Gå til innhold

Liten video fil på 22 sek=430 mb?hjelp

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Super, som aadnk nemnte fungerer fint, og kan eksportere til mange ulike format. Om du ikkje gidd laste ned noko, kan du sikkert bruke Windows Movie Maker, som er inkludert i XP. Importere fila, dra den ned på tidslinja, og lagre filmen. Du kan då berre eksportere som Windows Media (og DV AVI, men fila vil framleis vere ganske stor då), men det er no greit nok.
Lenke til kommentar

takker for alle svar!

neste spm er nå:

jeg har lastet ned det anbefalte programmet "Super". Starter det opp og velger input fil som er avi, men hva skal jeg velge som output?

prøvd 2 ganger, filen ble ca 3 mb men funker ikke sammen med sony vegas.

åssen fikser jeg dette?

håper på svar :) takker og

Lenke til kommentar

Først, sett Container til MP4, utdatavideokodeks til H.264/AVC eller XviD, utdataaudiokodeks til AAC. Deretter kan du godt sette Bitrate kpbs innunder Video til 1200.

Ellers kan det jo tenkes programmet ikke greier å lese videostrømmen i AVI-filen. Er du sikker på at AVI-filen ikke er korrupt på noen måte?

Lenke til kommentar
Ellers kan det jo tenkes programmet ikke greier å lese videostrømmen i AVI-filen. Er du sikker på at AVI-filen ikke er korrupt på noen måte?

Det er Vegas som ikkje klarer å lese den nye fila, so den gamle er nok ikkje korrupt.

glt:

Sidan du skal redigere fila i etterkant ville ikkje eg lagra den i nokon av formata Super tilbyr, sjølv om Vegas støtter eit av dei. Då er det betre å bruke Windows Movie Maker, og lagre fila som DV AVI. Fila vil verte 60-80MB, men kvaliteten vil verte omlag den same, og Vegas skal ikkje ha noko problem med å lese fila.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...