Gå til innhold

Erfaringer med Nec 20WGX2 Gaming?

Rookie_NO

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Tja, fin skjerm med flott bilde, og går vel for å være noe av det aller beste blant LCD skjermer idag hva spilling angår.

Men som som alle andre LCD skjermer er den ikke like god som en CRT i spill med raske bevegelser(feks. FPS spill). Merket dette tydelig da jeg byttet den ut med min 5år gamle CRT-traver.

Men ellers er den en meget bra.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Kjempebra skjerm, men jeg opplevde litt dårlige fargeoverganger, særlige fra svart til hvitt. Men det er kanskje slik LCD teknologien skal være? Leste en bra review om problemet og gjorde noen instillinger uten at det hjalp. Lag et 1000x1000 bilde i photoshop og trekk en svart-hvitt gradient på skrå tvers over bildet, og se selv. Prøv også å zoome inn så ser du kanskje "blokker" av farger istedet for en jevn overgang. Synes det var irriterende. Hadde naturligvis samme problemet når jeg jobbet i flash mx med gradiente farger.

Lenke til kommentar
Kjempebra skjerm, men jeg opplevde litt dårlige fargeoverganger, særlige fra svart til hvitt. Men det er kanskje slik LCD teknologien skal være? Leste en bra review om problemet og gjorde noen instillinger uten at det hjalp. Lag et 1000x1000 bilde i photoshop og trekk en svart-hvitt gradient på skrå tvers over bildet, og se selv. Prøv også å zoome inn så ser du kanskje "blokker" av farger istedet for en jevn overgang. Synes det var irriterende. Hadde naturligvis samme problemet når jeg jobbet i flash mx med gradiente farger.

6636377[/snapback]

de "blokkene" du snakker om kalles pixler og dem er der uansett vilken skjerm du har :wallbash:

Lenke til kommentar
blank skjerm = ikke bra hvis du er i et rom med vindu eller mye lys d kan bli EXTREMT irriterende...

6636692[/snapback]

Jeg var veldig skeptisk til den blanke overflaten før jeg kjøpte skjermen, men det funket helt fint på rommet der jeg plasserte den. Ingen sjenerende reflekser.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

6636377[/snapback]

de "blokkene" du snakker om kalles pixler og dem er der uansett vilken skjerm du har :wallbash:

6636711[/snapback]

Her har du misforstått meg. Jeg mener ikke selve pixlene som blokker, men heller diagonale ensfargede blokker som tilsammen utgjør fargeovergangen fra svart til hvitt. Synes spesielt godt i "gaming" modus.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=90754

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Vel må si at jeg er MEGET fornøyd med denne skjermen, særlig etter at jeg gikk fra en grei 17'' CRT til denne :)

Det eneste jeg har å klage på er at jeg synes at noen websider med liten skrift kan bli noe "tynn" i skriften (dvs at skriften ser litt spinkel ut når det brukes en liten fontstørrelse)

Har prøvd å bruke microsoft sin ClearType uten at jeg syntes det ble penere (ble bare tykkere skrift)

Men nå skal jeg hjem og leke meg med innstillinger så kanskje det blir bra :D

Lenke til kommentar

6636377[/snapback]

6636711[/snapback]

Her har du misforstått meg. Jeg mener ikke selve pixlene som blokker, men heller diagonale ensfargede blokker som tilsammen utgjør fargeovergangen fra svart til hvitt. Synes spesielt godt i "gaming" modus.

https://www.diskusjon.no/index.php?act=Atta...e=post&id=90754

6640354[/snapback]

så ingen "blokker" så da regner jeg med at jeg har en bra skjerm :)

Lenke til kommentar

Tviler vel på det, spørs nok heller om det ikke er selve panelet som har problemer med fargeoverganger. Noen ser det, andre ikke. Selvfølgelig, med DELL sine skjermer har det vært snakk om firmware oppdateringer i selve skjermen som har hjulpet hvis jeg forstod det riktig.

Men jeg ville ikke fått panikk av den grunn - jeg har en Acer laptop som viser mykere fargeoverganger enn mine LaCie 20" LCD skjermer (SIPS), men selve fargene på LaCie skjermene er i en helt annen klasse :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...