Howard Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Asiatiske kilder hevder at Asus skal være i ferd med å kjøpe opp Gigabyte. Et nytt storselskap vil kontrollere halve hovedkort-markedet. Les mer Lenke til kommentar
AMD-King Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Populært med oppkjøp for tida. Heldigvis er det mange aktører i hovedkortbransjen. Men først får vi se om disse asiatiske kildene har rett. Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Går gigabyte til ASUS tar Foxconn over MSI. Siden både MSI og Gigabyte har slitt med økonomien de siste årene. Men folk i bransjen har jo spådd oppkjøp i lang tid så dette er jo ikke noen stor bombe Lenke til kommentar
DJMartin Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg som er litt fan av Gigabyte syns jo det er litt trist/dumt. Eller fan og fan, har ingen deler av dem (fordi amentio ikke fikk inn mitt bestilte gigabyte hovedkort). Men av en eller annen grunn liker jeg Gigabyte mer enn Asus. Lenke til kommentar
JediMindTriks Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 jeg er vel en av 9148073489345 asus brukere i Norge. og Gigabyte har vel no små bra ting på HK sine, som jeg hadde likt å sett på Asus sine HK, så det blir bra hvis de blir kjøpt opp. asus som er konge blir da litt bedre. Lenke til kommentar
Alexanderdj Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg har kun hatt problemer med mine Asus kort. De går i stykker etter ca 6 måneder og må byttes. Har gått over til Gigabyte nå, og ikke opplevd et eneste problem. Håper ikke et eventuelt oppkjøp vil ødelegge kortene til Gigabyte også Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Det spørs om det ikke blir litt for mye å svelge for konkurransetilsynene rundt i verden. Én produsent med hele 45% av verdensmarkedet blir velgig mye. Lenke til kommentar
Apocalypse Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Jeg har kun hatt problemer med mine Asus kort. De går i stykker etter ca 6 måneder og må byttes. Har gått over til Gigabyte nå, og ikke opplevd et eneste problem. Håper ikke et eventuelt oppkjøp vil ødelegge kortene til Gigabyte også 6633136[/snapback] Tror det gjelder begge veier. Har kun hatt problemer med gigabyte kort, mens asus korta har virket helt fint.... Lenke til kommentar
Robocoop Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Her må Konkurransetilsynet gripe inn! Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Skal vel sies at Asus pr Q1 2006 hadde 44.5% av markedet på HK. Men foxconn blir ikke liggende veldig langt bak når/hvis de tar over MSI noe som er veldig sansynlig dersom dette stemmer. Noe som er sansynlig siden Digitimes OFTE her bra kilder. Alternativet hadde jo vært at både Gigabyte og MSI hadde bukket under Lenke til kommentar
stoolman Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Blir bedre hovedkort til oss da... Gigabyte og Asus sammen.. Nå er det forresten bekreftet at Gigabyte og Asus inngår et strategisk sammarbeid.. Pressemelding for fem min siden Lenke til kommentar
G Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Artige greier. 2 kvalitetshovedkort produsenter slår seg sammen. ASUS hovedkort har levert kvalitet veldig ofte. ABIT har ikke vært fullt så heldige. Jeg har ingen lang erfaring med ASUS. Men har prøvd både Gigabyte, Soyo, MSI, ABIT, Tyan og ASUS i denne rekkefølgen. Alle de hovedkortene her har holdt mål bortsett fra ABIT sitt som sluker batterier (for BIOS chip'en). Lenke til kommentar
Simen1 Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Skal vel sies at Asus pr Q1 2006 hadde 44.5% av markedet på HK. Men foxconn blir ikke liggende veldig langt bak når/hvis de tar over MSI noe som er veldig sansynlig dersom dette stemmer. Noe som er sansynlig siden Digitimes OFTE her bra kilder. Alternativet hadde jo vært at både Gigabyte og MSI hadde bukket under 6633295[/snapback] Hvis det skjer så blir det vel bare et tidsspørsmål før Intel kjøper Asus/Gigabyte og AMD kjøper MSI/Foxconn eller omvendt, så blir markedet yttligere konsolidert. Lenke til kommentar
VikinGz Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Nå vill Asus spise seg lengre inn i markedet, for å si det slik har jeg faktisk ikke hatt kort fra andre enn asus og gigabyte. Så det kan være kroken på døra viss asus spiser ennda mere for noen av produsentene. Abit slet vist ganske kraftig og greier seg så vidt.... *edit* Asus er store på en del og produserer en del mere utstyr enn de andre leverandørene av hovedkort. Som laptoper Skjermkort Nettverksutstyr Chipper til mobiler osv Men lille abit ikke produserer stort annet enn hovedkort Endret 8. august 2006 av VikinGz Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Det er mangt man kan diskutere .... Hva Formosa Plastic Group eier finner man ikke ut av alikevel. Det er utrolig vanskelig (umulig) å få innsyn i noe som helst på Taiwan. Lenke til kommentar
Sorce Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Med den kommentaren din sier du vel egentlig hvor lite du vet sveinsel. Taiwan er som alle andre kapitalistiske land. Du får innsyn om du har kontakter. Og det er en grunn til at de har flere store HK og VGA produsenter. Fordi de har et sterkt konkuranse tilsyn som ikke tillater monopolister.. imotsetning til Norge Lenke til kommentar
sveinsel Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Med den kommentaren din sier du vel egentlig hvor lite du vet sveinsel. Taiwan er som alle andre kapitalistiske land. Du får innsyn om du har kontakter. Og det er en grunn til at de har flere store HK og VGA produsenter. Fordi de har et sterkt konkuranse tilsyn som ikke tillater monopolister.. imotsetning til Norge 6633720[/snapback] http://www.fpg.com.tw/html/eng/bui.htm "the Formosa Plastics Group's total annual PVC resin production has exceeded 2.39 million metric tons, ranking it the largest PVC producer in the world" Osv.osv. Lenke til kommentar
qwert Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hvis det skjer så blir det vel bare et tidsspørsmål før Intel kjøper Asus/Gigabyte og AMD kjøper MSI/Foxconn eller omvendt, så blir markedet yttligere konsolidert.Neppe. Hva skal Intel med en hovedkortprodusent? Kan ikke se at det skjer. Når det gjelder AMD er Foxconn (Hon Hai) et større selskap (i markedsverdi) enn det kombinerte AMD + ATI og Asus er ikke langt unna å være like stort som AMD var før oppkjøpet ble offentlig. (Asus har fått skikkelig bank i markedet siden Januar grunnet økt konkuranse (ned 31%) og det kan være noe av grunnen til at de er på handletur nå.) Hon Hai Industries er verdt ca 23 miliarder USD$ (bare Foxconn-divisjonen er drøye 4 milliarder $USD). Det kombinerte AMD + ATI er verdt ca. 14 milliarder USD$, Asustek nesten 7 miliarder, mens både MSI og Gigabyte er smågutter i forhold og ligger på drøye 400 milioner dollar hver. Lenke til kommentar
DesertGlow Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (Asus har fått skikkelig bank i markedet siden Januar grunnet økt konkuranse (ned 31%) og det kan være noe av grunnen til at de er på handletur nå.) 6633975[/snapback] Hvor har du de tallene fra? http://www.asus.com/aboutasus.aspx?show=2 Her kan jeg se opp 21% i Q1 og 98% i Q2. Er det noen sub-tall du har hentet fra inntjening på enkeltprodukter du henviser til eller noe? Lenke til kommentar
qwert Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hvor har du de tallene fra?Markedsdata fra Reuters. Snakket om markedsverdi, ikke salg. 'Øket konkuranse' refererte rapporter fra asiatiske nettsteder som Digitimes om at Asus' vekst (salg) har vært lavere enn forventet mens Foxconn/Hon Hai har gått andre veien. Dette har gitt sitt utslag i aksjeprisen. Beklager uklarheten. Forøvrig Anonserte Asus og Gigabyte et 'joint venture' netopp nå. Asus har ikke kjøpt Gigabyte, de har snarere investert i dem. Asustek Computer and Gigabyte Technology, two Taiwan-based motherboard manufacturers, announced on August 8 the establishment of a joint venture to produce "Gigabyte" branded motherboard and graphics cards. The new company is scheduled to become operational on January 1, 2007, with details of the operations to be revealed later this year, including the company's name, according to the Asustek and Gigabyte at a press conference on August 8. Kilde: Digitimes Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå