Gå til innhold

Erfaringer med Strawberrynet.com?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har handlet der et par ganger. Alltid kjapp levering og varene har vært trygt og solid innpakket.

Jeg har imidlertid kun handlet for under 200 NOK, så jeg har ikke fått prøvd ut praksisen de reklamerer for på siden sin:

Overall the world is moving towards free trade and we hope and anticipate this trend will continue and accelerate.

For the current time, we will endeavor to assist and cover in cases where duty is charged to the customers in some European countries, but we emphasize this is on a goodwill, not on an obligation basis.If you are charged customs then please collect the package, pay any fees due and then e-mail, fax or post your receipt to us and we will reimburse you.

Kall det en slags sivil ulydighet :-D

Lenke til kommentar
http://www.strawberrynet.com

Har noen erfaringer med disse? Er det de samme avgiftsgrensene ved handel med denne butikken som med nettbutikker flest, dvs. at et kjøp er avgiftsfritt når varen koster inntil kr. 200.-?

6633366[/snapback]

jepp. ingen mva eller tollbehandlingsavgift så lenge varens verdi er under 200,-

dersom varens verdi er mellom 200 og 1000, får du ekstra faktura på pakken med mva (25 % av verdien) og 85 kr for tollbehandling i posten. er varen verdt mer, får du brev om at man trenger fødselsnummer for registrering.

(jobbet med å registrere og fakturere slike pakker i posten i vår)

Lenke til kommentar
http://www.strawberrynet.com

Har noen erfaringer med disse? Er det de samme avgiftsgrensene ved handel med denne butikken som med nettbutikker flest, dvs. at et kjøp er avgiftsfritt når varen koster inntil kr. 200.-?

6633366[/snapback]

jepp. ingen mva eller tollbehandlingsavgift så lenge varens verdi er under 200,-

dersom varens verdi er mellom 200 og 1000, får du ekstra faktura på pakken med mva (25 % av verdien) og 85 kr for tollbehandling i posten. er varen verdt mer, får du brev om at man trenger fødselsnummer for registrering.

(jobbet med å registrere og fakturere slike pakker i posten i vår)

6637938[/snapback]

Takker for svarene :thumbup:

Lenke til kommentar
Jeg har imidlertid kun handlet for under 200 NOK, så jeg har ikke fått prøvd ut praksisen de reklamerer for på siden sin:
Det er ikke toll på parfyme/hudprodukter til Norge lenger. Forsvant vel i 2002. Jeg tviler på om de tilbakebetaler MVA.
Lenke til kommentar
Det er ikke toll på parfyme/hudprodukter til Norge lenger. Forsvant vel i 2002. Jeg tviler på om de tilbakebetaler MVA.

6645226[/snapback]

Man kan altså handle over kr. 200,- der uten å betale tilleggsavgift?

Lenke til kommentar
Man kan altså handle over kr. 200,- der uten å betale tilleggsavgift?
Uten å betale Toll, ja. (Det er ikke så lenge siden slike varer ble tollfrie, og ikke lenge før der igjen at avgiftene var ganske store.) De sier også at de tilbakebetaler Toll. Merverdiavgift og gebyr må nok betales om du handler for over 200,- (Strawberrynet nevner ingen ting om MVA).

Jeg tviler, som sagt, sterkt på om de tilbakebetaler MVA (som er noe helt annet en toll), men man kan alltids eksplisitt sende dem en mail og spørre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...