, og da går det til slutt til helvete..

Endret av dimdal
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...