Cheese Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Hei, jeg kjøpte nylig en helt ny pc som jeg skulle bygge selv. Jeg kjøpte IDE harddisk istedet for S-ATA harddisk ved en feiltagelse, men det burde fortsatt fungere. Jeg har koblet cd-romen på den øverste IDE kabel sloten, og hardisken på den andre. Når Cd-romen er øverst finner den bare CD-rommen, når hardisken er øverst finner den bare hardisken. Ofte finner den ingen av delene. Når den finner cd-rommen pleier den ofte å gå rett til xp installen, som stopper opp når den skulle ha begynt å kopiere til hardisken. Jeg prøvde den gamle hardisken min fra den gamle pc'en (også IDE), men da skjedde akkurat det samme. Når jeg skulle sette den in igjen fikk jeg akkurat samme problemet med den gamle pc'en også. Derfor tror jeg at det er noe jeg gjør galt, og ikke hardware feil. I så fall, hva gjør jeg feil? takk for alle svar. Lenke til kommentar
Postkassestativ Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 (endret) Hei, jeg kjøpte nylig en helt ny pc som jeg skulle bygge selv. Jeg kjøpte IDE harddisk istedet for S-ATA harddisk ved en feiltagelse, men det burde fortsatt fungere. Jeg har koblet cd-romen på den øverste IDE kabel sloten, og hardisken på den andre. Når Cd-romen er øverst finner den bare CD-rommen, når hardisken er øverst finner den bare hardisken. Ofte finner den ingen av delene. Når den finner cd-rommen pleier den ofte å gå rett til xp installen, som stopper opp når den skulle ha begynt å kopiere til hardisken. Jeg prøvde den gamle hardisken min fra den gamle pc'en (også IDE), men da skjedde akkurat det samme. Når jeg skulle sette den in igjen fikk jeg akkurat samme problemet med den gamle pc'en også. Derfor tror jeg at det er noe jeg gjør galt, og ikke hardware feil. I så fall, hva gjør jeg feil? takk for alle svar. 6632819[/snapback] Hvis du skal bruke det slik, må du sette enheten som står sist på kabelen som Master og den andre som Slave. Dette kan føre til enkelte prolemer som at datamaskinen ikke finner harddisken ved første oppstart, men hvis du trykker CTRL-ALT-DEL etter han har prøvd å boote fra disken, finner den harddisken, men dette problemet trenger ikke å komme. Prøv å skifte ut IDE-kabelen hvis det ikke vil virke Endret 8. august 2006 av david_almli Lenke til kommentar
Hårek Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Har du en eller to IDE kabler? Hvis du har bare en så bør du heller prøve med to, en til CDROM og en til disken. Lenke til kommentar
Cheese Skrevet 8. august 2006 Forfatter Del Skrevet 8. august 2006 Jeg har to kabler, men husker ikke om jeg har to inganger til hovedkortet. Skal prøve begge forslagene når jeg kommer hjem om en time eller to. Lenke til kommentar
oldgeezer Skrevet 8. august 2006 Del Skrevet 8. august 2006 Sjekk om du har satt jumperene riktig slik at HD står som master og cd spilleren som slave. Plugg HD i enden av ide-kabelen og midterste i cd spilleren. sjekk bios om hvilken disk den finner og om den finner begge. /oldgeezer Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå