Gå til innhold

Fremtiden for AMD Mp?

erikstein

Anbefalte innlegg

Hei,

Sikler litt på et dual AMD MP oppsett. Men jeg er litt usikker på "fremtiden". Hva vil AMD gjøre med f.eks fsb? Vil den bli økt på samme måte som med XP? Vil dagens MPX hk støtte den nye cpuen (hvis dette skjer f.eks).

Noen som har noe konkret å komme med? :smile:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal ha et AMD system, og det frister med Hammer/Operton, så ville jeg ha venta en månedstid å sett hvordan det utvikler seg.

Hammer/Operton prosessorene skal visst bli lansert på papiret i begynnelsen av 2003, men vil ikke vært i salg før 2. eller 3. kvartal (samme som med XP2800+).

Det er litt synd at AMD har den måten å bringe nye prosessorer fram på markedet.

Lenke til kommentar

Jeg tviler på det kommer noen nye dual chipsett for dagens 7.generasjons brikker fra AMD.

Hvis jeg var deg ville jeg enten funnet et billig dual-hovedkort som støtter Athlon XP (Med litt fiksfaks seff.) og vært fornøyd med 133MHz DDR FSB eller ventet på clawhammer.

Clawhammer kommer garantert til å bli litt dyr i starten for at da skal kunne selge unna lagret av T-bread og Barton prosessorene først. Tatt den forventede prisen i betrakning tror jeg at det blir høst 2003 før jeg bestiller clawhammer.

Siden de billige XP'ene yter ganske bra, tror jeg at jeg ville kjøpt to XP1600+ til å begynne med og oppgradert til den siste XP'en med 133MHz FSB (XP2600+ eller Barton ?) når de blir relativt billige. (mars-april?)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...