Gå til innhold

Asus kjøper Gigabyte?

Anbefalte innlegg

Hvorfor kjøper ingen av de største opp Abit? Ville tro tiden var moden allerede for en stund siden.

EDIT:

Stemmer jeg husker nyheten om at Abit ble "reddet" ved et strategisk oppkjøp. Husket bare ikke hvem og fra hvilket sjikt og om det var et kjøp kun for å gå inn som en økonomisk partner eller om det var andre hensikter bak det.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

qwert tror du må komme med noen linker om påstandene dine.. for ASus har økt fra å levere 25% av verdens hovedkort til 33% ca.

Og Tv2 nettavisen har det stått en time og to at det dreier seg om et strategisk sammarbeid ,)

Lenke til kommentar
qwert tror du må komme med noen linker om påstandene dine.. for ASus har økt fra å levere 25% av verdens hovedkort til 33% ca.
Å gjøre det dårligere enn forventet er ikke det samme som ikke å gjøre det bra. Om du har abonnementstilgang hos Digitimes, for eksempel, er det lett å finne nyheter om at de har underprestert (relativt sett).

Prisutviklingen på Asustek vs. Foxconn det siste halvåret taler for seg selv.

Lenke til kommentar

Det dukker stadig opp nye produsenter av hovedkort så det kan ikke være spesielt vanskelig å starte opp i denne bransjen. Det aller enkleste er jo å bare bruke referansedesignet fra nVidia, ATI, VIA etc og legge inn noen små variasjoner. Nesten hvem som helst kan gjøre det, forutsatt at du holder til på Taiwan selvsagt ;)

Lenke til kommentar
Om det blir oppkjøp, så synest jeg det er negativt for konkurransen.

Men likevel så tilbyr Gigabyte noe spennende for eksempel "dual BIOS". Det er vel det eneste jeg savner på ASUS sine hovedkort.

Men så får vi vente og se.

6635561[/snapback]

Akkurat den funksjonen synes jeg ikke er så nytte, Asus loader automatisk inn en gammel bios om du legger inn en CD med det i drevet.

Ellers er jeg litt skeptisk til for store grupper i HK-markedet, kunne gjerne ha sett litt mer hovedkort som var siktet inn mot spesielle behov.

AtW

Lenke til kommentar
Akkurat den funksjonen synes jeg ikke er så nytte, Asus loader automatisk inn en gammel bios om du legger inn en CD med det i drevet.

6635827[/snapback]

Selv om BIOS blir feilflashet? Isåfall hva skal legges på cden?

6635855[/snapback]

På CDen legges bare et biosimage, jeg har ikke prøvd med feilflashet bios, men skal fungere ifølge manualen, mulig deler av biosen ikke skrives over når den oppgraderes? (nok til å lese imaget og oppdatere)

AtW

Lenke til kommentar

6635827[/snapback]

6635855[/snapback]

På CDen legges bare et biosimage, jeg har ikke prøvd med feilflashet bios, men skal fungere ifølge manualen, mulig deler av biosen ikke skrives over når den oppgraderes? (nok til å lese imaget og oppdatere)

AtW

6635939[/snapback]

Må det være boot-cd?

Uansett så er det greit å vite i tilfelle jeg får behov for det.

Lenke til kommentar

6635827[/snapback]

6635855[/snapback]

AtW

6635939[/snapback]

Må det være boot-cd?

Uansett så er det greit å vite i tilfelle jeg får behov for det.

6636026[/snapback]

Såvidt jeg forsto så gikk det greit å bare brenne imaget rett inn på en CD, på vanlig vis, ellers så ligger det gjerne på driver-CDen også (et biosimage som kan brukes til dette altså), så man bare kan sette inn den.

AtW

Lenke til kommentar

6635827[/snapback]

6635855[/snapback]

AtW

6635939[/snapback]

Hvem er brukermodetator her da??

Jeg er ikke intressert i en masse spam fra denne uaktuelle tråden!! :thumbdown:

Lenke til kommentar
Om det blir oppkjøp, så synest jeg det er negativt for konkurransen.

Men likevel så tilbyr Gigabyte noe spennende for eksempel "dual BIOS". Det er vel det eneste jeg savner på ASUS sine hovedkort.

Men så får vi vente og se.

6635561[/snapback]

6635827[/snapback]

Hjelper svært lite når awdflash (verktøyet svært mange HK-produsenter bruker for flashing) lett klarer å fucket opp hele BIOSen så den ikke godtar noen ny flashing. Men for all del, greit å vite at man sånn teoretisk sett kan få ha en feilflashing og alikevel redde maskina. Jeg synes derimot det er en smule bedre med dual BIOS slik at kadaveret av et flasheverktøy bare kan fucke opp en BIOS om gangen. Ikke minst kan man dermed også flashe den defekte BIOSen flere ganger uten noen som helst problemer.

Endret av Ernie
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...