Gå til innhold

Core 2, GeForce PC-innmat til spilling & 3D

Anbefalte innlegg

Jeg får snart en ny 30” skjerm fra DELL og trenger derfor nytt skjermkort som har dobbellenke - DVI. Siden jeg ikke synes det er noe vits i å kjøpe et AGP skjermkort og bytte det ut igjen i løpet av det neste året trenger jeg i tillegg til skjermkort også hovedkort, minne, CPU og muligens ny strømforsyning.

Mitt bruk er litt forskjellige 3D programmer, men ingen av de store dyre og kjente programmene. Videre blir det noe spilling, for det meste strategi spill og noe RPG spill. Jeg kan godt tenke meg å overklokke, da spesielt CPUen.

Først så jeg på en X2 5000+ CPU men etter å ha sett hvor lett den er å få fatt i og at Core 2 CPUer skal være bedre så har jeg forandret det til en Core 2 CPU.

Mitt foreløpige oppsett:

Hovedkort Asus P5W DH DeluxeAsus P5W DH Deluxe

CPU Core 2 Duo E6700

Skjermkort Gainward GeForce 7950 GX2

Jeg er usikker på hvordan denne her er i forhold til støy eller om jeg skal kjøpe et 7900GTX eller 7900GT kort istedenfor. Hvor mye vil jeg merke forskjellen på den store skjermen som jeg får. Jeg vil ha skjermkort fra nivida og har sett at det ikke er så veldig lenge til G80 kommer men føler at det blir for lenge å vente.

Minne Corsair TWIN2XP2048-6400C4

Jeg vet dette er rasker enn det jeg trenger, men det kan vel være lurt hvis jeg skal overklokke CPUen.

Strømforsyning

Jeg har en strømforsyning som jeg kanskje kan bruke, men jeg mistenker at den kan ha litt få watt til det nye innmaten. Husker ikke helt hva det er jeg har, men jeg tror den jeg har er på litt over 400Watt.

Annet

Kabinett har jeg Cooler Master Stacker og DVD brenner, flere hardisker.

Dette blir vel slik det er nå ca 14-15 tusen kroner.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg ville helt klart gått for 7900GT eller 7900GTX framfor 7950GX2.

Bruke 5k på et skjermkort er altfor mye, spesielt nå som det ikke er så altfor lenge til DX10 kommer.

Jeg synes også at du bør gå for E6600 i stedet for E6700, E6600 kan klokkes til ca. samme nivå som E6700.

Jeg har tenkt til å kjøpe en noe lignende maskin snart, med 7900GT og E6600.

Jeg skal kjøpe med MIST 600W som strømforsyning, og jeg tror den passer til deg, da det er for lite med litt over 400W.

Hvis du skal overklokke bør du kjøpe med en CPU-kjøler, den som følger med CPU er som oftest veldig dårlig til overklokking.

Jeg har bestilt Zalman CNPS9500LED, som etter planen kommer i løpet av morgendagen.

Håper dette hjalp deg, ta kontakt om det er noe mere du lurer på. :)

Og forresten, hovedkortet og RAM'et ser veldig bra ut.

Endret av Craves
Lenke til kommentar

Etter å ha sett litt rundt så har jeg godt ned til E6600, så på noen tester at det var lite synnlig forskjell på det som gjør E6700 bedre. Jeg har også godt noe ned på skjermkortet til 7900GTX. Takk for tipset om kjøleren, tenker jeg kjøper den. Når det gjelder strømforsyninga så har ikke de butikkene jeg tenker kanskje å handle fra den MIST så jeg får se om jeg kjøper fra 2 butikker eller tar en annen.

Jeg har sett litt mer rundt og lurer på om kanskje det blir denne PSUen:

https://prisguiden.no/product.php?productId=46952

Jeg vil ha skjermkort fra nvidia, slik at de fra ATI er ikke aktuelle

Endret av pertm
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...