Gå til innhold

E6600 vs 5000+

Anbefalte innlegg

Hei,har hatt amd en stund nå og er vel egentlig fornøyd med det..men nå skal jeg ha ny maskin og lurer på AMD vs Intel.

Enten blir det opsett med Intel sin E6600 som vistnok er en bra klokker, eller så blir det amd sin 5000+

Har også lyst på sli eller crossfire.

men jeg har ikke satt meg inn i hk osv med Intel så litt hjelp til hva jeg burde kjøpe hadde vert topp :thumbup:

trenger så og si alt inni maskina,pris får vere pris..skal ha noe som funker :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Rammen er den samme som jeg har i maskinen min selv.

Takkler klokking veldig bra, har den på 888 mhz nå. ;)

For å være helt ærlig var jeg litt i tvil med psu'en selv.

Har bare hørt at ATI xfire suger rikelig med watt når det er i bruk.

Så jeg prøvde å finne en brukbar 700w psu.

Uansett var det bare et kjapt sattopp forslag.

HK kan nok anbefales etter å ha sett disse resultatene, men nå insinuerer jeg kanskje for mye at du skal klokke maskinen også? ;)

Lenke til kommentar

hehe...ja er en grunn til at jeg muligens vil gå for e6600.har hørt at den er en syk klokker?

ja,skjønte det var et raskt opsett bare så prøver bare og finne det som duger best runt det opsettet ditt..

hk er vistnok bra,samme er jo skjermkorta :)

Lenke til kommentar

Jeg ville nok valgt E6600 til en ny maskin jeg også. Den er riktignok ikke bare gull og grønne skoger, men svært bra om du kan takle følgende ulemper:

- Dårlig tilgjengelighet og dermed en del venting før man får den.

- Dårlig utvalg av hovedkort og brikkesett og dermed en del venting, særlig hvis man skal ha Crossfire eller SLI.

- Av spill er det omtrent bare Elder Scrolls Oblivion trenger så mye ytelse per dags dato i spillbare oppløsninger. Dvs. man kjøper prosessor etter fremtidig behov eller ytelse i annet enn spill.

- Små muligheter for oppgradering av prosessor siden prosessorer fra og med ca årsskiftet vil kreve brikkesett som offisiellt klarer 1333FSB.

Hvis dette er i orden så er det bare tut og kjør. :)

Lenke til kommentar
7 dager på prosessor på pcutstyr.no

6633492[/snapback]

Det er et av problemene med prisguide.no, de kan ikke vise mer enn >7 dager.

På hjemme siden til pcutstyr står det "Antatt lager 22.08 2006".

Hvorfor må Norge (nesten) alltid ligge sisst på listen når det kommer til lansering av nytt hardware. :(

Edit: Netshop står det 18.08.06 :)

Slår uansett Mamoz sin 22.09.06 ;)

Edit 2: Shg (i danmark) on to dager, men for 140kr mer. :p

Endret av Sean M.
Lenke til kommentar
Jeg ville nok valgt E6600 til en ny maskin jeg også. Den er riktignok ikke bare gull og grønne skoger, men svært bra om du kan takle følgende ulemper:

- Dårlig tilgjengelighet og dermed en del venting før man får den.

- Dårlig utvalg av hovedkort og brikkesett og dermed en del venting, særlig hvis man skal ha Crossfire eller SLI.

- Av spill er det omtrent bare Elder Scrolls Oblivion trenger så mye ytelse per dags dato i spillbare oppløsninger. Dvs. man kjøper prosessor etter fremtidig behov eller ytelse i annet enn spill.

- Små muligheter for oppgradering av prosessor siden prosessorer fra og med ca årsskiftet vil kreve brikkesett som offisiellt klarer 1333FSB.

Hvis dette er i orden så er det bare tut og kjør. :)

6633435[/snapback]

Du sier jo selv at et Conroe-system er høvelig fremtidsretta, så en oppgradering av hk/cpu vil ikke være nødvendig før om leenge(?) :thumbup:

Lenke til kommentar

Hvis vi tar utgangspunkt i Sean M sitt oppsett og bytter ut hovedkortet og prosessor med et slikt og denne så blir prisen omtrent den samme (500kr lavere) og ytelsen omtrent den samme. På orginal hastighet vel og merke. Core 2 Duo er fullstendig overlegen når man skal overklokke.

PS. Crossfire vil ikke fungere på det hovedkortet så du må i så fall gå ned til ett skjermkort eller velge Nvidia SLI. Med andre ord mye som taler for Core 2 Duo.

Lenke til kommentar

etter å ha vært på jakt etter en amd x2 5000+ (kjøpte meg et am2 hovedkort litt tidlig) en stund nå - og det virker ganske umulig å få tak i denne også..

og dette synes være overalt, tok å googlet meg rundt iverden

fant bla denne komentaren fra ncix.com

så det virker som tilog med de som fikk tak i en x2 4600+ for am2 skal prise seg lykkelig...

virker som det er enklere å få tak i en intel 6400 eller 6600 enn en amd x2 4600 eller x2 5000

amd_x2_5000_.bmp

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...